Windows 10 Windows 10 ziet mijn externe harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo: Ik heb een vraagje,Ik heb op mijn computer Windows 10 Home staan,maar nu wil ik mijn externe schijf(2tb)aansluiten maar die doet het niet,hij staat wel onder apparaatbeheer,schijfstations en ook in Schijfbeheer,maar ik kan er helemaal niets mee,ik kan hem niet initialiseren en ook niet formateren,alleen een nieuwe schijfletter geven lukt wel,maar daar reageert hij ook niet op,ik heb geprobeerd met Acronis en met Aomei maar daar staat hij helemaal niet in.Nu zou ik graag willen gaan kijken in opdracht prompt of hij daar soms in staat en ik hem kan formateren,maar ik weet niet hoe ik daar moet komen en welke de commando's zijn.Weet iemand die en zou U zo vriendelijk willen zijn om ze mij te sturen?Ik heb het ook al op een andere computer geprobeerd maar ook dat lukt niet.Zou ik moeten vrezen voor de harde schijf,dat hij de geest heeft gegeven?Ik hoor graag van jullie.
Mijn computer is":
AMD 450
mobo: Gigabyte B450 Aorus Elite 1.0
cpu: Octal Core AMD Ryzen 7( 2700 X) 4000 Mhz
Videokaart: Geforce GTX 1050 Ti (4 gb)
geheugen Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz

Ik hoop dat ik een mooi en goed antwoord krijg.

Grts: liawi
 
in apparaatbeheer en via schijfbeheer is deze dus te zien maar via de verkenner dus niet ..
mogelijk dien je diskpart toe te passen via een opdrachtprompt (administrator )

diskpart toepassen via een opdrachtprompt ( administrator )
druk de Windows toets in +X en kies de Opdrachtprompt ( administrator )
geef vervolgens 1 voor 1 een opdracht in gevolgt door het drukken van “ enter “
de opdrachten zijn :
Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je externe schijf die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter


( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter
 
werd deze externe schijf eerst elders gebruikt bv als een opslagmedium voor een Mac pc .

hoe bedoel je ,hij geeft aan bij de schijf : No Media ..
 
nou,hij geeft de schijf aan als no 3,wanneer ik dan bij clean ben en dan enter,krijg ik het bericht "Er bevind zich geen media in het apparaat"Hij werd alleen maar gebruikt voor Windows .
 
heb je al eens een ander usb poort genomen of een externe gevoede usb hub ..het rare is dat je eerder vermelde dat deze externe schijf wel via apparaatbeheer en via schijfbeheer te zien is ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan