windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nathan91

Gast
Ik heb een probleem met mijn pc, die ik nog maar 1 week geleden gekregen heb van mijn nonkel, die een andere gaat kopen.
Het besturingssysteem was windows home basic, enkel in het engels, de hoofdreden dat mijn nonkel hem wegdeed.
Op school hoorde ik dat het mogelijk was om windows vista ultimate of eender welk ander besturingsprogramma in het nederlands te kunnen downloaden via torrents.
Dit heb had ik met succes gedaan, maar ik moest binnen de 30 dagen een activatiecode geven. ik vroeg wat uitleg op school en ik kreeg te horen dat ook dat te downloaden is.
Dat heb ik dan ook gedaan, ik ga naar de map downloads en druk op de application 'vista activation' vervolgens gaat opdrachtprompt in werking en krijg ik de melding dat de pc opnieuw opgestart moet worden.
vanaf dan krijg ik alleen nog maar zwart beeld, met links bovenaan een wit flikkerend streepje, zoals normaal, alleen gaat het na een seconde of 2 niet weg, maar zakt het gewoon ong. 1 cm naar beneden en gaat daar rustig verder knipperen.

ik heb al geprobeerd om de BIOS te resetten door de batterij er uit te halen, en met de jumper te foefelen, maar allemaal zonder resultaat. Kan iemand mij helpen?

systeemspecs:

Acer Aspire T660 - K97Z
intel pentium 4 631
160GB HDD
512MB DDR II RAM
ATI RADEON XPRESS 200
windows vista home basic/ultimate
 
Je moet terug home basic installeren.
De code die je oorspronkelijk had gebruiken dan is vista terug actief.
Ofwel kan je telefonis je ultimate activeren, dan betaal je een kleine som voor de upgrade (ik denk zo een 225 euro.
Installeer je ultimate daarom opnieuw en kies direct voor telefonis activeren.
Als je het zo doet is het niet illegaal en heb je toch voor een kleine som een nieuwe (2ehands) computer met vista ultimate erop geinstalleerd.
 
Download eerst de vista upgrade advisor, om te kijken of uw computer wel compatibel is. Een nieuwe vista versie kost u maar 179€.
Dan heeft u een legale versie op uw naam, en ben je zeker dat uw software blijft werken. Microsoft vind steeds opnieuw de illigale versies, waarom het risiko lopen dat uw illigale versie niet meer gaat werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan