Windows Live messenger 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb juist Windows Live messenger 2011 geïnstalleerd op een Vista PC.
Wat blijkt nu? Met anderen, welke ook Windows Live messenger 2011 hebben, geen probleem, doch met personen welke nog XP hebben lukt het niet zonder problemen.
Ik zie en hoor hem wel maar de XP gebruiker hoort mij niet.
Een gesprek op een PC bij een vriend, welke ook Vista heeft, met dezelfde XP gebruiker als ik, horen ze elkaar doch de XP gebruiker ziet de Vista gebruiker met Windows Live messenger 2011 niet.
Raar maar waar. Heeft er iemand een gouden TIP. Alvast bedankt
 
Zelf kan ik het niet oplossen, ik gebruik die microsofttoestanden niet, er zijn steeds problemen mee de laatste 3 jaar. Het ene is nog niet opgelost of ze komen weer met een nieuwe 'half werkende' versie uit.
Het is bovendien ook een beta, dus je bent een tester op vrijwillige basis, systeem chinese vrijwilliger durf ik haast zeggen.
Het is normaal dat er nog foutjes in zitten.
Al wat je kan doen is melden bij microsoft en binnen enkele maanden de beta weggooien; dan kan je ze vervangen door de final release.
Pasklare oplossingen voor BETA bestaan niet, dat geld voor alle programma's.
 
De systeemvereisten staan in reeds genoemde link he, ik plaats het hier nog even met de systeemeisen bij, dat werkt misschien net zo comfortabel.
http://www.microsoft.com/downloads/...cf-16b0-4678-9bbd-e9b429296246&displayLang=nl

Besturingssysteem: 32- en 64-bits versies van Windows Vista Service Pack 2 met de platformupdate voor Windows Vista; of Windows 7; of Windows Server 2008 met Service Pack 2 en de platformupdate voor Windows Server 2008; of Windows Server 2008 R2.
Processor: 1.6 GHz of hoger
Geheugen: 1 GB RAM of meer
Resolutie: Minimaal: 1024 × 576
Internetverbinding: Voor internetfuncties is een inbel- of breedbandverbinding vereist (apart aanschaffen). Lokale of interlokale tarieven zijn mogelijk van toepassing.
Grafische of videokaart: Voor Windows Live Movie Maker is een videokaart vereist die DirectX 9 of hoger en Shader Model 2 of hoger ondersteunt.
Voor Photo Gallery en Movie Maker: Er worden mogelijk bepaalde vereiste onderdelen van DirectX 9 geïnstalleerd als deze nog niet op de computer staan.
Voor Windows Live Mesh: Om Windows Live Mesh op een Mac te gebruiken moet OS X 10.5 of nieuwer zijn geïnstalleerd. Als er al een eerdere versie van Windows Live Sync Beta of Live Mesh Beta is geïnstalleerd, lees dan de gedetailleerde opmerkingen bij de release voor aanvullende vereisten.

Hebben je vrienden de versie voor XP geinstalleerd of die voor vista/7
Een verkeerde versie kan ook aan de oorzaak liggen van slecht werkende software.
voor hun XP is het deze versie die ze moeten hebben:
http://www.microsoft.com/downloads/...C6-C8DC-45E1-9E97-E0A437A5B770&displaylang=nl

Staat de andere op hun pc dan kunnen ze beste deze deinstalleren, bij voorkeur indien mogelijk systeemherstel uitvoeren tot de datum voor het installeren van live 2011.
 
De nieuwste versie van Windows live, dus de versie 2011 werkt niet onder Xp. Deze is enkel voor Vista en Windows 7.
Normaal kan je deze zelfs niet installeren onder Xp.
Wat je wel krijgt is de online versie, want die is zo wie zo voor iedereen gelijk.
Ook is de laatste versie al uit het beta stadium gehaald.
Wat er fout loop tussen de beide pc's is een raadsel. Dit zou dan wel eens een bug kunnen zijn.
Zo hebben wij de ervaring van het volgende. Mijn vrouw zit onlangs aan de pc en zit online.
Dus al de vrienden van live kunnen zien dat ze er is.
Hier zag haar vriendin ook niet dat ze er was en ook mijn vrouw zag haar vriendin niet.
Deze werkt ook met Xp en wij met Vista.
Normaal zou ik haar dus ook niet mogen zien, maar deed dit wel? Dus een gedoe met server of zo?
Na een half uurtje floepte het ding opeens groen en de boel was terug zoals het hoorde.

Wat je kan proberen als het probleem blijvend is is gewoon eens de-installeren en herstarten.
De nieuwste versie er terug op en hopelijk is het probleem dan verholpen.
Problemen met live durven weleens erg hardnekkig zijn en diep in het systeem blijven plakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan