Status
Niet open voor verdere reacties.
Al ruim anderhalf jaar ben ik in bezit van een Fujitsu-Siemens notebook (Amilo Li 3910).
Eigenlijk heb ik er nooit heftige problemen mee gehad tot afgelopen zondagochtend: mijn versie van Vista bleek niet legitiem te zijn. Hierdoor kon ik eigenlijk niets meer met mijn notebook. Bij het opbooten kwam ik telkens in de activerings- en valideringsdialoog terecht. Omdat ik mijn notebook toch nodig had, heb ik Windows 7 gedownload en geinstalleerd en daar flink voor betaald.
Dit is natuurlijk geen stijl, en ik vraag me af of dit al meerdere gebruikers is overkomen.
Je kan het vergelijken met het kopen van een nieuwe auto bij een erkende dealer en er na vier aangehouden mee worden door de politie die je vervolgens weet te vertellen dat je auto een gestolen voertuig is.

Met vriendelijke groet, Ad Sweegers
 
Dat is inderdaad al voorgevallen. op ons forum staat er nog post over.
Een merkpc (desktop en laptop) word in de fabriek geactiveerd met een SLP key. er zijn SLP key die gebruikt worden om windows illegaal te activeren.
Een woordje uitleg over SLP key.
Een SLP key word gebruikt om een windowsinstallatie te activeren. Met 1 key worden duizenden pc geactiveerd in de fabriek, vol automatisch.
In de winkel kan men niet de tijd er in steken om alles handmatig te installeren, daarom lost men dit zo op.
Later word de key veranderd door een oemkey zodat niet iedereen dezelfde key heeft.
Er zijn 2 SLP sleutels die blacklisted staan bij microsoft, daardoor kunnen merkpc ook het slachtoffer worden van microsofts anti piracy policy.
Jammer dat je betaald hebt nu, alhoewel het een verbetering is t o v vista.
Als je bij het activeringsscherm telefonisch activeerde en hun uitlegt wat er zich voordoet krijg je een andere sleutel en dat was kostenloos geweest.

Ook komt er binnenkort een familiepakket uit van windows 7
http://www.pctuts.be/f347/windows-7-home-premium-nl-familypack-37304/#post114776
Deze kan op 3 pc geinstalleerd worden. maar daar is het nu te laat voor.

PS: ook van windows 7 is er al een SLP sleutel op de zwarte lijst, misschien 2, de plannen hiervoor zijn er in elk geval.
Deze sleutel word in de fabriek niet meer gebruikt maar de reeds verkochte pc kunnen slachtoffer worden hiervan. Als je gedownloade versie een retail is heb je het probleem van blacklisted SLP key niet meer. maar dez is wel duurder dan een OEM versie van windows, waar je dat probleem misschien wel nog kan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heeft u deze aangeschaft bij een verdeler, of particulier.
Normaal moet er steedseen stikker onderaan de notebook aanwezig zijn met de licentienr.
Zoniet gaat het hier over een toestel dat zo gezegd van de boot is gevallen.
Als de laptop voorzien is van een stikker, zou ik gewoon naar microsoft bellen, dan kanmen de orriginele sleutel resetten.
Het kan nl zijn dat u al een paar maal uw licentie heeft geactiveerd, normaal maar 4x mogelijk.
Daarom neem steeds een image van uw geactiveerde versie en bewaar die op een apparte schijf of dvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan