Windows7 trojan ransom

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pepe

Gast
Hallo zit. Met het volgende probleem tot gisteren middag ging alles goed maar in de namiddag kreeg ik plots een melding was een blauw scherm met de naam politie laptop viel uit terug opgestart maar zonder resultaat vandaag Windows 7ultimate terug geïnstalleerd maar gaat goed tot wanneer ik hem afsluit krijg hem niet meer opgestart schijnbaar zit ik dus met een virus. Volgs ze mij zegden trojan ransom. Hoe kan ik dit oplossen graag antwoord
 
jij had deze niet opnieuw dienen te herinstalleren ...
je diente echter de antivir rescue disk te downloaden ...
deze brand je dan met imgburn op een schijf en je starte daarmee de pc op ...
wat deze dan doet is jouw pc scannen voordat de windows werd opgestart ...
en door het feit dat de antivir rescue disk voorzien is van de laatste update's ( deze iso die men kan downloaden word telkens bijgewerkt ) werd deze bedreiging verwijderdt van je systeem ...
Download Avira Rescue Disk

Het gebruik van de Avira-Antivir Rescue CD
Stel je BIOS zo in dat je systeem opstart van het door jou gebruikte medium voor de Avira Antivir Rescue CD.
Sla deze wijzigingen op en je pc start opnieuw op.
Als je systeem opstart van deAvira-Antivir Rescue cd/usb-stick verschijnt volgend scherm.

4ff34b6f982f1-Snap_2012.07.03_21.42.46_006.png



Druk op 1 om de default boot optie te selecteren en druk op Enter.
Maakt u geen selectie start de Avira-Antivir Rescue CD automatisch met deze optie.

De Avira-AntivirRescue CD word gestart en de benodigde bestanden worden geladen
waarna volgend scherm verschijnt.

Nu worden de verschillende modules geladen die nodig zijn voor het uitvoeren van de rescue cd en
de hardware wordtgeïnitialiseerd. Als dit voltooid is verschijnt volgend scherm in beeld.

De virusdefinities geladen vanaf de cd. Als het laden van de definities voltooid is
gaan we naar het tabblad Configuration in de volgendeafbeelding

De instellingen staan standaard goed, maar toch even controleren voor alle zekerheid.
Scan method
> All files
Action when malware found
> Repair infected files
> Rename file if repairis not possible
Verder laten we de instellingen ongemoeid en klikken op het tabblad Update

De mogelijkheid bestaat als je cd één of meerdere dagen oud is om de laatste virusdefinities via het
internette downloaden.
Dit moet wel ondersteund worden door je hardware (netwerkkaart enz..).
Klik op Yes om het updaten te starten.
Je kunt het verloop van de update volgen in het venster,mocht het updaten niet lukken dien je de
laatste nieuwe cd bij Avira te downloaden om zo verzekerd te zijn van de laatste updates.
Klik nu op het tabblad Virus scanner

Klik op Start scanner waarna de Avira-AntivirRescue CD begint met het scannen van je systeem.
Dit kan een behoorlijke tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je systeemschijf, wacht dan
ook geduldig tot dat de scan klaar is.

Als de scan voltooidis, worden de scan statistieken weergegeven.
Klik op Save om een logbestand op je lokale schijf op te slaan waarna volgend venster opent.

Navigeer naar de gewenste locatie voor het opslaan van je scan log en klikop Save.

Klik op Shut down waarna en nieuw venster word geopend en klik hierin op Restart.
De pc word herstart en verwijder de Avira Antivir Rescue CD.
Als de pc opgestart is bladeren we naar de locatie waar wehet scanlog hebben opgeslagen.

Het scan log vinden we terug op de door ons gekozen locatie.
 
Als Windows niet meer normaal start, kan men eerst proberen met windows in veilige modus met netwerkmogelijkheden op te starten , en het stappenplan uit te voeren. zie #2 . Lukt dit niet dan zou ik pas het Avira Rescue CD gaan gebruiken.

u145495 is uw laptop een Mac?
 
als je nu ook eens vermelde wat je nu juist gedaan heb ....
stappenplan gevolgt ??
of gebruik gemaakt van de avira rescue disk ??
 
Nee gebruik gemaakt van kaspersky rescue disk 10 en alles tug geïnstalleerd
 
ah , das ook een mogelijke oplossing !
al bij al this gefikst ...
 
Ik heb het topic terug geopend.

Nee gebruik gemaakt van kaspersky rescue disk 10 en alles tug geïnstalleerd

Wat bedoel je met alles terug geïnstalleerd. Ook windows ?
Als je ook windows opnieuw geïnstalleerd hebt op welke manier heb je dit gedaan? Als je eerst de partitie niet verwijdert hebt waarop windows geïnstalleerd was en een nieuwe partitie aangemaakt om windows op te installeren , is er nog kans dat er zich nog sporen van de infectie op je computer bevinden en dat je computer opnieuw kan geïnfecteerd worden .
 
Zoals ik zegde eerst die cd opgestart en dan de partities geformatteerd en windows7geinstalleerd aug laten draaien en niets gevonden dus denk dat alles in orde is zal maandag nog eens testen of alles normaal draaid en dan iets laten weten hier
 
Zoals ik zegde eerst die cd opgestart en dan de partities geformatteerd en windows7geinstalleerd

Dat is dus de verkeerde werkwijze. Men dient eerst de partitie te verwijderen waarop windows geïnstalleerd was. Nieuwe partitie maken, partitie formateren en op de nieuw aangemaakte partitie windows opnieuw installeren. Wil je controleren of er nog infecties aanwezig zijn, is het best de computer op te starten met het antivirus schijfje en hiermee nog eens een scan uit te voeren.
En ook je bestanden en backups scannen als je die op een externe schijf of ander opslagmedium hebt bewaard.
 
De kans is al heel erg klein dat je na formatteren tijdens de Windows 7 installatie nog een virus hebt. Dit moet dan al genesteld zitten in de MBR ofzo. En het aantal virussen met die mogelijkheden zijn al vrij beperkt. Dus een verkeerde werkwijze zou ik nu niet snel zeggen.
 
Dit moet dan al genesteld zitten in de MBR ofzo

We zijn er. Van dit type virussen is er jaren geen sprake meer van geweest , maar worden door computer en internetcriminelen terug enorm verspreid. En voor velen kan het allemaal niet snel genoeg meer gaan. De computer aanzetten en Windows moet zo snel mogelijk kunnen opgestart worden. Mijn beveilingssoftware staat ingesteld als ik mijn computer aanzet, eerst de bootsector word gescand voor windows opgestart word. Windows start een half minuutje later op maar start veilig op. Denk je dat computer en internetcriminelen dit niet weten dat mensen geen geduld meer hebben en daar dan misbruik gaan van maken.
Liever een half minuutje langer wachten en veilig opstarten, dan niet meer opstarten.
 
daarom dat ik adviseerde om op te starten met de avira rescue disk ....deze scant dan je systeem nog voordat de windows is opgestart ...
m.a.w. hij scant ook de root van je pc .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan