Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Het volgende probleem doet zich voor bij een buur.Hij heeft 2 pec. eentje onder met wifi en eentje boven met wifi via datling usb.
Hij heeft wifi verbinding met Telenet. besturing windows xp
Nooit problemen mee gehad; Nu is zijn Pc voor een kleine herstelling weg geweest maar nu komt hij niet meer op internet.
Als ik kijk bij de verbinding geeft die de vermelding van VERBONDEN en signaalsterkte UITSTEKEND;
Als ik een browser open krijg ik geen verbinding terwijl bij het icoon rechtsonder wel verbonden staat.
Kijk ik bij de eigenschappen van de verbinding dan valt me op dat bij activiteit bij verzenden het getal oploopt maar bij ontvangen blijft het getal op 0 staan.

IP adres en DNS server staat op automatische toekennen.

Iemand een idee hoe het probleem kan opgelost worden.
 
Om alle hardware in de PC goed te kunnen laten functioneren, is het belangrijk dat alle drivers correct zijn geïnstalleerd. Om te controleren of alle drivers voor de hardware zijn geïnstalleerd openen we Apparaatbeheer van windows.
Om naar Apparaatbeheer te gaan, gaat u naar Start>Configuratiescherm>Systeem>Tabblad-Hardware.
Op het tabblad Hardware kiest u Apparaatbeheer, het volgende scherm krijgt u te zien, tevens ziet u dat alle hardware correct is geïnstalleerd.
( er mogen géén gele uitroeptekens vermeld staan )
 
Aangezien je een, volgens beschrijving, correcte verbinding hebt met je access point, vermoed ik dat het probleem bij je router en/of modem zit. Korte oplossing (indien zo) is even de stroom stekker uittrekken van je modem en/of router. Eventueel een paar minuutjes wachten en terug inpluggen. Eerst de modem, daarna de router moest die aanwezig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan