windows 10 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe probeer jij de upgrade te doen ... is dit via de update functie zelf of eerder via het Media Creation Tool.
een NX melding wijst er meestal op dat de cpu niet voldoe aan de eisen !
m.a.w. er kan enkel maar geupgrade worden naar Windows 10 indien je dus de 32 bit versie neemt ... het probleem echter indien je nu een 64 bit versie gebruikt van bijvoorbeeld de Windows 7 dan dien je eerst er voor te zorgen dat er dus een Windows 7 32 bit aanwezig is !
deze Windows 7 32 bit zou je dan wel kunnen upgraden naar de Windows 10 32 bit

*je dient speccy te gebruiken om je huidige licentie welke je nodig hen om een Windows 7 32 bit te activeren ...
**het is zelfs mogelijk om een verse installatie te doen van de Windows 10 32 bit en deze te activeren met de Windows key die speccy u vermeld ( enkel indien het geen OEM versie is )
****betreft het om een OEM versie te gaan kun je ook wel een verse installatie doen van de Windows 10 maar dien je de Windows telefonisch te activeren
 
Wat is de configuratie van deze computer ?
Ik ben bang dat de systeemeisen niet voldoende zijn om Windows 10 te kunnen installeren.

Welke processor zit er in ?

Wat ook nog kan is dat NX uit staat in het BIOS. Zoek eens in het BIOS ergens in de buurt van de opties voor de CPU. Waarschijnlijk onder Advanced.

Lastig om hier precies aan te geven waar dit te vinden is door de vele verschillende BIOS versies.
 
ik heb eens iets heel eigenaardig voorgehad met die NX fout : ik upgrade een laptop naar Windows en geen probleem...
op een zeker ogenblik moet ik een compleet nieuwe installatie uitvoeren ( de reden weet ik niet meer) op deze laptop door op te starten van usb...
en ja hoor dezelfde NX fout , alles opgezocht en geprobeerd maar nooit gelukt.
dus : geupgraded naar Windows 10 zonder problemen , nieuwe install kon niet omdat de hardware niet voldeed ? weer zo'n rare kronkel van Windows.
jammer dat ik toen nog de oplossing niet had die "Qtex" aangeeft in #2.......
 
Onlangs heb ik 2 keer een upgrade gedaan naar Windows 10, via deze pagina. Het ging super gemakkelijk, en eerlijk gezegd denk ik dat, als het op deze manier niet gaat, dan zal de PC wel niet geschikt zijn. Ook de terugkeer naar Windows 7 verliep super gemakkelijk.
 
Onlangs heb ik 2 keer een upgrade gedaan naar Windows 10, via deze pagina. Het ging super gemakkelijk, en eerlijk gezegd denk ik dat, als het op deze manier niet gaat, dan zal de PC wel niet geschikt zijn. Ook de terugkeer naar Windows 7 verliep super gemakkelijk.

in mijn geval was de upgrade naar Windows 10 wèl gelukt hé via de "media creation tool" , dus geen probleem of de pc wel of niet geschikt was.
het was op het moment dat ik een "cleane" install wilde doen via een opstart usb dat ik de foutmelding kreeg...en de pc was zéker geschikt !
 
https://www.google.nl/#q=windows+10+pentium+nx
Kan wel maar waarom W10 op zulke oude meuk installeren........
er staat nergens vermeld dat het hier "oude meuk" is ? de laptop waarover ik het had was 4 jaar oud !
en ik heb al heel wat "oude" laptops voorzien van Windows 10 zonder ènig probleem en tot volle tevredenheid van de eigenaars.
alleen bij deze waarover ik het hierboven heb had ik dus dat eigenaardig probleem.

dit zijn de "minimum" eisen om Windows 10 te 'kunnen' installeren , hoe het achteraf werkt moet je ondervinden....


  • Processor: 1 Ghz of hoger
  • RAM (werkgeheugen): 1 GB (voor 32-bit) of 2 GB (voor 64-bit)
  • Schijfruimte: 16 GB (voor 32-bit) / 20 GB (voor 64-bit)
  • Videokaart: DirectX 9 of hoger
  • Schermresolutie: 800 x 600 pixels of hoger
 
Waarom niet de computer gebruiken tot hij ter ziele gaat?

Mee eens, maar waarom dan geen Linux.
De meeste Linux distributies draaien meestal nog wel soepel op de wat oudere pc's en over beveiliging hoef je je meestal geen zorgen te maken en anders zijn er de versies voor de echt minimale systeemeisen.

Uiteraard kan het een uitdaging zijn om Windows 10 op een pc die daar eigenlijk niet voor geschikt is werkend te krijgen. Maar of je daar dan ook wat performance betreft mee wilt gaan werken, ik denk het niet. Zo'n trage pc ben je anno 2016 gauw zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan