Status
Niet open voor verdere reacties.
windows

windows

Heb een externe HD met welk programma zet ik een backup daar neer of..?





IK SNAP NIET WAARVOR JE EEN BACKUP NODIG HEBT TERWIJL JE EXTERNE HD HEBT?
HEB ZELF EEN 320 GB EXTERNE WD.
 
Robocop,wat wil je nu mee zeggen ?zelf heb ik daar de meeste progs op gecopieerd van de C-schijf.
 
Hoi,

Ook ik heb 'n externe HD van 360GB.
Daar heb ik alles op staan wat ik absoluut niet kwijt wil en\of wil branden.

Natuurlijk staat daar ook een complete backup op van mijn XP.
Ongeveer 1x in de maand werk ik die backup...als er géén probs geweest zijn bij.
Op die manier weet je zeker dat je na een crash niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen.

Het programma waar ik dat mee doe is:\\

Norton Ghost 10 (NL versie)

Suc6
 
Bedankt,maar is er geen freeware versie ?

Dat zal er best wel zijn, maar of die goed zijn?????
Ik heb Ghost wel en als je wilt kan ik die sturen naar je via Megaupload.

Stuur mij dan wel fff 'n geldig emailadres via PM

Ik hoor het wel van je!

PS,

Als je ook nieuwsservers gebruik....staat er een van 2 dagen oud op ab.nl
 
is het soms de bedoeling om je c:/ te klonen naar je externe hd?
met maxblast (freeware) van maxtor kan je de 1ne hd naar de andere copieren ,partitie bij maken format enz..kweet niet of het lukt zonder dat 1van de twee een maxtor is
of is het de om belangrijke mappen ,tools, proggies naar je externe hd kan je gewoon copieren naar.........
nog een optie is dat je ook veel data op dvd kan zetten,powerpoints enzo..muziek ,tools
maak je plaats vrij op je hd en tergelijk heb je een losse opslag die ook als backup te gebruiken is...
groetjes hacky
 
Heb een externe HD met welk programma zet ik een backup daar neer of..?

U kunt ook het BackUp programma van Windows gebruiken.
Voor mij in ieder geval geen Norton Ghost 10 NL meer.
Na meer dan 2 uren backuppen (voor +/- 20 GB)met Ghost kreeg ik een foutmelding dat er geen backup kon worden gemaakt.
Ik heb daarna het backup programma van Windows gebruikt en in iets meer als een uur stond mijn C op een externe harde schijf.
 
Eisen aan een backup programma

In een artikel van C'T worden de volgende eisen gesteld:

  1. het programma moet ware informatie (log, foutmelding) gegeven
  2. 1:1 vergelijking origineel vs. backup noodzakelijk
  3. achteraf kunnen testen of archief nog goed is
  4. toegangsrechten NTFS-system moeten intact blijven
  5. bij toepassen encriptie (EFS) mag dat niet ontsleuteld worden
  6. bestanden groter dan 4GB moet kunnen naar elk media
 
hey
spap er niets meer van : een logica : een HD van 360 GB en dan nog zeurzen over een back-up ??? eenvoudig een tweede pc kopen voor het geval dat er iets misloopt
als het allemaal " zo " belangrijk is ........heb " slechts 1/4 van dat alles sinds jaren enne nog nooit tekort aan GB's gehad
'ik heb er zelf s nog vele over
 
Een image diend meer om een backup te nemen van een goed werkende OS zodat je niet steeds alles hoeft opnieuw te installeren,is eigelijk een beetje een systeemherstel dat je zelf controleerd
Als je bvb je OS op je C: schijf zet en je programmas op je D: schijf ,en je maakt een image van je C: schijf dan zit er in die image ook je register gebackuped dus hoef je niet al je programmas te herinstalleren op je D: schijf bij een crash
 
Thx ForestBlade......
beter uitleggen is bijna onmogelijk......LOL
Die image is véél beter als het XP herstelpunt, want daar kan je na 'n goeie crash niet eens meer bij!
XP herstel is ook NOOIT een exacte kopie van je schijf, maar daar staat op internet al genoeg over geshreven.

Iemand die geen .img van zijn goed werkende OS heeft zal ook nog nooit een flinke crash hebben meegemaakt...of ze moeten het prettig vinden op met een schone install te beginnen.
In mijn geval dus 140 GB die ik verlies!

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan