Werkbalk Computer vastzetten bovenin bureaublad. Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik net als in XP en Vista het pictogram Computer naar boven slepen, zodat boven in het bureaublad een werkblad ontstaat waar alle stations, usb en virtuele schijven zichtbaar zijn?
 
Hoe bedoel je een pictogram en werkblad naar boven slepen?

Wil je misschien de taakbalk bovenaan hebben ?

Zo ja, klik onderin met rechtermuisklik en kies voor eigenschappen. Hier kun je een keuze maken voor Locatie taakbalk op het scherm.
 
Computer boven in beeld.

Computer boven in beeld.

Bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik bedoelde. Ik bedoel: Op het bureaublad staat het pictogram Computer. Deze kunnen we in 98, Xp en Vista naar boven toe slepen en loslaten, zodat we de werkbalk Computer boven in beeld krijgen, net als de taakbalk beneden. Dit heeft als voordeel dat je kan zien of er een DVD- ,USB-stick of een virtuele schijf in hebt zitten. Deze werkbalk blijft altijd zichtbaar.
Groetjes Henk.
 
'k ben eerlijkgezegd ook niet helemaal mee. en ben anders wel een freak als het aankomt op handige snelkoppelingen. dus wil dit wel doorgronden. alleen, als alternatief zijn er opties legio.
 
Werkbalk Computer boven in het bureaublad in Windows 7.

Werkbalk Computer boven in het bureaublad in Windows 7.

Ik heb RocketDock gedownload en geinstalleerd, maar dit is toch anders dan de oorspronkelijke werkbalk in 98, XP en Vista. Als jullie nog een computer hebben met een oudere besturingsprogramma, dan kan je zien hoe makkelijk het is om alle stations, virtuele schijven en usb-aansluitingen in één opslag te kunnen zien. Deze optie zullen ze wel uit Windows 7 gehaald hebben. Maargoed bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Henk.
 
Ik heb hier bijna alle Windows besturingen draaien. Ook XP en Vista.
Wat jij bedoeld is niet standaard bij deze besturingen, tenminste ik heb dit nog nooit gevonden.
Het moet dus een programma zijn wat je hebt geinstalleerd. Nou zijn er natuurlijk meerdere programma's die vergelijkbaar zijn met Rocketdock.
 
Bij deze besturingen is dit standaard, probeer het maar eens. Gewoon met je linker muisknop op (Deze) Computer klikken en vasthouden en naar boven slepen in je bureaublad.
 
('k ben ondertussen wel weer mee, cfr m'n vorige post) Het kan idd door te slepen hoor, maar makkelijker vind ik van via het contextmenu in je werkbalk, onder werkbalken--> nieuwe werkbalk te kiezen voor (in dit geval) bureaublad. ik heb momenteel even vista op m'n tweede HDD staan en geen w7, dus ik kan het niet testen. maar ik zie geen reden waarom ze dat er in 7 zouden uitgeflikkerd hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan