Welke goedkope licentie voor upgrade naar Win 11 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik wens mijn Windows 11 PC online te laten onderzoeken via "Remote Desktop" .
Remote Desktop kan niet met Windows Home versies.
Men moet een versie Windows Professional gebruiken (blijkt uit DIT artikel.

Bij verkopers van goedkope licenties is veel aanbod met soms verkeerde informatie.
Office 365 wordt meestal vermeld in het aanbod. Maar Microsoft 365 zou een nieuwe benaming zijn voor krak hetzelfde.

Ik vrees een verkeerde licentie te kopen. Prijzen lopen echt uiteen

Ik zoek de Personal versie (1 persoon op meerdere toestellen 1 jaar) Betekent dit dat er geen abonnement mogelijk is ?
Kan iemand mij vertellen waar te kopen en wat precies ?
Bedankt

Laatst bewerkt:
Gooi je Microsoft Office en MS Windows 11 nu niet door mekaar ?
Ik kan alleszins geen touw vastknopen aan de formulering van je vraag en begrijp niet wat je zou moeten of willen bijkopen ...

Tekst is herwerkt in vraagstelling #1. Hopelijk duidelijk ?
Dus een goedkope versie van Windows 11 Professional is nodig.
Wat ik niet weet is of daar een volwaardige Office ingebakken zit.

Ik wens mijn Windows 11 PC online te laten onderzoeken via "Remote Desktop" .
Dit verontrust me wel een beetje: "Online laten onderzoeken via Remote Desktop". Door wie? Waarom?

Als iemand zoiets voorsteld, gaat dat zeker geen bekwaam iemand zijn. Want Remote Desktop online aanbieden, is geen goed idee.
Het is ook zeker niet voldoende om gewoon remote desktop te activeren. Je zit nog altijd met NAT in je netwerk tussen je clients en internet. Dan moet je die poorten ook gaan forwarden ofzo op je router/modem.
Maar nogmaals, dit is een zeer slecht idee. Zeker niet veilig. Ook neemt de Remote Desktop gebruiker je account over. Die moet dus inloggen met dezelfde credentials welke je zelf gebruikt. Hij neemt jou gebruikers account gewoon over. En kan dit ten alle tijde zolang die Remote Desktop beschikbaar is. Ook ga je die sessie niet visueel kunnen zien. Je geeft 100% blind vertrouwen.

Een veel gebruikt alternatief wat de gebruiker beter in de hand heeft is Teamviewer. Daar geef je enkel tijdelijk een link met wachtwoord, en kan je de sessie visueel mee volgen. En werkt ook over NAT, dien je niets te publiceren naar internet toe, etc.

Laatst bewerkt:
Wat ik niet weet is of daar een volwaardige Office ingebakken zit.
Nee, nooit ... en haal dus alle verwijzingen naar Office 365 maar uit je vraag ... heeft er niets mee te maken.
Het enige dat relevant is, is dat je Home versie wil upgraden naar een Professional.

En dat kan meteen vanuit je Windows...
Bij Windows 10 zat dit hier :

1662881876932.png

Geen versie 11 openstaan hier maar ik denk dat het nog dezelfde manier is.

@DDragon80
Maak je niet ongerust over wie mijn PC zou overnemen. Die persoon is totaal te betrouwen en supercompetent.
Toch is visueel meevolgen met Teamviewer is inderdaad veel beter.

@PhilipV
In Windows 11 zal upgraden naar Professional versie wel op een andere manier zijn. Ik zoek het op

in Windows 11 gaat de optie de home te upgraden te vinden zijn via instellingen >info>productkey en activering ..
open het menu productkey en activering, en vervolgens klik je op wijzigen..
geef je pro licentie in in het scherm dat verschijnt en klikt op volgende indien deze aanvaard wordt.

in Windows 11 gaat de optie de home te upgraden te vinden zijn via instellingen >info>productkey en activering ..
open het menu productkey en activering, en vervolgens klik je op wijzigen..
geef je pro licentie in in het scherm dat verschijnt en klikt op volgende indien deze aanvaard wordt.
Dat had ik tussentijds gevonden. Toch bedankt

Dat brengt mij terug naar het onderwerp (titel van topic).
Via Microsoft bestellen valt duur uit.
Menno Schoone is niet vies van goedkope licenties. Tevens zijn er op internet meerdere waarschuwingen.
Opletten voor aanbieders van dubieuze niet officiële product codes.

goedkope Office 2021 versies zijn meestal MAK-licenties:

Meerdere activeringssleutel (MAK): Office wordt online geactiveerd door door Microsoft gehoste activeringsservers of telefonisch.

deze licentie wordt ingsteld op bv: 50000 dwz de 50001 activatie lukt niet meer ....
goedkoper in aanschaf, kan ook op het systeem gede-activeerd worden, net zoals een (duurdere) retail versie, om op een ander systeem te zetten. wel dienen bepaalde regels gevolgd te worden voor deze de-activatie, ga ik niet op in voorlopig (gebaseerd op mijn ervaring).
tot nu toe, geen enkele slechte ervaring en bij problemen goede support van de verkoper.

Natuurlijk GEEN AliExpress te nemen als verkoper!!

Opletten voor aanbieders van dubieuze niet officiële product codes.
Indien je zoiets oppert wil ik ook bewijzen zien.

Key's werken prima, W11 zelf haal je bij Microsoft zelf op als je de key niet veranderd maar hem herinstalleert.

Wat steeds Office er mee heeft te maken?
Ik zoek de Personal versie (1 persoon op meerdere toestellen 1 jaar) Betekent dit dat er geen abonnement mogelijk is ?
Bestaat allemaal niet..... voor Windows 11.
Nog steeds allemaal vragen en zelf gegeven antwoorden die niet kloppen.
Voor meerdere toestellen is een Enterprice versie.

Dat hele verhaal klopt niet en ook de titel niet.
Waarom die verwarring zaaien en je niet eerst goed erop zoekt ontgaat mij.

Ze wil gewoon RD gebruiken, zijn zat tools die ook zoiets kunnen, zie @Dragon, heb je helemaal geen pro nodig.....

De titel van het het topic is inderdaad fout gebleken... door de eerste antwoorden is duidelijk geworden dat het om Windows en niet om Office gaat.
Maar een vraagsteller kan de titel van zijn topic nadien niet meer wijzigen, vandaar ....
Heeft er dus enkel mee te maken dat je de reacties die vooraf zijn gegaan niet in overweging had genomen, enkel de titel.
Daarom leek het me wel gepast de discussie te proberen terug in de goede richting te sturen, maar daar hoef je niet zo gekrenkt op te reageren. Moderator zijn is vaak niet makkelijk ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan