Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik heb net ontdekt dat ik tot officiele audiocd geen toegang meer krijg met windows media player.
Tot nu ging het altijd goed.
Ik heb onlangs wat updates van microsoft geinstalleerd, en deze middag de nieuwe download op dit forum deli mediaplayer.
Ik kan de schijven wel benaderen met de windows verkenner en afspelen gaat met deli, mpcstar, winamp wel zonder probleem.
Volgens windows mediaplayer heb ik geen toegangsrecht tot het station, zelfs niet met uac uit, als administrator of na heropstart.
nochtans kan ik de windows mediaplayer starten, en vanuit de player de schijven toch benaderen en afspelen.
Alle mediaplayers en brandprogramma's staan uit, er is niets dat de 2 dvdstations bezet houd.
Voor mij is het geen ramp, maar mijn neefje gebruikt de wmp wel als hij op bezoek komt.
Hopelijk weet hier iemand iets over te vertellen.
Met dank :us4alldank:
 
Spijt me te moeten mededelen dat mediaplayer 11 en alle updates geinstalleerd in xp sp2, bij mijn wel z'n werk doet, dus moet iets anders aan de hand zijn... toch iets anders geinstalleerd die dwars ligt?
 
het zal niet zo zeer liggen aan het opstarten van de programmas maar meer in de instellingen in de register die ze invoeren voor media bestanden en of apparaten. Bij de taakbeheer zie je niet welke dll's mee zijn opgestart en nu in de wacht zitten om iets te doen. Als je zo'n beetje weet vanaf wanneer het niet meer begon te doen, zou ik langzaam terug gaan en dingen ongedaan maken. Toch je loopt ook de kans dat als je een cd erin doet een van die players, of een van z'n onderdelen, aanslag probeert te doen en een of andere .dll de cd station lokt (vast zet) waardoor mediaplayer geen toegang meer tot heeft. Nog een idee zou zijn om de mediaplayer weer te installeren, het liefst na een uninstall en reset.
 
Laatst bewerkt:
Het vreemde is wel dat; als ik de cd open door rechtsklikken, dus met explorer, en dan de audiosnelkoppelingen selecteer, dan spelen ze wel af, het is enkel het openen van het station dat niet lukt met wmp 11.
Ik zal eens kijken via een herstelpunt, en als dat niet helpt een reinstall van wmp 11.
Desnoods probeer ik een systeemherstel met de vista oemdvd.
Als het nog niet lukt laat ik het zo, vanuit wmp 11 kan het station wel geopend worden, er is nog mee te leven.
Zelf gebruik ik toch andere players.
Alvast bedankt, ik laat nog iets weten.
grts
 
Ik snap het, het zijn van die vervelende dingen.... ik kan er b.v.b. ook niet tegen als iets niet werkt ook al gebruik ik het bijna niet, want dat is het geval van wmp11.
Mijn favoriet is JetAudio en soms gebruik ik STP2, heel klein mp3-player van russisch makelij die inmiddels ook niet meer ondersteund wordt maar goed zijn werk doet :)
Geluk ermee :)
 
Het maakt niets uit, ik denk dat het een fout is in vista, ik heb dat nooit getest, maar met die toegangsrechten heb je wat te stellen bij vista.
Het k-lite codecpack word vaak aangeraden, de bsplayer en de mediaplayer classic maken daar deel van uit.
De mediaplayer is de eerste player, nog voor wmp, deze is er eigelijk van afgeleid.
De mediaplayer classic is nu stand alone en heet mpcstar, hij heeft ook alle codec van k-lite codec pack, dat word dus overbodig.
Ik kan zelfs dvd-vr afspelen op de pc, het formaat van stand-alone dvd-recorders, dat kan je nergens anders mee, ook screenshot etc.
Bedankt voor de tips, ik ga ze ook eens testen.
see you later. ;)
 
Ja, vista is best eigenaardig, en mplayer classic was ik vergeten... is ook een van m'n favorieten, en wist niet dat ie van naam verandert was... thx voor de info! see je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan