Status
Niet open voor verdere reacties.
M

misty53

Gast
hoi allemaal. hoop dat jullie mij kunnen helpen, de laptop van mijn zoon (xp prof) was heel erg traag geworden, zo ik dacht geen probleem ff opnieuw installeren, zo gedacht, zo gedaan. Maar het probleem is er nog, heel erg traag, doet echt heel lang voor dat een pagina van internet wordt geopend heb al de drivers er in gedaan. Windows updates deed het ook niet. Ik heb de laptop nu 2 keer opnieuw geinstalleed en het probleem blijft. Kan dit aan de harde schijf liggen of ergens anders. Graag jullie reactie.
 
Zou eigenlijk aan vanalles kunnen liggen. Je vermeld net; "Windows update deed het ook niet." Kan je meer informatie geven hierond aub? (Geeft dit een foutcode, hangt de pc, ....) Werkt alles in verhouding even traag of is het enkel internet?
Loopt de PC soms vast? Hoe oud is de laptop ongeveer en welk merk/model is het?
 
is een acer aspire 3016 geloof ik. en is 7 jaar oud. met updates krijg ik het melding kan het opgegeven website niet vinden
en om eerlijk te zijn ik heb andere programma's niet geprobeerd, i.v.m. drivers downloaden, antivirus software downloaden, en de andere noodzakelijke dingen, want er ziet nu alleen maar windows op. Moet zeggen dat het internet doet het prima hier zo het ligt niet aan ons netwerk. de laptop is met een kabel direct in de modem.
 
Ik vermoed dat de geheugen capaciteit een beetje aan de lage kant gaat zijn. Kan je eens laten weten hoeveel MB RAM geïnstalleerd is aub?
Toen Windows XP uitkwam was 512MB meer dan voldoende, nu enkele SP later is dit eigenlijk een uiterste minimum! Nu weet ik niet of je deze Service Packs geïnstalleerd hebt sinds Windows updates niet werkt? Wat ik wel raar vind is dat Windows Updates niet werkt.
Kan je volgende eens uitvoeren aub.
Internet Explorer Opties menu - Connectie Tab - Netwerk instellingen button.
IE-LanSettings1118486181854.png
Kijk na of enkel "Automatisch detecteren van instellingen" aangevinkt staat.
 
er is 1GB geheugen er is niets aan de hand met de verbinding, ik heb echt alles geprobeerd. ook ipconfig ipconfig /release ipconfig /renew
 
1GB is zeker voldoende voor Windows XP. Kan je me nog even laten weten of Windows in het algemeen traag reageert of dat enkel internet traag is?
Open taakbeheer, open de processen tab en sorteer op CPU. Zet het hoogste bovenaan. Kijk eens na of er een proces tussenzit welk veel CPU vermogen vraagt en langdurig een hoger percentage vasthoud.
 
ik heb een bijna even oud pc van Compaqt, zodra ik er een xp-home-sp3 opsteek is ding traag, zeer traag de SP-2 loopt nog soepel. het geheugen is 1 GB en niet meer uitbreidbaar (bepaald door de BIOS). dus waarschijnlijk een geheugen probleem net zoasl de mijne (het type is niet meer verkrijgbaar).SP-3 vermijden!!!
 
onder tussen voor de derde keer opnieuw geïnstalleerd het probleem blijft, niets aan de hand met processen. Mijn documenten enzo gaan wel snel open. Maar verder heb ik nog niets geïnstalleerd. De xp heeft sp2 de rest moet via updates, en die krijg ik niet.
 
We mogen dus aannemen dat het probleem zit bij het traag openen van webpages bij Internet Explorer?
Gebruik je antivirus en of firewall software? Indien zo, zet allemaal even uit om te testen. Ook de Windows firewall uitzetten indien je geen andere firewall software gebruikt.
 
ik heb geen antivirus software gedownload, te traag. firewall heb ik uitgezet
 
trouwens ik heb ook firefox geïnstalleerd, die had ik op een stick is ook erg traag
 
Hoeveel geheugen reepjes zitten er in de laptop ? Als er 2 in zitten, kan er één geheugen reepje defect zijn.
Zijn de Chipset drivers geinstalleerd.
 
geheugen is goed, heb ik ook verwisseld, ben nu ook naar de buren en met hun modem geprobeerd, precies hetzelfde als hier, al de drivers heb ik gedownload via mijn pc en op een stick gezet dan geïnstalleerd. Ik word er nu een beetje gek van, dit is me nog nooit over komen in de 6 jaar die ik bezig ben met computers. Services heb ik ook automatische updates uitgeschakeld, dan weer in.
 
Is het niet iets psychisch ?
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar als ik nu achter mijn i7 PC stap en ik start een 5 jaar oude PC met veel lagere configuratie op, dan merk ik een behoorlik snelheids verschil, Geheel normaal eigenlijk.

Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn met zo'n 7 jaar oude laptop. Echt snel zijn deze niet meer als je naar de huidige maatstaven kijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan