windows 7 aldi computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn vrouw heeft een aldi computer met windows 7,ze heeft altijd met windows xp gewerkt,+als het zou kunnen wou ze veel liever terug XP er op, ik heb een reboot cd windows XP,kan ik deze op haar nieuwe computer zetten ,als het toch later zou nodig zijn kan ik dan terug de fabrieks instellingen terug zetten, ze heeft een recovery Cd en ook op de harde schijf staat een recover E, wil zekert geen problemen hebben waar ik later spijt zou van hebben.
Mijn beste dank

Rene35(y)
 
Als er drivers bestaan voor XP kan dat natuurlijk gedaan worden, maar voor recente pc vind je moeilijk drivers.
Op de site van de fabrikant staan normaal alle drivers, maar medion kennende zou dat eens kunnen tegenvallen.
Wat we nodig hebben zijn alle gegevens van de pc, model, type, serienummer.
Dit staat onderaan het toestel bij medion in de vorm van een sticker.
Verdere info kan losgepeuterd worden via enkele tools indien er geen drivers zijn voor de medion (de fabrikanten van de onderdelen hebben vaak wel nog drivers voor XP, alleen staat dan de naam " medion " er niet op).
Aanvullende info kan je verzamelen met siw
Ik plaats hier vast de downloadlink.

Druk bovenaan op de blauwe diskette en sla de snelle samenvatting (quick summary) ergens op.
Het bestandje zal het logo dragen van je standaard browser ( de blauwe e van internet explorer of de vossestaart van firefox bvb)
Dit bestandje in html kan je dan even posten op het forum.
Hier staat alles in wat we nodig hebben om de nodige software te zoeken.
Lukt het je niet dit bestand als bijlage te plaatsen open het dan in je browser (dubbelklik er op) en je kan de tekst selecteren, plak die tekst dan in je volgende berichtje.
 
Gevaarlijke zaak voor WIN7 drivers van hardware is er moeilijk of geen XP equivalent te vinden. Met WIN7 Ultimate kan je een XP-Pro inladen van Microsoft zelf (zonder activatie) ,zodanig dat je xp-toepassingen kan draaien op je nieuw machine.
 
Waarom bij weer naar oude gaan als je nieuwe hebt, zodoende leert men.
 
Eerlijk gezegd, xp-pro dik in orde zeer stabiel (weinig herinstallaties), iedereen gebruikt het nog zelfs na verschijning van VISTA!!!
WIN7 daarvan ben ik ook dik tevreden van, Vista is brol daar tegenover en uiteraard het hebbedingetje om xp-pro te benuttigen is altijd mee genomen!
WIN7 is de echte opvolger van XP-Pro!
Bij BGC hebben wij echt nog oude os nodig om bepaalde apparatuur te programmeren en te beheren, het nieuwste is niet altijd het beste, het nadeel van de voortuitgang!
 
Laatst bewerkt:
Is het dan niet ontzettend gevaarlijk dergelijke programs en zaken te blijven gebruiken? Je weet zeker dat je in de kortste tijd ergens tegenaan botst.
De techniek staat niet stil. Dat er één computer nog het oude systeem kan ok, voor herstellingen. Maar de nieuwe zaken moeten toch de jaren volgen.
Heb ook nog een Logo van Siemens in gebruik. Kon het program met pc testen en uploaden. Maar de compoorten zijn er niet meer op laptops.
Dus Logo wordt binnen afzienbare tijd onbruikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan