Status
Niet open voor verdere reacties.
C

coureurke

Gast
Ik had problemen met mijn computer (traag werken etc). Dit kwam door mijn OS. Ik wou mijn pc volledig formateren en opnieuw installeren, maar mijn leerkracht vroeg of hij het moest doen (denken dat het dan goed ging gebeuren (ik kan hetzelf ook maar dan had ik mijn programma waarmee ik programmeer gratis). Nu heeft een stagair van hem mijn pc geformateerd en volledig herinstalleerd maar ik vind mijn D:/ schijf niet meer terug bij "Computer" (Ik heb 2 HDD's, C:/ 160GB voor software, D:/ 1TB voor data). Maar het rare ervan is, in mijn BIOS wordt mijn D:/ schijf weergegeven maar ik kan ze niet gebruiken om in te stellen op welke hdd hij eerst moet booten (hiervoor was mijn schijf van 160GB eerst en daarna mijn 1TB schijf). Aangezien ik niet van alles een backup heb, wil ik dit oplossen zodat ik mijn gegevens niet kwijt ben.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Mvg
Coureurke
 
Het is dus een biosprobleem?
Om windows te installeren moet toch niets in het bios worden veranderd.
Maak er eens een foto van of geef naam en model van de pc/moederbord eens op.

PS:hier is wat info over longmode, voor homeuse nutteloos en de processoren worden ook gewoon beperkt als het niet voor supercomputers is.
Gewoon verkoopsstunt.
De latere windows 9 zou enkel in 128bit te krijgen zijn in de toekomst.
Het nut ervan????
Wie zal het zeggen.

http://nl.wikibooks.org/wiki/Ontwerp_en_bouw_een_besturingssysteem/Werking_van_de_PC/Processormodes
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet welk probleem het is of aan wat het kan liggen. Ik denk dat het misschien beter is om alles te formateren en te herinstalleren. Hopelijk is het dan opgelost...
Ik heb mijn computer zelf in elkaar gestoken. Het moederbord is Asus P5Q SE

Mvg
Coureurke
 
Volgens mij geen BIOS probleem, de HD wordt gevonden in het BIOS. Is ook een vrij nieuw moederbord. Volgens mij is het probleem te wijten aan de W7 versie. Wat ik weet over de 32 en 64 bits versie zowel de Vista als de W7 versie. 64 bits versie ondersteunt bijna geen enkel microsoft software.
Heb hier zelf nog een computer staan met een asus moederbord . Sata harde schijf WD 320 GB word door Vista niet herkend. Ubuntu 9.10 en PCLinuxOS word de schijf wel herkend. Schijf is wel aangesloten op een ingeplugde Sata controller , omdat er op het moederbord geen Sata controllers onboard zijn.

coureurke, kun je eens een schermafdruk plaatsen wanneer je verkenner geopend is.

Ik had problemen met mijn computer (traag werken etc).
Volgende maal eerst advies vragen voor te formateren. Een trage computer kan veroorzaakt worden door spyware, wat dan verholpen kan worden. Nooit te snel aan formateren denken.

Maar het rare ervan is, in mijn BIOS wordt mijn D:/ schijf weergegeven maar ik kan ze niet gebruiken om in te stellen op welke hdd hij eerst moet booten (hiervoor was mijn schijf van 160GB eerst en daarna mijn 1TB schijf).

Sata maakt hierin geen onderscheid meer. Master en Slave. Primair en secundair.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens.
Ga naar configuratiescherm/apparaatbeheer.
Schijfstations
Kijk eens of je schijven daar staan.
Deinstalleer indien de sataschijf er staat deze schijf (rechtsklik en kies "installatie ongedaan maken") en sluit de pc af.
Als ze daar niet staan, ga dan eens in BIOS kijken of de satacontroller ingeschakeld staat (enabled).
Gebruik je maar 1 sata, dan diend de sata raidcontroller "disabled" te staan.
Bij Asus is dit in te stellen.
Dit is nodig om detectie door windows mogelijk te maken.

Als dat juist staat, start dan eens op zonder de datakabel (rood en smal met 7 contactjes) van je sataschijf, de aanwezige hardware word gescand telkens windows opstart.
Sata is hot plug and play, net als usb bvb.
Dit houd in dat sata kan aangesloten en afgekoppeld worden zonder de pc aan of uit te zetten, dit werkt ook volledig onafhankelijk van het bios, zolang deze detectie van sata toestaat aan je besturing.
Sluit de datakabel aan met draaiende pc en kijk eens of er nieuwe hardware gevonden word.
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen enkele spyware, geen enkel virus etc. Ik heb Anti-Malware, Ccleaner en Panda laten scannen om alle vuiligheid weg te doen en ik heb geen enkel verkeerd bestand terug gevonden. Dus dat is het al niet. Het probleem zat hem in Windows 7 zelf, traag reageren om hem te vergrendelen, naar overzicht gaan voor taakbeheer.. En ook met mijn Visual Basic 2008 dat ik gebruik voor school.

Foto's:
http://img59.imageshack.us/img59/3810/foto2mh.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/4427/foto1di.jpg

mvg
coureurke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey coureurke
ik zie dat je (D)schijf een andere stationletter heeft of zie ik dit verkeerd?
ik zie namelijkde letter (J)
als je nog geen andere usb toestellen de letter (D) hebt toegewezen kan je die wel toewijzen aan uw hd van 1tb
dit kan mss het probleem zijn.
wa het ook kan is dat je mss de windows experience index nog niet hbet laten runnen
die geeft een bepaalde cijfer aan je hardware zodat ie beter kan draaien.
tis mss nie die oplossing maar tis de moeite waard om te proberen.
 
Sorry, dit moest ik nog erbij zeggen:
- de J schijf is mijn externe hdd van 1 TB
- de I schijf is mijn USB-stick

Mvg
coureurke
 
ik ben al naar schijfbeheer gegaan, gezocht voor mijn harde schijf te gebruiken.
Nu ben ik bezig met een tooltje om mijn gegevens terug te halen omdat ik denk dat ze geformateerd is.

mvg
coureurke
 
En wat bedoel je met traagwerkende computer. Traagopstartend, programma's die traag werken....... Over hoeveel RAM geheugen beschikt de computer. Je HD van 1 TB zie ik wel degelijk staan hoor. Kijk eens naar MyBook (j:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan