Windows XP blijft maar updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geacht forum. Een 'deskundige' heeft mijn computer ge-upgraded. Nieuwe processor, moederbord, enz. enz. Maar ik wilde persé mijn oude Window XP er weer op hebben van ongeveer 5 jaar geleden. Zo gezegd, zo gedaan. Deze blijft nu al weken lang, elke keer als ik de PC wil afsluiten updates installeren. Eerst ± 126 stuks, toen 30 stuks (geloof ik) en nu steeds tenminste 7 stuks. Hoe lang kan dit 'grapje' duren denken jullie, of is er iets anders aan de hand?
Bij voorbaat dank.
Een ondeskundig nieuw lid. HBRAAK
 
je heb wellicht gewoon de eerste uitgebrachte cd geinstalleerd van xp zonder het service pack 1 , 2 of 3 ...
dat is dan ook de reden waarom je zoveel updates binnen krijgt ...

daarbij stel dat ik de mijne windows 7 vers ga installeren vanaf de eerste installatie dvd die ik destijds in handen kreeg ...
dan diende ik nu +/-235 updates te gaan instaleren ....daarom dat ik mezelf een geslipstreamde installatie dvd heb aangemaakt waarin ik het service pack en de daarna uitgekomen updates in gezet heb ..

wat ik hier mee bedoel te zeggen is :
dat je gerust een gesliptreamde xp mocht gebruikt hebben die al voorzien was met de nodige bagage (update's en service pack's)
maar dat je deze met je eigen key diente te activeren ...

alleen snap ik dus niet waarom er nog steeds mensen zijn die xp willen blijven gebruiken ....ik snap het wel maar zie er het nut niet van in omdat de microsoft ondersteuning van xp stop gezet word begin volgend jaar ! als windows 8 gelanceerd word ......

opmerking :
je vermelde dat dit updaten al meerdere weken bezig is ...
wellicht heb je dus ook al meerdere weken op het internet gezeten terwijl je systeem niet up to date was met de updates....bijgevolg kan je pc al het één en het andere opgelopen hebben ...
 
Dank voor de reactie.
Ik meen te weten dat mijn PC-man Windows XP mét servicepack 3 heeft geïnstalleerd, dus......,
maar intussen zijn er tóch nog wel veel updates gekomen (in die 5 jaar), dus ik ga nog wat geduld oefenen, misschien houdt het een keer op.
Over je opmerking over Windows 7 (en inmiddels alweer 8) kan ik maar één ding zeggen: de leeftijd! Ik begrijp gewoon niet waarom ik maar steeds opnieuw 'naar school' moet om allerlei nieuwe dingen te leren (en het zijn er nogal wat) als het in gebruik zijnde WindowsXP 'hartstikke' voldoet.
Wat je zorg over de virussen betreft: wees gerust 'ik heb nog geen besmetting opgelopen' (dankzij de virusscanner).
Hartelijk groet (en dank)
HBRAAK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan