Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet mijn trip, maar te vinden bij Google Maps.

Ik wil ook zoiets maken, maar dan over wat anders.
Volgens mij wordt hier Flash gebruikt, maar ja met wat voor progje maak je zoiets.
 
Dat denk ik niet. Een 3D camera is een soort stereocamera die twee beelden tegelijk maakt. Met een viewer of 3D bril kun je dan diepte zien.

Wat google maps laat zien is een soort extreem panarama beeld van horizontaal 360° en verticaal 360°

Maar misschien moet je zo'n soort camera hebben 3D camera shoots 360-degree scenes for virtual reality headsets [#VR] | rb.trends

image11.png
 
OK Mik, maar dat komt niet in de buurt van wat ik bij Google Maps zie.

Dat klopt, maar de beelden zijn ook zo aan elkaar gezet. Hier blijft de camera staan en het beeld verandert. Daar draait de camera.
Ik weet dat er speciale soft voorzien is voor zulke zaken. Meen zelfs dat er bij een printer nog soft bijgegeven werdt om zo beelden aan elkaar te zetten. Je ziet trouwens duidelijk dat er dezelfde personen op een ander moment werden geregistreerd.
 
Bedankt allemaal, maar een panorama foto kan ik wel maken met mijn fotobewerkingsprogramma's. Dit is dan een statisch foto.
Maar hoe draai je door de ruimte zoals in Google Maps, zodat het lijkt alsof je rondom en van boven naar beneden om je heen kijkt.

Het lijkt een Flashfilmpje al zou ik zo snel niet weten hoe ik dit in Adobe Flash voor elkaar kan krijgen. Hier zou toch een bepaalde software voor moeten bestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan