Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Ivan , hier is een antwoord door de service dienst van microsoft. Ik heb vroeger veel gebruik gemaakt van register opschoon programmas met gevolg dat op een dag mijn PC niet meer opstartte. Dit is hun antwoord :

Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services!
Ik heb de logbestanden doorgenomen en al gauw werden mijn vermoedens bevestigd. Er is aanzienlijke schade in uw register, variërend van ontbrekende registersleutels, koppelingen die nergens meer naar verwijzen, machtigingen die niet meer juist staan en fouten die gebaseerd zijn op deze problemen. Toen ik nog even verderkeek, zag ik in uw softwarelijst ook al meteen de oorzaak van al deze problemen, namelijk dat er zogenaamde register-opschoonprogramma's op uw systeem staan, namelijk Advanced Systemcare en CCleaner.

Over het algemeen raad ik ten zeerste af wat voor opschoonprogramma dan ook te gebruiken. Het enige wat deze programma's namelijk kunnen, is het hele register om zeep helpen. Hetgene wat deze programma's proberen te bereiken, is het verwijderen van onnodige registersleutels die mogelijkerwijs zijn achtergebleven van gedeïnstalleerde programma's, om zo de computer sneller te laten lopen. Dit is echter volslagen onzin. Een registersleutel is namelijk in feite een instructie aan de processor.

Stel dat men 10 jaar lang allerlei programma's installeert en verwijdert en er 10.000 registersleutels wel van achterblijven. Allereerst is het zo, dat wanneer er geen programma geïnstalleerd staat dat deze sleutel aanroept, de meeste gewoon niet actief zijn en niet worden gebruikt. Maar in dit geval gaan we er maar van uit, dat alle 10.000 nog steeds worden aangeroepen en dus zinloze instructies aan de processor sturen (wat feitelijk dus onmogelijk is). Dat zou dan betekenen dat er in het register 10.000 onnodige instructies aan de processor staan. Laten we dan ook nog voor het gemak even aannemen dat deze allemaal achter elkaar worden aangeroepen, wat uiteraard ook totaal geen realistisch scenario is.

Een processor van vandaag de dag kan echter miljarden instructies per seconde verwerken. Zelfs in dit uiterst onwaarschijnlijke geval zou het resultaat van het verwijderen van deze onnodige sleutels dus niet eens in een laboratoriumomgeving meetbaar zijn, om maar te zwijgen van merkbaar in een gewone normale situatie. De schade die echter wordt aangericht wanneer zulke programma's registersleutels verwijderen waar ze van af hadden moeten blijven (en dat doen ze allemaal) varieert van een programma dat niet zo goed meer loopt tot een computer die helemaal niet meer opstart.

Een registercleaner kan namelijk helemaal niet beoordelen of een registersleutel nog nodig is of niet. Het enige programma dat een gegrond oordeel kan vellen of een registersleutel die bij een stuk software hoort nog moet blijven, is het installatieprogramma van die software zelf. Registercleaners gaan vrij willekeurig te werk. Ze verwijderen bijvoorbeeld sleutels die al lang niet meer zijn gebruikt of waarvan ze het programma dat deze sleutel heeft aangemaakt niet meer kunnen vinden. Als die sleutel echter ook nog voor andere programma's nodig is, spreekt het voor zich dat er problemen optreden.

De enige manier om deze problemen te verhelpen is door een schone installatie van Windows uit te voeren en daarna géén opschoonprogramma's meer te gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en inderdaad registercleaners gebruik ik al jaren niet meer
 
Beste Ivan , hier is een antwoord door de service dienst van microsoft. Ik heb vroeger veel gebruik gemaakt van register opschoon programmas met gevolg dat op een dag mijn PC niet meer opstartte. Dit is hun antwoord :

Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services!
Ik heb de logbestanden doorgenomen en al gauw werden mijn vermoedens bevestigd. Er is aanzienlijke schade in uw register, variërend van ontbrekende registersleutels, koppelingen die nergens meer naar verwijzen, machtigingen die niet meer juist staan en fouten die gebaseerd zijn op deze problemen. Toen ik nog even verderkeek, zag ik in uw softwarelijst ook al meteen de oorzaak van al deze problemen, namelijk dat er zogenaamde register-opschoonprogramma's op uw systeem staan, namelijk Advanced Systemcare en CCleaner.

Over het algemeen raad ik ten zeerste af wat voor opschoonprogramma dan ook te gebruiken. Het enige wat deze programma's namelijk kunnen, is het hele register om zeep helpen. Hetgene wat deze programma's proberen te bereiken, is het verwijderen van onnodige registersleutels die mogelijkerwijs zijn achtergebleven van gedeïnstalleerde programma's, om zo de computer sneller te laten lopen. Dit is echter volslagen onzin. Een registersleutel is namelijk in feite een instructie aan de processor.

Stel dat men 10 jaar lang allerlei programma's installeert en verwijdert en er 10.000 registersleutels wel van achterblijven. Allereerst is het zo, dat wanneer er geen programma geïnstalleerd staat dat deze sleutel aanroept, de meeste gewoon niet actief zijn en niet worden gebruikt. Maar in dit geval gaan we er maar van uit, dat alle 10.000 nog steeds worden aangeroepen en dus zinloze instructies aan de processor sturen (wat feitelijk dus onmogelijk is). Dat zou dan betekenen dat er in het register 10.000 onnodige instructies aan de processor staan. Laten we dan ook nog voor het gemak even aannemen dat deze allemaal achter elkaar worden aangeroepen, wat uiteraard ook totaal geen realistisch scenario is.

Een processor van vandaag de dag kan echter miljarden instructies per seconde verwerken. Zelfs in dit uiterst onwaarschijnlijke geval zou het resultaat van het verwijderen van deze onnodige sleutels dus niet eens in een laboratoriumomgeving meetbaar zijn, om maar te zwijgen van merkbaar in een gewone normale situatie. De schade die echter wordt aangericht wanneer zulke programma's registersleutels verwijderen waar ze van af hadden moeten blijven (en dat doen ze allemaal) varieert van een programma dat niet zo goed meer loopt tot een computer die helemaal niet meer opstart.

Een registercleaner kan namelijk helemaal niet beoordelen of een registersleutel nog nodig is of niet. Het enige programma dat een gegrond oordeel kan vellen of een registersleutel die bij een stuk software hoort nog moet blijven, is het installatieprogramma van die software zelf. Registercleaners gaan vrij willekeurig te werk. Ze verwijderen bijvoorbeeld sleutels die al lang niet meer zijn gebruikt of waarvan ze het programma dat deze sleutel heeft aangemaakt niet meer kunnen vinden. Als die sleutel echter ook nog voor andere programma's nodig is, spreekt het voor zich dat er problemen optreden.

De enige manier om deze problemen te verhelpen is door een schone installatie van Windows uit te voeren en daarna géén opschoonprogramma's meer te gebruiken

Wie draaid windows 10 jaar lang ?
Ook Microsoft heeft een eigen tool genaamd Regclean maar het bedrijf stelt dit vreemd genoeg niet (meer) beschikbaar op hun website. Eigenlijk is Regclean vooral bedoeld voor de oudere Windows-versies zoals Windows 95 en 98 en Windows Me.
Heeft microsoft zijn fouten toegegeven aan gebruikers dat Regclean gebruikte, bij mijn weten niet.
Ook staat dit in tips vermeld http://www.pctuts.be/announcement.php?f=46
Opschoonprogramma voor windows 7 staat niet tussen de downloads hier.
Dus wijs niet met de vinger naar mij.
 
Laatst bewerkt:
omdat de mannen van ms zeggen dat het niet goed is,wil het niet zeggen dat zij gelijk hebben
zij verkopen liever hun eigen produkten,want die zijn de oplossing volgens hun,ieder gebruikt software die hij zelf wilt en op eigen risico,neem nu ccleaner:het is ne software die wereldwijd word gebruikt door miljoenen gebruikers en het is goed materiaal en niet van ms
Maar het is met elke software zo,als je niet weet hoe het juist werkt en wat het doet kan dit altijd problemen veroorzaken
 
omdat de mannen van ms zeggen dat het niet goed is,wil het niet zeggen dat zij gelijk hebben
zij verkopen liever hun eigen produkten,want die zijn de oplossing volgens hun,ieder gebruikt software die hij zelf wilt en op eigen risico,neem nu ccleaner:het is ne software die wereldwijd word gebruikt door miljoenen gebruikers en het is goed materiaal en niet van ms
Maar het is met elke software zo,als je niet weet hoe het juist werkt en wat het doet kan dit altijd problemen veroorzaken

Dat is een feit Rudi, ERD-Commander overgenomen dr MS, Winternals was een bedreiging voor Bill. Gelukkig is er nog het www waar zelf nog een ERD-Commander Vista rondloopt!

grtz wivy
 
CCleaner kan o.a. het register opruimen, maar hoofdzakelijk wordt het daar toch niet voor gebruikt.
Een leek moet uit het register blijven, met of zonder programma.

Als je toch registersleutels wilt verwijderen moet je deze die door een programma worden aangeduid één voor één controleren of deze inderdaad weg mogen. En vergeet a.u.b. niet om eerst een backup van het register te maken.

PS: CCleaner is een goed programma, maar om het register op te ruimen zou ik het toch nooit gebruiken.
Daarvoor gebruik ik JV16 PowerTools.
Dit is veel uitgebreider maar niet gratis.
 
Beste mensen, ik wijs naar niemand de vinger , nog minder breek ik de opschoon programmas af, en nog veel minder zal ik beweren dan niemand ze nog mag gebruiken. Ik wou alleen maar een voorbeeld geven dat ik zelf lange tijd die programma's had gebruikt en enorme problemen had en erger nog , geen snelheidswinst. Ik wou alleen maar een melding sturen aan de hand van een voorbeeld , dat je gewoon moet opletten . das al.
 
Ik heb zo een 10 programma"s dat al verouderd waren verwijderd uit de freeware dat we hier aanbieden. Moesten we alles op voorhand weten dat hadden vele geen hulp nodige.
Ik vind nog altijd als je niets doet je nooit iets zal leren.
 
Beste cdadanny,dit is een forum en in een forum worden discussies gevoerd,ieder heeft zijn eigen mening over iets en ieder beslist wat hij daar mee doet,en zulke onderwerpen of discussies zouden er meer gedaan mogen worden

JW,ik gaf maar een voorbeeld van een programma,ik bedoelde eigenlijk maar als een onervaren iemand met programma's begint te googelen dat daar ongelukken van komen,zelf doe ik de opkuis van mijn register manueel.Zelfs een ervaren iemand kan nog fouten maken,niemand is perfect
 
Wie draaid windows 10 jaar lang ?
Ook Microsoft heeft een eigen tool genaamd Regclean maar het bedrijf stelt dit vreemd genoeg niet (meer) beschikbaar op hun website. Eigenlijk is Regclean vooral bedoeld voor de oudere Windows-versies zoals Windows 95 en 98 en Windows Me.
Heeft microsoft zijn fouten toegegeven aan gebruikers dat Regclean gebruikte, bij mijn weten niet.
Ook staat dit in tips vermeld http://www.pctuts.be/announcement.php?f=46
Opschoonprogramma voor windows 7 staat niet tussen de downloads hier.
Dus wijs niet met de vinger naar mij.

Het feit dat microsoft hun regclean niet meer aanbied zie ik toch als een teken aan de wand.
Vooral met de nieuwe windows 7.
Die draait zo goed dat het in mijn ogen geen enkele zin heeft dergelijke tool te gebruiken.
Het kan alleen maar schade brengen.
Prestatie's verbeteren doen regclean zelden of nooit.
Dat is een waarheid als een koe.
Ik gebruik nooit registrytool op mijn computers, ze draaien allemaal goed zonder aan het register te komen.
Je besturing verbeteren kan je voldoende op andere manieren.
Ben ik de enige die uit het register blijft hier? (misschien samen met J.W.)
 
Laatst bewerkt:
in principe blijf ik ook uit het register, ttz met programma's toch. hoewel er massa's van op de markt zijn. ik draai er wel eentje, maar dat is om de monitorfunctie te kunnen gebruiken. deze geeft me een log van alle wijzigingen. kan handig zijn bij vermoeden van infecties. uiteraard kan het soms handig zijn van in je register te werken om toepassingen naar je hand te zetten, of om vervelende dialoogvensters uit te schakelen ofzo (tweaking), maar daar heb je dus wel degelijk een basiskennis voor nodig. het is veel rapper gebeurd dan je denkt dat je systeem instabiel wordt.
snelheid ga je er in ieder geval niet mee winnen. dus: best afblijven tenzij je héééél goed weet waar je mee bezig bent.
 
Als ik een programma verwijder doe ik dat steeds met revo,die zoekt eerst de originele uninstaller op en gaat nadien kijken in het register of er restanten zijn van alleen dat programma wat je verwijderd en vraagt je dan of je die wil verwijderen.
Op die manier kan je niets tegen een registercleaner hebben vind ik.
Men gaat mij niet vertellen dat mensen die zeer regelmatig software testen en die achteraf verwijderen geen last zouden krijgen van al die nutteloze registerverwijzingen die achtergebleven zijn als je gewoon via config.scherm of met de ingebouwde uninstaller een programma verwijderd.
Wat Microsoft ook moge beweren, dat het geen verschil zou maken in de prestaties van je systeem, de ondervinding leert mij althans dat als je zo een tool verstandig gebruikt het zeker bijdraagt tot een stabiel systeem.
Met Revo,Ccleaner en jv 16 heb ik persoonlijk altijd al zeer goede ervaringen gehad.
 
Ik kuis register nooit op,maak zo om de 2 maand vuilbak leeg. Ccleaner heb ik staan maar laat het maar eens lopen om de 2 a 3 maand. Schijfdefragmentatie doe ik nooit ook niet Schijfopruiming. Op spyware scannen doe ik zelden.
En systeem Vista blijft goed werken.
 
gebruik sinds jaar en dag Ccleaner, ook om register te cleanen, en tot nu toe zonder enig enkel probleem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan