wldlog.dll ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens als ik msn opstart vraagt die naar: "wldlog.dll".

Deze ontbreekt dus op mijn computer.
Ik heb deze blijkbaar nodig om msn op te starten.
Ik denk dat dit bestandje te vinden is in de system32 folder.

Ik zal even uitleggen hoe en wat:
Aangezien ik geen outlook had op windows 7 heb ik dus windows live mail gedownload.
Ik downloade windows live essentials, wat mijn grootste fout was.
Aangezien de msn vet bagger was heb ik deze eraf gegooit.
Nu wou ik windows live 9 installeren, maar hij zei als error dat ik al een nieuwere versie van windows live messenger had geinstalleerd.
Na een hoop gedoe, heb ik eindelijk weer windows live essentials terug, omdat ik toch die oudere niet erop kreeg gezet.
Nu wil ik msn starten en vraagt hij dus naar die .dll.

Ik zit nu op Amsn, een of andere vage msn gemaakt door.. weet ik veel wie.


Naja dit is mijn verhaaltje zo'n beetje.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand die .dll kan uploaden voor mij, of kan uitleggen hoe ik weer fatsoenlijk op msn kan.


Groetjes,
Wesley
 
Mik bedoelt automatisch systeemherstel van windows zelf hoor.
Normaal word een systeemherstelpunt gemaakt voor het installeren van windows live begint dus dat herstelpunt moet er nog staan.

het bestand zit ergens in program files/windows live/contacts (zo iets ongeveer, ik gebruik dit niet, momenteel werk ik met pidgin, een stuk beter dan amsn. Depaneer je met deze even).


PS: Wat wel eens werkt is dat je de volledige map program files/windows live overschrijft met een map van een werkend systeem.
 
Laatst bewerkt:
Mik bedoelt automatisch systeemherstel van windows zelf hoor.
Normaal word een systeemherstelpunt gemaakt voor het installeren van windows live begint dus dat herstelpunt moet er nog staan.

het bestand zit ergens in program files/windows live/contacts (zo iets ongeveer, ik gebruik dit niet, momenteel werk ik met pidgin, een stuk beter dan amsn. Depaneer je met deze even).


PS: Wat wel eens werkt is dat je de volledige map program files/windows live overschrijft met een map van een werkend systeem.



Dan ga ik die map van een andere pc eens overschrijven naar deze;)
 
Weet je hoe je systeemherstel moet doen? Denk dat dit de makkelijkste oplossing zal zijn.

Dit zei ik eerder:
Ik heb al een gekeken, maar kan alleen maar tot vrijdagavond backuppen.
Terwijl ik al 2 dagen met dit probleem zit, dit is dus niet de oplossing.

Misschien zijn er nog andere manieren om systeem herstel te doen na een eerder punt (3/4 dagen terug).



Ik ben toevallig een laptop opnieuw aan het installeren.
Hier heb ik windows live 9.0 opgezet, en de volledige map(helemaal schoon) naar mijn pc gekopieerd.
Alles werkt perfect, totdat ik me aanmeld.
"Aanmelden bij windows live messenger niet mogelijk

Het aanmelden bij Windows Live Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw."

Foutcode: 80040154



Heb al vanalles gegoogled.
Dll's opnieuw activeren via CMD enz..enz.., maar niks werkt.
 
Een back-up is GEEN systeemherstel. Systeemherstel start je van uit systeemeigenschappen. Zoek eens in de Godmode.

Ik bedoelde ook systeemherstel.
Sorry ;)
Het systeem kan ik alleen maar terug zetten naar de dag van te voren.
Als ik op meerdere herstel punten klik dan krijg ik er geen 1 meer te zien.
Hij delete ze dus automatisch in mijn ogen.

Bijv:
Vandaag een fout-->tot gister terugzetten.

Die msn fout was 3 dagen terug, en kan hem terug zetten naar 19-10-10, dat was gister.


Ik ga die godmap eens proberen, en daar wat in snuffelen.


@Tuts,
Als ik msn download en klik op uitvoeren begint hij gelijk met de setup, en dan geeft hij de error al aan dat er een nieuwere versie van msn is geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Deze system32\msxml3.dll is natuurlijk niet geregistreerd of geinstalleerd vermits de bestanden gecopieerd zijn. Maar de setup wil ook niet op basis van datum dus moet het op deze manier helaas.

Volg de stappen van microsoft.
Foutcode 80040111 of 80040154 - Windows Live


Dit had ik al gedaan maar werkte ook niet.
Eerder schreef ik in een post "Dll's opnieuw activeren via CMD enz..enz.., maar niks werkt."
Daarmee bedoelde ik dit dus.
 
Installeerde je msxml3 opnieuw?
Je kan de installer hier downloaden:
Download details: Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack 7 (SP7)

je moet de Engelstalige nemen.


Jup, kwam via google uit op andere forums waar de link naar de microsoft page stond.
Hier kon je de .msi downloaden.
De msxml3.msi werkte niet, heb hem opnieuw geinstalleerd.
Heb ze alle 3 trouwens gedownload om er zeker van te zijn, maar niks werkt.

Ik zal nog 1 keertje proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan