Status
Niet open voor verdere reacties.
hi , heb besturingsysteem windows 7 home premium engelse taal. nou is mijn vraag of ik windows essentials nederlandse taal (totale pakket , incl. mail etc) over de engelse versie van essentials kan installeren , zonder verlies van gegevens ? indien dit niet gaat , wat is dan een te adviseren oplossing ?
bij voorbaat dank voor jullie info.
groeten , cormar.
 
hi, bedankt voor je vlugge reactie. ben met je info aan de slag gegaan. kreeg de nederlandse taal geinstalleerd , maar alleen via ´expres-mode´. dit houdt in dat als ik de nederlandse taal dan als standaard kies , ik word afgesneden van de legale windows-update-functie en de hulpfunctie van windows functioneert dan ook niet meer. tevens blijven de windows live essentials-progs toch in het engels weergegeven. dus ik ben dan niet veel opgeschoten.
blijft mijn eerdere vraag, m.b.t. windows live essentials totaalpakket nederlands installeren over de engelse versie, bestaan.
groetend , cormar.
 
wel om een antwoord te geven op jouw vraag ....of de nederlandse versie behouden blijft ....ik moet je het antwoord schuldig blijven ....
heb nooit een engelstalige OS gebruikt .....wie hier wellicht een antwoord kan op geven is **Dragon80**
wat betreft het omzetten zelf van het engels naar het nederlands ...
dit is de eerste keer ooit dat ik te horen krijgt dat je wordt afgesneden van de update/help functie??
( zal wellicht ook met de laatste updates te maken kunnen hebben !!)
**je diende de werkwijze uit te voeren met de verborgen administrator ( de werkelijke baas van windows )
 
Het is zo dat er enkel voor Windows 7 Ultimate en Windows 7 Enterprise een taalpakket beschikbaar/mogelijk is. Zie KB van microsoft: Er zijn Windows 7-taalpakketten beschikbaar voor computers met Windows 7 Ultimate of Windows 7 Enterprise

Bij deze is er een update gedaan mbv een "obscure" applicatie. Wat best tot gevolg kan hebben dat je Windows nietmeer aanzien wordt als legitiem en daarbij officiële updates nietmeer mogelijk zijn. Windows Live Essentials staat los van Windows en dient dan ook geïnstalleerd te worden in de Nederlandse taal. Download Details Windows Live Essentials

note: één van de basisregels ivm veiligheid is; haal op eigen risico software af van websites andere dan die van de officiële vendor. In dit geval Microsoft. Maw, vermijd zulke downloads indien mogelijk.
 
hi , bedankt voor jullie reacties.ben niet van plan om mijn legale status te verspelen , ook gezien de grote nadelen. de engelse versie van windows live essentials was al op mijn pc geinstalleerd en gebruikt door mij. mijn vraag is of ik nu de nederlandse versie over de engelse versie kan installeren , of ben ik dan alle gegevens kwijt uit bijv. mail. of moet ik eerst alles van de engelse versie de-installeren en dan de nederlandse versie installeren.
groetend , cormar.
 
Neem voor alle zekerheid een backup van je Windows mail en andere gegevens welke je gebruikt met Windows Live Essentials.
Ik weet niet of je deze kan herinstalleren in het Nederlands of je eerst de huidige dient te verwijderen.

Kan je die Language pack installatie nog terugdraaien dmv een backup? Controleer even in "Configuratie scherm - Systeem" of je Windows nog geactiveerd is.
 
ja , dat is gelukkig nog goed gekomen. heb inmiddels alweer windows-updates gehad. draait weer normaal , maar op engels. bekijk of ik nog iets doe met essentials , want je weet maar nooit wat er in windows7 allemaal kan gebeuren.bedankt voor jullie support.
groeten , cormar.
 
hi , nog even iets melden. ik had niet verder gekeken , dan mijn neus lang is. maar dat krijg je (tenminste ik) met die engelse omschrijvingen.
wel nu , ik heb op configuratiescherm een knop gevonden -windows live taalinstellen-. via deze knop kon ik de nederlandse versie kiezen en downloaden en installeren. alle gegevens van de windows-live progs bleven ongewijzigd. eind goed , al goed.
zonnige dag en de groeten , cormar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan