Wi-Fi verbinding tussen Desktop en TV 5mét Wi-Fi lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,

Beste vrienden,
Dit is een vraag van iemand die tot nu toe alles bekabeld deed (een beetje uit principe). Echter, nu ben ik bekeerd tot de draadloze unie.
Nu heb ik een Samsung Smart-TV waarmee ik fantastische dingen kan doen met allerlei App’s.:5956:
De verbinding tussen mijn Bbox2 en de TV is wel gelukt, waardoor ik ook daar kan internetten. Nu wil ik uitproberen hoe ik Video’s en ander materiaal kan streamen naar mijn TV vanaf mijn desktop met USB D-link adapter DWA-140 (V 1.71).
Iemand een paar suggesties? Uiteraard is dit geen noodgeval, dus niet zo dringend.
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
optie 1..
hebt je DLNA (Digital Living Network Alliance). op je televisie,
indien zo kun je met bepaalde software zoals de Play Stastion 3 Media Server vanaf je computer of via de router naar je televisie mits deze met een ethernetkabel is aangesloten op de router ,streamen.
Dat betekent dus dat de beelden/geluiden via het netwerk op het televisiescherm komen; er wordt nergens iets opgeslagen.

optie 2 ..
info betreffende Gratis Digitale tv live op uw pc
 
Laatst bewerkt:
Qtex,
Bedankt om me (terug) zo snel te antwoorden.
DLNA heb ik nog niet ontdekt op de TV. Ik lees alleen dat de TV een ingebouwde draadloze LAN-adapter heeft die de com-protocollen IEEE 802,11a/b/g/n ondersteunt.
Nu hoop ik via de D-link wireless N USB adapter Video vanaf mijn PC naar de TV te kunnen sturen. Ik moet de ingebouwde e-manual (van de TV) nog doornemen, want tegenwoordig krijg je geen gedrukte handleiding meer... Er zijn wel allerlei Internet mogelijkheden ingebouwd in de TV (Skype, YouTube, Google, HLN, De Morgen, enz. Teksten ingeven volgens de T9 methode is onhandig, daarom volgt er nog een speciaal toetsenbord/afstandsbediening.
Ik lees je link (wat een intressante site!) nog eens door in de hoop (samen) wat verder te geraken.
Grtz, | WW
 
Laatst bewerkt:
Zoals qtex hierboven vermeld zou dit moeten gaan met DLNA. Ik gebruik dit zelf ook samen met een wired LAN Samsung TV. Je kan hiervoor software downloaden van de Samsung website, SAMSUNG PC Share Manager. Zoek in de support achter jou model tv en dan via de software downloads kan je dit verkrijgen. Let er wel op dat je voor te testen best je firewall afzet. Ik had hier redelijk veel problemen mee ondervonden alleszinds.
 
DDragon80,
Als DLNA draadloos gaat, dan is dat OK. Het is naganoeg onmogelijk om een RJ45 kabel te leggen tussen mijn pc en de TV. De installateur heeft in ieder geval de Wi-Fi tussen de Belgacom modem en de TV doen werken, anders zou Internet niet werken. Ik ben er al in geslaagd om YouTube in HD te bekijken vanaf vele US-films. Jammer dat er zo weinig gedrukte documentatie is. Alles moet ik nog leren via de E-Manual, ingebouwd in de TV. Het zal zeker niet in een-twee-drie lukken om mijn pc draadloos te verbinden met de TV.
Alle twee bedankt voor de help. Ik ga er in ieder geval mee door tot het werkt. Met Qtex hulp zijn we er ook in geslaagd om de D-Link met mijn inkjet printer draadloos te doen werken. Dit zijn mijn eerste stappen met draadloze toestanden. Blijf het a.j.b. opvolgen. Jullie horen nog van mij. De Samsung Share manager zal ik ook eens bezoeken. We geraken er wel uit.
m.v.g., | WW

In de richting van de Samsung App »AllShare« vind ik wellicht wat en de S/W zal ik opzoeken bij www.samsung.com. Je zet mij misschien op het goede spoor.
 
Laatst bewerkt:
DDragon en
Qtex,
We zijn op de goede weg! De suggestie van D. om ergens te zoeken op »share« heb ik via de SmartHub (TV) op »AllShare« geklikt en kreeg links boven op de TV De naam van mijn PC te zien en ook mijn gebruikersnaam. Dus is er verbinding.
Verder geen hoopgevende meldingen meer: »Geen toegang tot Apparaat«. Hoewel er een video liep op mijn pc: »Er is momenteel geen videobestand beschikbaar«.
Bij het zoeken in het z.g. netwerk (op TV) las ik: DNLA gecertifieerd apparaat. Ik zoek verder naar het programmatje. D., herinner je niet meer waar het stond? De site van Samsung is een echt doolhof!
Geen suggesties meer a.j.b.?
m.v.g., | WW
 
Qtex,
Merci voor het opzoeken, maar deze link brengt mij naar 'SmartPhone Apps'. :-( ... Ondertussen heb ik onder »AllShare« 'SAMSUNG PC Share Manager' gevonden en gedownload. Ik denk dat de draak daar naartoe verwees in #4.
We zijn zeker op de goede weg. Nu moet ik het nog uitproberen. Amai, als 'Jan-en-alleman' straks zo zijn huis-TV zal moeten kunnen gebruiken om er uit te halen wat er in zit... Met alleen een virtuele gebruikershandleiding (e-manual) die je niet eens kunt uitprinten, dan moet je wel een olifantengeheugen hebben. Bedankt voor het opvolgen. Ik laat zeker weten hoe het verder verloopt.
m.v.g., | WW
 
heb je ook de beschrijving gelezen !!! denk het niet jij baseerd je op de blauwe balk op de site !!!
Beschrijving
Samsung Remote App lets you control Samsung TV and BD products easily when you have them connected to the same wireless router.

het zou kunne da ik verkeerd ben , twijfel er echter aan .
 
Laatst bewerkt:
Wi-Fi verbinding tussen Desktop en TV lukt niet

Wi-Fi verbinding tussen Desktop en TV lukt niet

Qtex,
DDragon80,
_________________________________
Wat er ook van zij, we zijn erin geslaagd! Samen met jullie een schijnbaar onoverkomelijk probleem weer tot een goed einde gebracht..!
Jullie beide suggesties hebben goed geholpen, want anders zou ik er niet aan gedacht hebben dat ik een Programma moest downloaden om dit te realiseren. Tot nu toe ben ik dit nergens in de ‘Virtuele’ Samsung e-manual tegengekomen. Misschien staat het ergens diep verborgen, ik weet het (nog) niet.
Na het installeren van »Samsungs PC Share manager« en het openen van het programma kon ik een icoon op mijn taakbalk vastzetten. Het volstaat [1] op de pc »PC Share« te openen en [2] De SmartHub toets te drukken op de afstandsbediening en [3] te navigeren (op de TV) naar »AllShare«. Van dan af kan ik op de TV àlles zien wat op mijn C-, D- en F-drive staat! Zelfs aangesloten USB-sticks! Zowel Video’s afspelen, Afbeeldingen bekijken en zelfs Muziek beluisteren.
Ziezo, méér dan ik verwacht had: niet eens de beeldschermen synchroniseren!

Even off-topic: Dat zal me zeker meer dan één bak Grimbergen kosten?
m.v.g., | Bekijk bijlage 7475WW
 
Laatst bewerkt:
da ga smaken " een lekker koel blondje , hmmmmmmm laat ma komen ..krijg al water tandjes

alé fijn dat ook dit tot een succes heeft geleid !
aan u weer de eer om dit topic te sluiten ...

weet je het zou fijn zijn ook naar anderen toe als je er een pdf-je voor aanmaak hoe en wat je gedaan heb (liefst met foto's erin verwerkt )
 
Laatst bewerkt:
om dat te plaatsen zou je best tuts erover aan kunnen spreken ....dan maak die er waarschijnlijk een teritorial van , met uw toestemming natuurlijk ...kwestie van uitgevers rechten ..;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan