Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie vandaag in de reclame van den Aldi een Wifitablet 8" voor 109€. Is dat de aankoop waard? De bedoeling is om enkel een beetje te surfen, emaillen en eventueel een foto te nemen.
 
Zonder specificaties kunnen we moeillijk oordelen.
Heb onlangs een refurbished 10 inch gekocht voor 50 EUR, IPS display, Windows 10, Office mobile, ... Ben daar tevreden van, maar ik besef wel dat die het waarschijnlijk geen 5 jaar gaat uithouden zoals een Apple iPad. Toegeven, die kwaliteit is top. Prijs helaas ook (in negatieve zin dan).
 
Als het dit toestel is, dan krijg je een 2GB RAM met een Intel processor. Op hoeveel hij geklokt is staat er niet bij. Is niet duur voor een 2 GB RAM tablet. In die prijs krijg je normaal gesproken maar 1GB
 
snap niet waarom zo'n groot woord als "wifitablet" gebruikt wordt , wat ben je nu met een tablet zonder wifi ? en de processor "Atom" is wel al een oudere minder performante...uit ervaring weet ik dat zulke goedkope tablets bijna altijd problemen hebben met slechte/mindere draadloze communicatie...
dit zijn in het kort de specs :

20.32 cm/8" hd-scherm met ips-technologie op 1280 x 800 pixels , intel Atom processor op 1.83 Ghz , 2 Gb DDR3 werkgeheugen , 16 Gb intern geheugen waarvan 11 GB vrij , 2 camera's : 5 MP met autofocus en 2 Mp frontcamera , gps-sensor en positie-sensor , Li-ionaccu , micro-usb en micro-sd , hoogwaardige metalen behuizing , gewicht 355 gr
 
En toch blijf ik erbij dat het voor die prijs geen slechte koop is. Ok de processor is wat verouderd, maar je krijgt wel 2 GB RAM, op Android is dat niet slecht hoor tonton.
 
ik heb niet beweerd dat dit een "slechte" koop is , ik waarschuw gewoon voor frustraties die achteraf kunnen opduiken , vooral de slechte en wegvallende verbinding kan storend werken , wij hadden ook een "Medion" tablet en als mijn vrouw b.v. wilde "skypen" dan onderbrak ofwel de verbinding ofwel zei de andere dat we niet te horen of storend te horen waren enz...
nu heeft ze een Samsung tablet en ik hoor haar toch niet meer klagen...
hangt allemaal af van wat je ervan verwacht en wat je budget is !.
 
Als het dit toestel is, dan krijg je een 2GB RAM met een Intel processor. Op hoeveel hij geklokt is staat er niet bij. Is niet duur voor een 2 GB RAM tablet. In die prijs krijg je normaal gesproken maar 1GB

The Intel Atom Z3735F is a power-efficient quad-core SoC for tablets (mainly Android). It is clocked at 1.33 - 1.83 GHz and is part of the Bay Trail-T platform.
 
Het is natuurlijk wel zo dat in de topicstart staat: De bedoeling is om enkel een beetje te surfen, emaillen en eventueel een foto te nemen.

Mijn ervaring is dat je al snel meer dingen met een tablet wilt gaan doen dan je in eerste instantie bedacht had.

Ik moet ook toegeven dat ik tegenwoordig mijn laptop minder vaak meesleur en vaker de iPad meeneem als ik zeker weet dat ik die dag geen optische player nodig heb en niets onder Windows hoeft te doen.

Blijft het bij de simpele klusjes is deze Medion een goede keus qua prijs/kwaliteit. Maar nogmaals, als het mijn keuze zou zijn, zou ik doorsparen voor een betere.
 
Ik kan tonton wel volgen met die minder goede wifi antenne dat er misschien in steekt. Dan moet de topic starter kijken zit ik ver af van mijn modem of niet? Indien dichtbij kan het nog goed zijn. Maar inderdaad daar wordt soms wel op bespaart.
 
Goed Wifi bereik is toch wel belangrijk.
Bij een tablet is het toch de bedoeling om hem buitenshuis mee te nemen.
Bijvoorbeeld op een terrasje.
Je kan dan gebruik maken van TelenetWiFree
Waar ik woon moet je zelfs met een Smartphone haast nooit 4G gebruiken.
 
et deze Toshiba SATELLITE CLICK MINI L9W-B-102
met 2 accu in het toetsenbord heb ik die 199€ betaald heb.
Ook een goedkope want met 2de batterij in het toetsenbord heb ik wel goede Wifi.
Had de dag na aankoop al Windows 10
Hier bij mij thuis zie ik 16 Wifi verbindingen.
Telenet en Proximus samen.
Werkt zeer goed.


Gegevens: SATELLITE CLICK MINI L9W-B-102
http://www.toshiba.be/nl/laptops/satellite/satellite-click-mini/satellite-click-mini-l9w-b-102/

16.Afbeelding 1920x1200.jpg
 
Goedkoop betekent inderdaad niet meteen dat het een slechte zaak is. Mijn netbookje was ook het goedkoopste dat ik kon krijgen en ik ben er super tevreden over. Ook heel goede wifi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan