Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

heb onlangs win 7 door win 10 vervangen maar stel nu vast dat ik mijn pc niet meer kan afsluiten. Na afsluiten start hij steeds automatisch opnieuw op. hp compaq 8300 E.

Heb mijn bios ge-upgrade, heb de instelling voor de aan/uit knop juist gezet - op afsluiten. (configuratiescherm, energiebeheer , gedrag van aan/uit knop). Geen verandering.

vind hier op dit board geen verwijzing naar dergelijk probleem.

groetjes ,

Ben
 
1x heb ikzelf dit ook eens meegemaakt en dit zolang dat ik de Windows 10 al in gebruik heb .. dit had niets met het bios of met de instellingen te maken van de aan/uit toets ... maar eerder met een achtergrond proces die nog actief was .
welke deze was kon ik tot op vandaag nog niet achter halen omdat het hier niet meer heeft voorgedaan .

zover ik mee ben is dit bij u steeds het geval ....
best dat je voordat je de pc afsluit eerst via taakbeheer ook de achtergrond processen stop zet ...
deze zouden daarna bij het terug (door u zelf) opstarten van de pc gewoon gestart worden ...
 
hoi Lana,

had die link ook al gevonden echter de intel programma's waarvan sprake vind ik niet terug (Intel Rapid Storage Driver en Intel Management Interface), wellicht zitten die drivers er al niet meer in ?

Met de instructie : shutdown.exe /s /t 00 /f kan ik wel afsluiten.

@ Qtex : voor lopende processen zou hij toch een melding moeten geven bij het afsluiten ?

groetjes,

ben
 
ik zag destijds inderdaad een melding maar deze was te snel verdwenen om deze te lezen ...soms flitst er hier nog een melding voorbij bij het afsluiten maar de pc start hier niet meer opnieuw op ...en bijgevolg geef ik daar dus geen aandacht aan ..
*wat ik me wel herinner is dat ik de pc hier geforceerd heb afgesloten als het afsluiten te lang op zich laat wachten .... dit is ook 1x voorgekomen .

fijn dat je met de shutdown.exe /s /t 00 /f dus wel kunt afsluiten ...

*probeer de volgende keer eens met een rechts op de starttoets te klikken en je kiest dan hier om af te sluiten of via de ctrl+alt+del" toets en je zie dan rechts onder de afsluittoets
 
klik eens rechts op de Windows knop , dan "configuratiescherm" , kies nu eerst bovenaan rechts bij "weergeven op :" voor kleine pictogrammen.
klik nu op "energiebeheer" , links zie je een aantal mogelijkheden waaronder "het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen"..
nu kan je de instellingen aanpassen , zowel voor stroom als batterij.
 
hoi Lana,



Met de instructie : shutdown.exe /s /t 00 /f kan ik wel afsluiten.

groetjes,

ben

Het is natuurlijk niet de oplossing, maar je zou dan voorlopig op het bureaublad een snelkoppeling kunnen zetten met de opdracht shutdown.exe /s /t 00 /f

Rechtermuisklik op het bureaublad en dan Nieuw en dan Snelkoppeling.
Bij de locatie zet je dan de opdracht shutdown.exe /s /t 00 /f en klik op Volgende en geef deze de naam Afsluiten of Shutdown.
Daarna kun je via de rechtermuisklik op het pictogram en dan eigenschappen en de knop Ander pictogram kiezen het rode afsluit pictogram kiezen zodat het helemaal echt is.
 
Met Alt-F4 krijg je dit:

Alt F4.jpg
 
Jawel. Maar als je focus staat op één van de openstaande applicaties, dan gaat die eerst die (of meerdere) app afsluiten uiteraard, en dit zolang de focus niet op de main Windows desktop ligt.

Hier krijg ik Tabbladen afsluiten.

Maar jullie hebben gelijk vanaf het bureaublad werk dit wel.

Eindelijk ook weer eens wat geleerd :applaus:
 
Is Windows 10 een update of een verse installatie ?

Als het een update is zit ik te denken aan een verkeerde registerinstelling die mogelijk verkeerd gegaan is tijdens het updaten.

Maar ja waar ?
Je zou eens kunnen proberen te zoeken in het register met het zoekwoord reboot.
Het meest waarschijnlijk is dat zoiets in HKEY_LOCAL_MACHINE moeten staan.

Maar verander niets als je iets vreemds ziet, meld dit dan eerst hier. Een verkeerde aanpassing in het register kan desastreuze gevolgen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan