wisseling van gebruikersaccount in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als een vriend van mij zich afmeldt om over te schakelen naar een ander gebruikersaccount dan komt hij een zwart scherm terecht waarop zijn muiswijzer wel zichtbaar en beweegbaar is. Maar het leidt niet naar het welkomsscherm met alle gebruikersaccounts. Als hij de computer opnieuw opstart kan hij wel toegang krijgen tot de andere gebruikersaccounts.
Feiten die van belang zijn te weten:
•voor het installeren van IE9 werkte de zaak nog wel: om die reden hebben we IE9 weer verwijderd hetgeen niet de oplossing van het probleem gaf
•het besturingssysteem is onlangs door professionals op een nieuwe hd geïnstalleerd
•systeemherstel mag alleen de laatste optie zijn omdat zo een dag configureerwerk ongedaan zou worden gemaakt
In Windows XP kon je zaken wijzigen via Service of FastUserSwitching; daar is in Vista niets meer van terug te vinden. Intussen doet zich het merkwaardige feit voor: ik heb contact met hem via Teamviewer (remote help). Als hij van gebruikers switcht zie ik op mijn computer het welkomsscherm met de gebruikers wél en kan ze ook aanklikken maar hij ziet niets. Ik kan ook hem terugbrengen in zijn eigen account maar weer ziet hij niets. Alleen als hij de computer opnieuw opstart kan hij in alle gebruikersaccounts.
Graag jullie advies.

sgrav000
 
Vreemd dat dit na een installatie van IE9 is gebeurd. Naar mijn weten heeft dit niets met het accountbeheer te maken.
Maar IE9 bevind zich nog in de Béta fase en kan daardoor nog wat bugs bevatten.
Dit kan de reden zijn dat de verwijdering van IE9 tevens niet helemaal vlekkeloos is verlopen.

Rest mij alleen nog te zeggen dat een systeemherstel hier volgens mij de beste oplossing is. Jammer van het configureerwerk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan