Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een systeemkopie van mijn Pc gemaakt op een externe harde schijf.
Nu wil ik deze kopie op een andere harde schijf zetten (kopiëren) maar ik moet dat dan doe als administrator. Als ik echt op rechter muis klik zie ik nergens staan "als administrator uitvoeren".

Als ik bij start een programma wil openen en op rechtermuis klik zie ik het wel staan.
Iemand een suggestie om toch die windowsimage map te kopiëren van de ene naar de ander schijf...of hoe kan ik administratormachtiging weer bij rechtermuisklik te voorschijn halen.

dus
op F schijf staat WINDOWSINMAGE.
Als ik hier op klik met rechtermuis zie ik nergens staan uitvoeren als administrator.
Klik ik gewoon op kopiëren en ga dan dan plakken op schijf K krijg ik melding dat ik dit moet uitvoeren via administratormachtiging.

Ik ben enige op PC en account staat als administrator.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best unlocker niet gebruiken voor zulke dingen. De rechten van systeemfolders laat je best ongemoeid, tenzij je een heel goede reden hebt.
Open een opdracht prompt scherm met administrator rechten. En voer van daaruit "explorer" uit. Die gaat dan starten met administrator rechten en kan je de betreffende handelingen waarschijnlijk wel uitvoeren.
 
Best unlocker niet gebruiken voor zulke dingen. De rechten van systeemfolders laat je best ongemoeid, tenzij je een heel goede reden hebt.
Open een opdracht prompt scherm met administrator rechten. En voer van daaruit "explorer" uit. Die gaat dan starten met administrator rechten en kan je de betreffende handelingen waarschijnlijk wel uitvoeren.
Hij zegt: Ik heb een systeemkopie van mijn Pc gemaakt op een externe harde schijf
Dat lijkt mij dan geen systeemfolder.
 
Is een systeemcopy met Windows backup: WINDOWSINMAGE staat op die schijf. Ik vermoed dat Windows wel eens problemen zou kunnen maken als de nodige rechten niet(meer) aanwezig zijn op die folders van betreffende systeem accounts. Ik ben hier wel niet 100% zeker van. Maar als je zulke dingen op een correcte en propere manier kunt doen, geef ik daar de voorkeur aan.
 
Het is systeemcopy met windows backup.
Het reeds geprobeerd via explorer en uitvoeren als administrator. Kom dan wel terecht in windows verkenner maar het kopiëren lukt toch nog niet.Hij blijft vragen naar adminst.machtiging.
 
Is een systeemcopy met Windows backup: WINDOWSINMAGE staat op die schijf. Ik vermoed dat Windows wel eens problemen zou kunnen maken als de nodige rechten niet(meer) aanwezig zijn op die folders van betreffende systeem accounts. Ik ben hier wel niet 100% zeker van. Maar als je zulke dingen op een correcte en propere manier kunt doen, geef ik daar de voorkeur aan.

Dit zal geen problemen moeten geven.
Unlocker veranderd trouwens de rechten niet, maar geeft een map of een bestand tijdelijk vrij om te kunnen verplaatsen of te verwijderen als daar de rechten voor ontbreken. Eigenlijk hetzelfde als je met een dos prompt met admin rechten doet.
 
Het is systeemcopy met windows backup.
Het reeds geprobeerd via explorer en uitvoeren als administrator. Kom dan wel terecht in windows verkenner maar het kopiëren lukt toch nog niet.Hij blijft vragen naar adminst.machtiging.


probeer het volgende gewoon eens ...

eaecd6e64e-Ashampoo_Snap_2015.07.21_22h31m04s_004_.png


ik bemerk een paar type foutjes in de tekst ...maar denk wel dat het duidelijk is !
 
Probeer dit eens , want rechtsklikken en uitvoeren als administrator is maar pas in werking gesteld bij Windows Vista .
Hou de Shift-toets ingedrukt en rechtsklik op het uitvoerbaar bestand.
Selecteer het administratorsaccount : Dit doe je door op volgende gebruiker te klikken.
Voer gebruikersnaam en wachtwoord in van het administratorsaccount (in windows xp is dat Administrator) . Als er geen wachtwoord werd toegekend laat je dit veld blanco.
Heb je oude harde schijf nog waarvan je een systeemkopie gemaakt hebt ? Volgens mij heb je dit verkeerd uitgevoerd. Een systeemkopie is een image van je harde schijf en geen backup !!!
 
En nog een woordje uitleg meer voor maro.
Een backup maken betekent je belangrijke data veilig stellen op een externe drager zoals een externe harde schijf bijvoorbeeld. Een systeemkopie is een identieke kopie maken van gans je systeem , waarin systeeminstellingen enz.... ook worden in opgenomen.
 
Ja ik was verkeerd .Ik dacht dat het om XP ging. Dan is de werkwijze toch eenvoudig. TS Hoeft enkel maar een windows 7 herstelschijfje aan te maken. Hiermee de computer opstarten en een systeemkopie maken naar zijn externe harde schijf , en die dan terug zetten naar de nieuwe harde schijf.
Wat is een systeemkopie?
 
@ Ranger jij gaat er van uit dat de TS een Windowssysteemkopie wilt terug plaatsen op een nieuwe harde schijf ...
neen het is de bedoeling om een Windows systeemkopie welke hij/zij eerder al heeft aangemaakt en opgeslagen heeft op schijf F te verplaatsen naar Schijf K
**of het hier dan ook echt om schijven F en K gaat laat ik buiten beschouwing want het zou ook om partitie F en K kunnen gaan !
 
OK, het is mij nu allemaal duidelijk. De werkwijze is nochtans eenvoudig. Rechtsklikken op de schijf waar de systeemkopie is opgeslagen bij "WindowsImageBackup" en dan kiezen voor "kopiëren naar".Selecteer een doelstation (mag geen partitie zijn) , naar waar de systeemkopie moet gekopieerd worden.
Daar word wel een mededeling weergegeven dat de bewerking moet uitgevoerd met Administratorsrechten. Heb je die niet zal er gevraagd worden naar het wachtwoord van het administratorsaccount. Heb je wel administratorsrechten , hoef je enkel maar op doorgaan te klikken en het kopiëren zal beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan