Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
ik heb juist een nieuwe laptop (samsung R780) geinstalleerd met processor intel i5.
Na de installatie van al de programmas heb ik gescand met Spybot Search& Destroy en deze geeft aan dat er een trojaans paard "Stealth Keylogger SBI $FD97FDBA" in het register zit. Spybot zelf kan dit niet verwijderen.
Een beetje gegoogled en vindt hierover niets, maar ik vindt wel dat er commerciele programmas verkocht worden met Keyloggers om andere gebruikers van PC's te kontroleren.
Is dit nu een gevaarlijk paard of enkel iets wat Microsoft mee installeerd. En hoe kan ik dit verwijderen. Mijn virusscanner " microsoft security essentials" meldt hierover niets.
Alvast bedankt voor jullie advies
 
Een beetje meer uitleg , over stealth virus en keyloggers.
Een stealth virus is genoemd naar de stealth bommenwerper , de Amerikaanse bommenwerper die onzichtbaar is voor de radars van de vijand. Een stealth virus maakt zich dan ook onzichtbaar voor antivirus programma's. Een keylogger is een internet worm dat op je computer geïnstalleerd staat, dat al je toetsaanslagen bijhoud (zoals ook al je wachtwoorden die je gebruikt om in te loggen bij betaalsites enz.....) .
Ga eens naar deze site en download en installeer de proefversie Kaspersky Internet security 2010 . voer na installatie een update uit, en voer een volledige nauwkeurige scan uit.Deze zal wel heel wat tijd in beslag nemen. Wel eerst microsoft essentials security van je computer verwijderen.

Thuisgebruikers - Antivirus software - Kaspersky Lab Benelux
 
Maak eens een plaatje van je programma's dat ik eens kijk wat er zo al geinstalleerd is.
Google chrome is een schoon voorbeeld van een programma die al je toetsaanslagen bijhoud, onder het mom betere zoekresultaten te kunnen geven.
Dit is geen nieuws, het is voluit besproken geweest op het net, ook in dit forum.
'google' er maar eens over.
 
Laatst bewerkt:
Maak eens een plaatje van je programma's dat ik eens kijk wat er zo al geinstalleerd is.
Google chrome is een schoon voorbeeld van een programma die al je toetsaanslagen bijhoud, onder het mom betere zoekresultaten te kunnen geven.
Dit is geen nieuws, het is voluit besproken geweest op het net, ook in dit forum.
'google' er maar eens over.

wat bedoel je met een plaatje van mijn programmas?
 
Als je naar start configuratiescherm gaat staat er een icoontje met de naam ' programma's en updates (denk ik, ik ben net bezig met een XP, kan nu niet nakijken).
Daarstaat netjes wat er geinstalleerd is.
Als we dat weten kunnen we eens kijken van wie mogelijk die keylogger is.
Via spybot moet er ook meer info te vinden zijn, maar ik gebruik deze niet, vandaar mijn vraag om eens op te sommen wat er staat bij prog en updates.
Gebruik je google ans browser, veel kans dat deze de dader is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan