Status
Niet open voor verdere reacties.
een hele goede middag,
ik heb een sitecom WL-351 gigabit router gekocht om m'n 120 Mb te optimaliseren; een nieuwe toshiba onder w7 ultimate 64 bits. ik krijg helaas noch bedraad noch draadloos
internet op de pc, de router werkt wel, want als ik de wlan in een lanpoort steek vanuit het modem: thomson (upc) dan is er draadloos wel verbinding. Een van de problemen waar je tegenaan loopt is dat zowel modem als router beiden 192.168.0.1 adresseren.is er iets bekend van onwillige samenwerking tussen deze router en w7 en weet iemand hoe je het probleem van dat adres moet aanpakken? groeten van bennie
 
Inloggen op uw Sitecom router
U kunt via uw internet browser inloggen op de Sitcom WL-351.
Open een internet browser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox) en typ het volgende adres in de adresbalk: http://192.168.0.1.
Vervolgens kunt u inloggen door de standaard gebruikersnaam en wachtwoord admin/admin te gebruiken.

Configuratie wizard
Klik op Instel hulp om de router te configureren.
De “Instel hulp” verschijnt; controleer of de modem aangesloten is en klik op Volgende.
Selecteer uw Nederland bij “Land”. Selecteer uw internetprovider. Klik op Volgende.
Afhankelijk van de provider die u kiest, kan het nodig zijn dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord, MAC-adres of hostnaam moet invullen in het volgende venster.
Nadat u de juiste informatie hebt ingevuld, klikt u op Volgende.
Klik op Toepassen om de configuratie te voltooien.

Instellingen draadloze verbinding
U kunt parameters instellen die voor de draadloze stations worden gebruikt om verbinding te maken met deze router.
De parameters omvatten “Modus”, “ESSID”, “Kanaal nummer” en “Verbonden client”.
Schakel de draadloze functie hier in of uit. Klik op Toepassen en wacht totdat de module gereed & geladen is.

Beveiliging

Dit Access Point voorziet in complete beveiligingsfuncties voor een draadloos LAN, waaronder WEP, IEEE 802.11x, IEEE 802.11x met WEP, WPA met vooraf gedeelde sleutel en WPA met RADIUS.
Met deze beveiligingsfuncties kunt u illegale toegang tot uw draadloos LAN voorkomen.
Zorg ervoor dat uw draadloze stations dezelfde beveiligingsfunctie gebruiken, en worden ingesteld met dezelfde beveiligingssleutel.
•SSID Selection Hier kiest u de SSID waarvoor u de beveiliging wilt instellen.
•ESSID uitzenden Als u “ESSID uitzenden” hebt ingeschakeld, kan elk draadloos station dat zich binnen de dekking van dit Access Point bevindt, dit Access Point gemakkelijk lokaliseren.
Als u een openbaar draadloos netwerk bouwt, wordt aanbevolen deze functie in te schakelen. Uitschakeling van “ESSID uitzenden” kan een betere beveiliging bieden.
•WMM WiFi Multi Media, indien ingeschakeld, ondersteunt QoS voor een betere ervaring van audio, video en spraak in toepassingen.

WPA beveiliging

Wi-Fi Protected Access (WPA) is een geavanceerde beveiligingsstandaard.
U kunt een vooraf gedeelde sleutel gebruiken om draadloze stations te authenticeren en tijdens communicatie gegevens te versleutelen.
Deze sleutel gebruikt TKIP of CCMP (AES) om de encryptiesleutel vaak te wijzigen.
De encryptiesleutel is door hackers daardoor niet gemakkelijk te kraken. Dit is de best mogelijke beveiliging die beschikbaar is
Download de drivers

en de nederlandstalige handleiding vanaf hier
 
Laatst bewerkt:
wel prettig is dat hier dat men zo snel en uitgrbreid antwoordt; maar het lijkt toch wel op slordig lezen, want ik vermeld, dat de router en de modem hetzelfde internetadres hebben dus als ik 192.168.0.1 intik komt de thomson modem openen en hoe kom ik dan op die router? bennie
 
op de router moet je het mac adres invullen van de modem ...had je deze tekst door gelezen ,dan zag je dit vermeld staan
tja ik begrijp wat je wil zeggen ...sorry mis verstand ...je komt gewoon niet in de router bedoel je omdat deze hetzelfde ip heeft als de router..
ik heb de handleiding aangeraden ...http://www.sitecom.com/download/4625/WL-351-Full-Manual-Dutch-rev-1.1.pdf
ik zelf ga deze ook eens door nemen .en verwacht dit ook van u

bijnader inzien op blz7 in de handleiding sta dat je de WPS toets
2 seconden indrukken voor de WPS-modus
10 seconden indrukken om de router te resetten
15 seconden indrukken om de router te resetten naar de
fabrieksinstelling.
ik zou zeggen neem deze proef
 
Laatst bewerkt:
wel prettig is dat hier dat men zo snel en uitgrbreid antwoordt; maar het lijkt toch wel op slordig lezen, want ik vermeld, dat de router en de modem hetzelfde internetadres hebben dus als ik 192.168.0.1 intik komt de thomson modem openen en hoe kom ik dan op die router? bennie

Je kunt de router rechtstreeks via een netwerkkabel aan de PC hangen en het IP adres intikken van de router. Hierna zit je in het configuratiescherm
 
wel prettig is dat hier dat men zo snel en uitgrbreid antwoordt; maar het lijkt toch wel op slordig lezen, want ik vermeld, dat de router en de modem hetzelfde internetadres hebben dus als ik 192.168.0.1 intik komt de thomson modem openen en hoe kom ik dan op die router? bennie

Tevens nog een vraagje, zit de router via de WAN poort op via een netwerkpoort op het modum aangesloten.
 
het is een modem met 4 poorten 1-4 genoteerd en in 1 ervan zit de kabel van de router en bij de router zit hij in de wanpoort

De kabel die van het modem naar de router gaat, moet in de LAN poort i.p.v. de WAN poort, omdat het internet binnenkomt op het modem.
De WAN poort is bedoeld voor de www kant en de LAN poort is voor het lokale netwerk.

Je had de vraag nog niet beantwoord of bij beiden DHCP aan of uit staat. Op allebij de apparaten aan gaat fouten geven. Zet daarom DHCP uit op het modem.
 
sry ik was naar m'n werk; even kijken waar we staan:ik heb de blauwe kabel in een modempoort en de andere kant in die blauwe poort.dat werkt niet
ik heb de dhcp op het modem disabled
als ik die kabel vanuit de modem in een lanpoort druk werkt het gelijk,maar dan is de hele router overbodig toch?
het gaat me erom om mijn snelheid te halen; ik van van een kennis een belkin router geleend en dat ging prima: modem in de aparte aansl. de pc op 1 van de 4 andere poorten, beveiliging opgeven en razendsnel internet als gevolg> of je de modem nu wel of niet op dhcp had staan het bleef werken.omdat ze die belkin hier in het dorp niet hadden heeft mijn vrouw dus die sitecom gekocht want die was net zo goed hadden ze haar verteld.maar ik merk er helaas weinig van. gr bennie
 
in een vorige bericht werd meegedeeld hoe je de router reset naar fabrieks waarden ...
dit door de WPS toets 15 sec in te houden ..
probeer echter het volgende eens ...

zet de pc uit ..
ontkoppel de modem en de router van elkaar en onder breek de stroom toevoer ...
sluit na 2 minuten eerst de modem aan aan de router ...en maak de verbinding van de router naar de pc
zet dan pas de modem onder stroom ...als deze gedaan is met starten en al de lichtjes flikkeren ..dan sluit je pas de router aan de stroom toevoer .... nadat de router aangesloten is aan de netspanning zet je de pc aan !! niet eerder!!
 
nix werkte nix hielp bij het opvolgen van alle raad (bedankt daarvoor!) . Ik heb in de modem en in de router de ip veranderd en nu lijkt het erop dat ik contact krijg! Nog maar niet te vroeg juichen, maar het begin is er! bedankt aan alle hulp hier! tot helps, bennie
 
nix werkte nix hielp bij het opvolgen van alle raad (bedankt daarvoor!) . Ik heb in de modem en in de router de ip veranderd en nu lijkt het erop dat ik contact krijg! Nog maar niet te vroeg juichen, maar het begin is er! bedankt aan alle hulp hier! tot helps, bennie

Zoals ik al eerder vertelde in bericht 5 http://www.pctuts.be/f456/wl-351-router-en-w7-40131/#post131061

Je kunt dus de router direkt aansluiten op de PC en naar het configscherm gaan. Dan heb je geen last van het dubbele IP adres ( modem / router ) Je kunt de router dan dus configureren, dus ook een ander IP geven.
Ik kreeg hier geen antwoord op, dus ben ik andere bronnen gaan aanboren. Jammer anders waren we hier verder gegaan.
 
hallo, ik zag tot mijn verbijstering dat deze berichten in de spamkoker waren gedrukt, dus nu ik die opruim kwam ik pas dit bericht tegen!de zaak is intussen opgelost; ik heb idd een andere interne ip aan de modem opgelegd en de problems zijn sindsdien voorbij . bedankt dus voor je meedenken en meedoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan