winflash

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Ik heb een laptop Asus X750LN Tones Fast, de Tones fast wil zeggen, Tones de winkel waar ik het gekocht heb en Fast ze hebben alle overtollige software verwijderd om een zo proper mogelijke laptop te hebben zonder overtollige testsoftware.
Daarom staat nu ook het progje Winflash er ook niet op.
Winflash is inderdaad een vereiste als u vanuit Windows de BIOS wilt updaten dat wil ik dus maar ik weet niet welke winflash te gebruiken, hij staat ook niet op de site van Asus, er staat wel een bios versie op maar geen programma winflash.
Kan iemand me helpen me het juiste te vinden aub?

Thanks,


Ed
 
is de bios versie op de Asus site nieuwer dan de versie die aanwezig is …enkel als deze dus nieuwer is doe je er voordeel mee !

hoe ga je tewerk …
je download dus deze nieuwe versie ..die de naam heeft X750LNAS202.zip
deze dien je dan uit te pakken waarna je dus al de bestanden op een usb stick zet.. (op je usb komt dus het bestand te staan X750LN-AS.202 en deze is 6Mb groot )

zorg dat de stick daarna aangesloten is en ga je bios in ..via de F12 toets ..
eenmaal in de bios aangekomen dien je onder de tap "Advanced " te klikken op ""Start Easy Flash"" vervolgens klik je op ""enter""
geef het pad op naar de usb stick die dus voorzien is van X750LN-AS.202 en klik op ""enter""
***laat vanaf nu de pc gerust en deze geeft aan wanneer het updaten van je bios er klaar mee is ..
even een opmerking nadat de bios update er klaar mee is dient men de "exit " te gebruiken met de optie "" Restore Defaults ""
je kan alles nalezen in je handleiding blz 85/86


****deze werkwijze verschilt niets met de werkwijze eerder toegepast door mezelf … https://www.pctuts.be/forum/besturi...p-niet-meer-op-te-starten?p=228859#post228859
 
Toch staat de BIOS Flash Utility er bij als je voor de Windows 8.1 64 bits besturing. https://www.asus.com/Laptops/X750LN/HelpDesk_Download/
Je kunt deze flash utility ook onder Windows 10 gebruiken.

Hier is de direct download http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/...64_VER2420.zip

Maar een vraag, waarom wil je het BIOS updaten ? Werkt iets niet goed ?
Kijk altijd uit met een BIOS flashen, gaat dit fout is het moederbord definitief naar de haaien.
Flashen doe je altijd als laatste redmiddel als iets niet goed wil werken van een computer en er duidelijk vermeld wordt dat zo'n bios update de oplossing biedt.
 
Skippy;n233221 zei:
Toch staat de BIOS Flash Utility er bij als je voor de Windows 8.1 64 bits besturing. https://www.asus.com/Laptops/X750LN/HelpDesk_Download/
Je kunt deze flash utility ook onder Windows 10 gebruiken.

Hier is de direct download http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/...64_VER2420.zip

Maar een vraag, waarom wil je het BIOS updaten ? Werkt iets niet goed ?
Kijk altijd uit met een BIOS flashen, gaat dit fout is het moederbord definitief naar de haaien.
Flashen doe je altijd als laatste redmiddel als iets niet goed wil werken van een computer en er duidelijk vermeld wordt dat zo'n bios update de oplossing biedt.

Daar ben ik ook mee eens, als je BIOS het goed doet, laat dan dit met rust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Hangt beetje van de situatie af. Ik doe "regelmatig" BIOS updates op men clients en servers. Als ik zie hoeveel updates er uitkomen voor Dell servers... ik bedoel dan firmware algemeen. Zijn er een hele hoop. In elk stukje hardware zit er firmware tegenwoordig. Servers update ik nu wel minder frequent. Maar pas het wel toe na een aantal jaar, dat alle kinderziektes eruit zijn. En de Dell clients update ik ook wanneer mogelijk. Ik vertrouw wel op de update tools die Dell hiervoor voorziet. Nog nooit miserie mee gehad. En komen bij nieuwe toestellen ook heel frequent updates uit, met reden.
Langs de andere kant begrijp ik de reactie wel om hier voorzichtig mee te zijn, en niet te doen wanneer geen problemen. Is natuurlijk altijd een zeker risico aan verbonden. Maar wanneer goed uitgevoerd is dit risico zeer klein. Voor particuliere toestellen zijn de updates minder frequent merk ik.
Soms zijn er verbeteringen die de performantie ten goede kunnen komen. Het gaat niet altijd over fouten in de firmware. Soms ook (presatatie) verbeteringen.
 
Ik heb het niet geteld of bijgehouden.
Laten het er rond de 15 zijn die de afgelopen 25 jaar met een defecte pc bij mij kwamen. Deed helemaal niets meer, moederbord kapot.
Bij navraag had men het bios verkeerd of niet goed ge-flashed.
Vraag me niet hoe of wat, want dat was niet meer te achterhalen of te traceren wat men gedaan had. Het waren ook allemaal leken met een pc die ergens eens gelezen hadden dat een BIOS up tot date moest zijn.
Van 1 geval werd mij uiteindelijk duidelijk dat deze een update had uitgevoerd voor een moederbord met net een iets ander type. Leek er veel op, verschilde maar 1 letter.
 
na de laatste upgrade werkt bij sommigen het systeemherstel niet meer, zou een bios flash hier een oplossing bieden
met dit programma moet ik toch niet zelf meer in mijn bios gaan zitten denk ik niet, het is een bios flash via windows ik denk dat het programma alles regelt of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan