Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Vraag raad voor m'n dochter.
Groot huisgezin, dochter, schoonzoon + 3 kleinkinderen, dus 5 notebooks.
Groot huis en in 2 slaapkamers waar ook de bureaus van 2 kleinkinderen staan slechte tot héél slechte verbinding.
Provider is Proximus.
Wat raden jullie aan om die verbinding te verbeteren?
 
ken helemaal niets van elektriciteit , maar heb ik het nu zo verkeerd voor : je kan toch een wachtwoord instellen op je powerline(s) ?
dan kan die buurman toch nooit aan je eigen gegevens ?

Powerline is bij mijn weten een Lan die via het net doorgaat naar de andere Powerline. Dus heeft geen wachtwoord nodig omdat het een Lan is.
 
de verbinding bij mij is wel wifi he , je hebt powerlines met enkel LAN ( dus een kabel van het bakje in het stopkontakt naar je laptop / computer , maar je hebt ook powerlines met wifi , die moet je laten pairen met je router , als zijn wifi kanaal beveiligd is zal je wifi signaal uit de powerline ook beveiligd zijn.
als mijn kleinkinderen op bezoek komen met hun tablet moeten ze inloggen op mijn netwerk mèt een paswoord.....
 
Powerline is bij mijn weten een Lan die via het net doorgaat naar de andere Powerline. Dus heeft geen wachtwoord nodig omdat het een Lan is.

Bij ons thuis is het powerlan. Dat is het simpelste om te installeren dat je maar kan hebben. Aan de modem van de provider stop je in een vrij stopcontact een powerlan, die verbind je met een lan kabel met je modem van de provider en aan je pc stop je in een vrij stopcontact een andere powerlan en die verbind je dan met je pc ook weer met een lan kabel. klaar is kees. Heb je op een andere plaat in huis een pc met internet nodig, geen probleem, als je maar een vrij stopcontact hebt. Een powerlan doosje in dat vrije stopcontact en je hebt internet. Verbinden met je pc of laptop met een lan kabel en klaar is kees. Geen wachtwoorden nodig, dat is een gesloten circuit. Dat blijft binnen u huis. Mijn buur kan met een powerlanbakje niet profiteren van mijn powerlan bv. Dat stopt ergens aan mijn zekeringskast of mijn tellerkast.
 
Totdat je een kamer op de bovenverdieping gaat verhuren waar dus dezelfde zekeringkast gebruikt wordt en je hebt bestanden gedeeld via je eigen powerline adapters.

Raad eens of deze bestanden dan wel of niet op de bovenverdieping terecht kunnen komen.
 
Totdat je een kamer op de bovenverdieping gaat verhuren waar dus dezelfde zekeringkast gebruikt wordt en je hebt bestanden gedeeld via je eigen powerline adapters.

Raad eens of deze bestanden dan wel of niet op de bovenverdieping terecht kunnen komen.

Dit zal hier niet gebeuren. Wij hebben geen kamers op overschot. We hebben zelfs eentje te kort om goed te zijn. De jongens moeten samen slapen, omdat we een kamer te kort hebben. Dus een kamer verhuren zal niet meteen het geval zijn.
 
Daar gaat het niet om. Ik probeer duidelijk te maken dat nietsvermoedende mensen zomaar privé bestanden op straat kunnen gooien aan derden.

Een onderschat gevaar dus in sommige huizen of panden van deze powerline adapter. Een mogelijkheid die niet in de handleiding staat.
 
Ziezo, thuis van Bulgarije...
Contact opgenomen met dochter en oplossing van Lana bracht soelaas in de problemen.
Nu overal in huis goede verbinding..
Iedereen bedankt voor de aangeboden tips en hulp.
Mag gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan