Wil eens Linux proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toni42

Steunend lid
Vip Lid
Ik zou graag eens Linux proberen naast Xp,heb 3 harde schijven waaronder 1 externe.Kan dat op mijn C of beter een ander,moeten er wijzigingen gebeuren aan instellingen of zoiets.

Alvast bedankt

mgv Toni

Hei toni,
ik heb Ubuntu Feisty Fawn naast m'n xp en vista64 draaien... kan het je aanraden !:duimop:

vdalex

Medewerker
Forumleiding
dit kan perfect gebeuren in een dual boot als je een cd wenst , even een pm naar mij met je adres en ik stuur je er een op

Als je een redelijk nieuwe computer hebt kan je het ook proberen door eerst een virtuele machine te maken met bv. vmware en dan daarop linux te installeren.

vdalex

Medewerker
Forumleiding
geen probs als je ubuntu wilt verwijderen , maar zou je ubuntu nog willen verwijderen ?

Ey toni

Ey toni

Het beste is dat je linux op een aparte hdd zet.
Anders kan er een fout ontstaa tussen windows en linux.
wat het geval was met mijn windows en linux.

Mvg Dylan

Heb je al linux?

Groetjes

vdalex

Medewerker
Forumleiding
Het beste is dat je linux op een aparte hdd zet.
Anders kan er een fout ontstaa tussen windows en linux.
wat het geval was met mijn windows en linux.

Mvg Dylan

Heb je al linux?

Groetjes
normaal gezien installeerd Ubuntu automatisch Grub op je pc en daarna kan je uw harde schijf partioneren , ik heb steeds verschillende distro's op 1 HD gehad en nooit probs gehad

D

de wannes

Gast
gegroet,
ik heb daar een aparte pc voor gekocht maar een dualboot gaat ook natuurlijk ga maar eens kijken op
ZDNet.be daar vind wat raad over groeten

vdalex

Medewerker
Forumleiding
Ik werk steeds met Grub omdat ik deze het beste vind , maar ja dat is dan ook mijn persoonlijke ondervinding hé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan