Windows Xp herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Goede morgen,
ik bezit een Windows Xp en zou de Windows Xp willen herstellen. Ik geloof dat dit moet kunnen via de installatie-cd? Moet dit de deze zijn die gebruikt was om mijn pc te installeren, of mag het ook een willekeurige cd zijn? Wat is men zoal kwijt op de pc?
Dank bij voorbaat.
 
bernard soms moet je de zoekfunctie hier eens raadplegen,veel vragen zoals het uwe zijn soms reeds gesteld en opgelost,daarom heb ik het nu voor jou gedaan,bekijk deze topic eens,moest het niks opgebracht hebben kan je hier nog steeds terecht en helpen we je verder
 
Is het herstel gelukt?

Ik heb toendertijd eens "Ubuntu" geïnstalleerd en hij start nu steeds op met Ubuntu. Dus moet ik er vlug bijzijn om te zeggen dat ik wil opstarten met Windows XP.
Ik heb nu eens iets anders geprobeerd.
Ik ga naar "start", "uitvoeren" en daar typ ik "sfc /scannow" in. Hij begint te scannen en na een tijdje vraagt hij om de cd in te plaatsen van de proffesional. Maar ik weet zéker dat ik de Home heb. Hoe is dit mogelijk?
Groetjes,
Bernard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga naar "start", "uitvoeren" en daar typ ik "sfc /scannow" in. Hij begint te scannen en na een tijdje vraagt hij om de cd in te plaatsen van de proffesionel. Maar ik weet zéker dat ik de Home heb. Hoe is dit mogelijk?
Groetjes,
Bernard.

Bureaublad - rechts klikken op "deze computer" - eigenschappen - tabblad "algemeen": welke versie wordt daar weergegeven?
 
start cmd (in venster zoeken
Met kopieren en plakken zet je slmgr -dli in dat zwarte venster en druk op enter.
5 seconden geduld
De activatie kijk je na met slmgr -xpr
en slmgr -dlv geeft alle detail
 
start cmd (in venster zoeken
Met kopieren en plakken zet je slmgr -dli in dat zwarte venster en druk op enter.
5 seconden geduld
De activatie kijk je na met slmgr -xpr
en slmgr -dlv geeft alle detail

Normaal ga ik naar "start" , "help en ondersteuning" daar vraag ik de gegevens op van mijn pc. Dit lijkt me eenvoudiger. Daar staat wel degelijk dat ik de "Home" heb.
 
Eerts cmd en dan enter
Er verschijnt een zware scherm met witte letters.
Je kan de opdrachten daar in plakken door rechtsklikken, dus copy en paste naar het zwarte venster.
De opdracht in het zoeken venster werkt idd niet
 
Eerts cmd en dan enter
Er verschijnt een zware scherm met witte letters.
Je kan de opdrachten daar in plakken door rechtsklikken, dus copy en paste naar het zwarte venster.
De opdracht in het zoeken venster werkt idd niet

Wat denk je waar de fout zou liggen? Het is een zware taak voor jou op een zondagmiddag hé
 
waarom verwijderd u niet eerst alles van Ubuntu?
dan moet u niet springen bij het opstarten om windows aan teduiden.
of staat er nog een oude tweede versie van windows op?
welke versie vermeld het etiket op uw pc?
uw vraag (probleem )moet niet zo simpel zijn want uw vraag komt op meer dan een forum voor!!
hiet helpen de mensen u indien mogelijk wel verder hoor.
 
waarom verwijderd u niet eerst alles van Ubuntu?
dan moet u niet springen bij het opstarten om windows aan teduiden.
of staat er nog een oude tweede versie van windows op?
welke versie vermeld het etiket op uw pc?
uw vraag (probleem )moet niet zo simpel zijn want uw vraag komt op meer dan een forum voor!!
hiet helpen de mensen u indien mogelijk wel verder hoor.

Ik kan gewoonweg Ubuntu niet verwijderen, dat is het probleem
Spijtig dat er geen emoticions zijn, dan kunnen we ons beter uitdrukken.
Zopas ben ik in schande gekomen met iemand die het kwalijk nam met wat ik schreef
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer je vragen beter te formuleren
je vraagt om xp te herstellen,nu blijkt het probleem te zijn dat je ubuntu niet kan verwijderen
voor alles is er een oplossing,soms ligt deze voor de hand en soms is het even zoeken aan de hand van de gegevens die we krijgen of soms niet krijgen
hetzelfde is als naar de dokter gaan en zeggen tegen de dokter ik ben ziek,maar dan kan de dokter ook niet verder met dat gegeven alleen,dus zorg dat je tijdens het samenstellen van je vraag alle gegevens weergeeft en alvorens het posten nog eens alles naleest of je toch niks vergeten bent,zodat we je probleem proberen op te lossen

Ps:eek:uderdom speelt hier geen rol,ook niet of je veel of weinig kennis hebt van pc's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rudy,
zou het mogelijk zijn voor Bernard om in boot.ini die ubuntu te verwijderen want ik denk dat het dit is die bernard verveelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan