windows xp installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
ik heb mij tejuist een windows xp home edition (oem) aangekocht omdat naar het schynt vista niet meer te verkrygen valt. maar zit met een probleem ik kan deze niet installeren ik werk met een acer travelmate 7730 en met win 7 zou die graag ook erop krygen zodaning dat ik met beide kan werken?maar tydens de setup exe van xp kryg ik een tekst dat er problemen zijn met combiliteit met windows7 en bij opstarten via f12 rechtstreeks van cd rom hy installeerd zich maar na een tyd word het afgebroken door problemen zeker geraak er niet aan uit? wie kan helpen?
groetjes zorro
 
heb gekeken is dat iets dat je via online iets moeten downloaden en dan met dat programma moet uitpakken? dat is iets precies iets als winzip of winrar? daar ben ik nu echt niets mee momenteel ik had gedacht om mijn win7 te veranderen van plaats namelijk naar mijn g schyf die is via een usb poort aangesloten van 250gb en dan die te verwijderen van mijn c schyf dan koppel ik die g los van mijn pc dan staat er geen besturingsysteem volgens mij op mijn pc en dan te proberen mijn xp te installeren en die dan op mijn c te zetten? maar nu is de vraag kan dat en hoe formateer ik dan de c schyf?
 
heb het kunnen downloaden er was iets in mijn bios. ik kreeg melding dat mijn harde schyf beschadigt was maar daar scheelde niets aan dus ging kijken in mijn bios en ja daar was iets fouts aan dus eenmaal deze opgelost kon ik xp installeren ik had eerst mijn c verdeeld in twee partitie patie beide ongeveer 75 gb dus op de een win7 en op de andere win xp alles verliep vlot tot dat ik niet meer op win7 kon gaan ook al stond hij erop normaal als je je pc opstart kan je vrij kiezen op welke je kon gaan maar starte telkens op xp dus terug maar verwijderd met veel gevloek ik zou toch nog eens willen proberen om xp te installeren op dezelfde partiepatie als win7 kan dit en kryg ik geen problemen met win7 ? want kreeg melding dat er een nieuwe versie opstond en dat je daar geen nieuwere versie kan op installeren wat denk je?
 
Waarom wil je xp en win 7 op zelfde partie ?
Je moet deze op verschillende partie installeren, normaal moet je eerst xp installeren en dan win 7 op andee partie.
 
dat heb ik gedaan zoals je schryft maar had nog 2 probleempjes de eerste als je opstarte kreeg je altyd xp als eerste opgestart en je kon niet kiezen welke (win7 ofxp) je wou gebruiken. vandaar op een dezelfde partie
te zetten? ook miste ik bij xp een driver om mijn internetverbinding te laten marcheren werk met een d-link router.ik had geg
 
op deze tool GRC stond mijn procesor op lock off terwijl het op onn moest staan dat zou moeten aangevinkt zijn in de bios maar vind het niet gaat over hardware virtiualisatie is dat amd-v of intel vt. dit gaat over het installeren van xp
 
Zorro

ik heb mij tejuist een windows xp home edition (oem) aangekocht omdat naar het schynt vista niet meer te verkrygen valt

Vista word nog steeds verkocht, maar is er wel een verschil tussen een OEM versie en een gewone versie.
Een OEM versie word voorgeïnstalleerd op een nieuwe computer en meestal krijg je er dan een recovery schijfje bij. Een OEM versie hoort ook bij een computer configuratie. Ga je zelf een computer bouwen, en je koopt zelf je onderdelen bij één computerwinkel zul je er meestal een windows OEM schijfje bij krijgen.
 
Laatst bewerkt:
oei dan heb ik mij een verkeerde laten aansmeren dat stak in een kartonne doosje met van buiten een reglement en voorwaarden en er stond nog op enkel voor systeembouwers dane winkelier heeft me dat verteld over vista.dus waarschynlijk kent hij er ook niets van zoals ik evenmin. ik heb geprobeerd om deze te installeren maar dat ging niet dus eerst had ik van een partie twee gemaakt en dan op de een eerst xp geinstalleerd en op de andere win7 omdat xp een oudere versie is heb gegoogeld dus eerst xp -win7 of vista-win7 of xp-vista dat ging goed maar telkens ik opstarte starte xp mee op normaal kan je kiezen en dan op enter klikken ook mankeerde ik een moederbord driver voor mijn internet verbinding op xp werk met een d linkrouter. ik zal maar naar de winkel gaan om het in orde te krygen. ik werk met een acer travelmate 7730 volgens boekje geschikt voor vista en xp en nu met win7 erop ook geen problemen wat denk jij hiervan?
 
heb het kunnen downloaden er was iets in mijn bios. ik kreeg melding dat mijn harde schyf beschadigt was maar daar scheelde niets aan dus ging kijken in mijn bios en ja daar was iets fouts aan dus eenmaal deze opgelost kon ik xp installeren ik had eerst mijn c verdeeld in twee partitie patie beide ongeveer 75 gb dus op de een win7 en op de andere win xp alles verliep vlot tot dat ik niet meer op win7 kon gaan ook al stond hij erop normaal als je je pc opstart kan je vrij kiezen op welke je kon gaan maar starte telkens op xp dus terug maar verwijderd met veel gevloek ik zou toch nog eens willen proberen om xp te installeren op dezelfde partiepatie als win7 kan dit en kryg ik geen problemen met win7 ? want kreeg melding dat er een nieuwe versie opstond en dat je daar geen nieuwere versie kan op installeren wat denk je?

Lees dit eens.
Is zelfde dan met windows7
Easybbcr installeren in je xp, en de win 7 loader (in easybcd staat nog steeds vistaloader) herstellen met die easybcr.
 
hallo, ik denk dat je beter een retail versie zoekt van je XP. Dit is een volledige versie die ondersteund wordt door microsoft. Een OEM versie wordt bijgeleverd bij een pc/laptop die je kant en klaar koopt zoals vb dell, acer, hp,... Deze zouden moeten ondersteund worden door de fabrikant van je pc. Mogelijk zijn deze versies niet 100% volledig omdat het volledige os op je pc reeds geïnstalleerd staat en aangepast is aan je configuratie door de fabrikant.
Normaal gezien zou je een "dual boot" op je pc krijgen als je XP en vista erop zet. Tijdens opstarten zou je dan de keuze krijgen welke versie er moet opgestart worden.
 
@hans1

Een OEM versie wordt bijgeleverd bij een pc/laptop die je kant en klaar koopt zoals vb dell, acer, hp,...

Hier ben ik niet volledig met akkoord. Een OEM versie word geleverd bij een systeem. Dat kan een kant en klare computer zijn, maar ben je van plan om zelf een computer te bouwen naar jouw wens, en je koopt de onderdelen in dezelfde computerwinkel, zul je er meestal een OEM versie aan een prijsje bijkrijgen. Eigenlijk hoort een OEM versie bij een moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan