Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,

ik heb dus een e-mail adres via Telenet / "Windows Live mail 2012 " ; en ook nog 2 andere die ik maar gebruik in nood :een Outlook( hotmailadres en een Gmail adres )
nu kreeg ik deze week een mail van microsoft dat als ik verder het Live Mail 2012 adres van Windows wilde verder gebruiken ik een update moest doen
maar na de update werkten mijn mails niet meer , er kwam telkens een foutbericht op !
dan heb ik voor het beste een herstel gedaan naar een periode vroeger en alles werkt weer goed.

heeft iemand ook deze mail ontvangen en/of wat moet ik ermee?
wat deed ik misschien verkeerd en/of wat moet ik eventueel doen ?

grtn
 
zelf heb ik hier de WLM 2012 , Outlook en Gmail in gebruik deze zijn ook onderling met elkaar geconfigureerd m.a.w. een mail ontvangen in Gmail of in Outlook word door gestuurd naar de WLM en visa versa ..

Ashampoo_Snap_2015.12.13_15h15m28s_004_.png

jij spreekt hier echter over een update betreffende de WLM 2012 ( heb hier nog zo geen melding binnen gekregen ! ) en zeker niet via de update's ..
 
Volgens mij zou je wel eens een valse e-mail ontvangen kunnen hebben van internet criminelen die zich voordoen voor Microsoft . Je bent ingegaan op het voorstel om een Update uit te voeren . Het allerbeste wat je kan doen is al je wachtwoorden veranderen van je e-mail accounts , maar dan wel op een andere computer dan deze waarop je de update uitgevoerd hebt . Daarom is het zo niet, maar je mag nooit uitsluiten dat door het uitvoeren van die voor mij aanzien als verdachte update mogelijk je wachtwoorden in bezit zijn gekomen van computer en internet criminelen .
Ik lees de laatste tijd nogal veel over gehackte telenet accounts die dan gebruikt worden om spam te verzenden .
 
dag QTex en Ranger ,

ik had die mail niet meer maar googelde eens en zag op Seniorennet dat iemand daar ook over mailde
ik heb dat eens in bijlage gedaan hier
in 2 heb ik dat eens vergroot de tekst
het zou kunnen dat het vals was

grtn
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    37 KB · Weergaven: 437
  • 2.jpg
    2.jpg
    80.8 KB · Weergaven: 173
Ik heb het topic op seniorennet ook gevonden en gelezen. Lees zeer aandachtig de inhoud van de e-mail
SeniorenNet - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers

Geplaatst door joke42 op Ma 14 Dec 2015, 6:23
Aan de opmaak van de inhoud van de e-mail die blijkt van Microsoft afkomstig te zijn zie je toch duidelijk dat dit een vals bericht is .
Bijna iedereen is geneigd om zomaar op een link te gaan klikken in e-mail berichten , zonder eerst te controleren naar welke site men zal doorgelinkt worden . Internetcriminelen weten dat , dat bijna iedereen op linken gaan klikken en maken daar dus misbruik van . Ga eerst met de muisaanwijzer op de link staan zonder te klikken. Vlak boven de link zul je dan de URL van de site te zien krijgen naar welke site je zal doorgelinkt worden . In een site ga je met de muisaanwijer op de link staan en kun je linksonderaan je scherm de URL lezen naar welke site er doorgelinkt zal worden.

Er word aangesproken met

Beste gebruiker,
Is voor mij ten eerste te algemeen en niet persoonlijk gericht . Moest daar nu te lezen vallen. Beste gebruiker met als accountgegevens **********@outlook.com gaat al veel persoonlijker gericht overkomen .



Goed lezen wat er geciteerd word .


Windows Live Essentials 2009 en 2011 worden niet langer ondersteund en u zult moeten overstappen naar Windows 8/8.1 of Windows 10 en de Mail-app of Sign In gebruiken. Voor meer informatie over de Mail-app klikt u hier.
Ook raden we alle gebruikers van Windows Live Mail op Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1 aan om naar Windows 10 te upgraden en de geïntegreerde Mail-app te gebruiken om verbonden te blijven en de nieuwste functie-updates te ontvangen.
Bewaar deze e-mail voor latere referentie.
Wij danken u voor uw begrip en voor uw blijvend gebruik.
Met vriendelijke groeten,
Het Outlook-team

Zie je toch duidelijk dat dit een stukje mislukte vertaalde tekst is waar volgens mij Google Translate werd voor gebruikt .
 
Gebruikers Windows Live Mail klagen over crashes na verplichte update

Gebruikers Windows Live Mail klagen over crashes na verplichte update

Microsoft stelt een update voor Windows Live Mail verplicht om te blijven functioneren met Outlook en Hotmail. De update zorgt bij veel gebruikers voor crashes van de verouderde mailclient. Windows Live Mail is een onderdeel van het niet meer verder ontwikkelde Microsoft Essentials.

De update volgt op een mail die gebruikers van Windows Live Mail kregen waarin Microsoft aangeeft dat er over enkele weken een aantal wijzigingen in de e-mailservices van het bedrijf worden doorgevoerd. De wijzigingen kunnen van invloed zijn op outlook-, hotmail-, live- en msn-e-mailadressen. Een niet-bijgewerkte versie van de mailclient kan in de nabije toekomst mogelijk geen mail van de verschillende Microsoft-diensten meer ontvangen of versturen. lees meer op Tweakers
 
Ranger ,

bedankt voor de uitleg
heb inderdaad niet opgelet ( denk nochtans dat ik daar niet zal inlopen , zoals ik nooit de berichten die in de Spammap toekomen open ) , maar ja , ik beken schuld
ga uw raadgeving en tip onthouden

ben wel blij dat ik alles weer normaal gekregen heb , gelukkig
( dank zij nu en dan een herstelpunt maken , zelf en niet wachten op updates )

nog eens mercie

grtn
 
Wat een soepje is me dat allemaal. Ik heb vandaag ook die bewuste e-mail ontvangen en hij is wel degelijk van Microsoft afkomstig. In de e-mail word gevraagd om deze bewuste update te downloaden en handmatig te installeren .
Download Update voor Windows Live Essentials Mail 2012 (KB3093594) from Official Microsoft Download Center
En ik ben even gaan googlen op het trefwoord KB3093594
Het enige wat ik via google vind is niets dan klachten van crashes of bevroren schermen wie de update gedownload en geïnstalleerd heeft , maar nergens een link te vinden in de zoekresultaten naar de downloadpagina voor de Update wat ik toch een beetje vreemd vind .
 
dag ,
nog een vraagje i.v. m. deze zaak .
zoals gezegd gebruik ik hoofdzakelijk Windows Live Mail 2012 om mails te versturen en dit met mijn telenet adres .
maar velen zeggen , ik gebruik geen WLM 2012 maar outlook , maar ik zie dan dat ze toch een Telenet adres hebben .
dus de vraag is : kan je met je vertrouwde Telenet adres met een andere mailprogramma werken en eventueel , hoe doe je dat dan
( ik heb nog een reserve Hotmail en Gmailadres )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan