Welke cd voor een backup...

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

paul

Gast
Welke cd kan ik het best nemen voor een back-up te maken,wil een paar dingen opslaan zoals nero 10 en films en foto's,dus welke cd gebruik ik het best voor dit??


Paul
 
ok,maar ik wil een backup van die nero 10,mag dat ook op zo een dvd of zijn er daar andere dvd's voor,nu voor mijn films gebruik ik +r en -r,maar voor een backup zijn ze niet goed!
 
Van het programma zelf bedoel je?
Als je je key bewaart is dat toch niet nodig, je kan die altijd van hun site downloaden.
Ik bewaar al mijn programma's op een stick, op de pc zelf en op een externe schijf.
Ik bezit steeds 3 exemplaren van mijn programs en tools.
Vroeger bewaarde ik die op een dvd, maar een barstje in de dvd zorgde er voor dat ik helemaal opnieuw moest beginnen met alles.

Wat dvd betreft begrijp ik niet waarom je schijfjes niet goed zijn om dat op te zetten.
Ik gebruik altijd dvd - gewone schijfjes van tdk of sony.
Die van de colruyt (EXEL) vind ik minder goed, je kan er dwars doorheen kijken en een krasje zijn ze heel gevoelig voor.
Ik zet er alleen nog eens een film op die ik later terug uitwis (altijd rw hier, gewone r gebruik ik niet wegens het sluipende gevaar van cd/dvd rot.
RW zijn daar minder gevoelig voor omdat deze hun schrijflayer bestaat uit kristallen, niet een vlies waarin je gaatjes brand.
 
ik heb ook alles wat ik nodig vindt op een externe schijf staan
een film maak ik op dvd+r
muziek op cd
al het andere wat ik niet meteen bezig zoals film's - cd's en programma's zet ik op de externe schijf
 
Wat je ook neemt als back-up het is nooit safe. Dit week-end sneuvelde mijn networkdrive met alles erop en eraan: weg progs, weg films, weg muziek, weg foto-albums, weg mails ... Zoeken nu een andere syteem/methode! om alles veilig weg te bergen. Suggesties welkom!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan