Word en excel plots niet meer te openen in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pol Vanaerde

Gast
Sedert vorige week een nieuwe (krachtige) pc op de zaak met vista op. Na een paar dagen kunnen wij plots word en excel niet meer openen. Niet via het programma, noch via de bestanden. Heeft iemand dit ook voorgehad ? Hoe los je dit op ? help....
 
Niet bepaalt foutmeldingen, maar hij heeft blijkbaar internet nodig voor hij verder kan, waarom weet ik niet. Ook zijn virusscanner verwijst steeds naar internet, voor updates denk ik. Maar met die laptop kan ik niet op internet, ik mis hier de noodzakelijke poort. De office die ik er heb opgezet werkt niet behoorlijk, waarschijnlijk door vista, ik weet het ook niet. De vista install. cd of dvd heb ik niet, kan zelfs geen herstel cd's maken omdat hij éérst internet wenst.
De groetjes.
 
Het lijkt weer een commerciele stunt van de fabrikant.
Dan betaal ik liever iets meer en ze zelf mijn soft op mijn 'wit product pc.
Dergelijke problemen heb ik nooit.
Altijd al de pest gehad aan merkpc, dat ligt bij laptop wel wat moeilijker, er is ook geen plaats on een netwerkkaart te steken.
Zo hebben de meeste laptop's ook een zeer beperkte videokaart, kan je ook niet vervangen.
Deze ongemakken zijn niet toe te schrijven aan vista, veeleer aan de pc fabrikant die de commerciele toer opwil volgens mij.
 
Vandaag gelezen in METRO " VISTA grootste miskleun van Microsoft" ook de nieuwste "office", die speciaal voor vista is ontwikkelt, werkt niet naar behoren. Ook ik zit met "vista" op 'n laptop die allerlei problemen geeft, daarom ik hem staan (ook omdat ik er niet mee op internet kan) maar dit derzijde.
De groetjes.
 
Krijg je dan een foutcode of andere bvb melding over toegangsrecht.
Als het belangrijk is deze documenten voor de zaak dan kan je voorlopig open office downloaden en instaleren op de site OpenOffice.org downloaden in het Nederlands.
Vreemd is dat ik met vista weinig problemen ondervind, en als er al problemen zijn is het nou net met een microsoftproduct.
De alternatieven werken doorgaans veel beter
 
Laatst bewerkt:
Vista & office.

Vista & office.

Ik ben van ellende naar laptop overgestapt, heb vroeger steeds door kenners inelkaar geknutselde pc's gehad. Met de nodige ellende er bij, de laatste koste 13O.OOO Bfr. Driemaal moederbord kapot, laatste keer geen moederbord meer verkrijgbaar. Daarom laptop gekocht, was die rotzooi kots beu. Met xp op laptop nooit problemen gehad, ook niet om herstel cd's te maken, want dat wordt u aangeraden bij de eerste in dienst stelling van het toestel. Ook niet toen ik nog geen internet had, terwijl nu de ellende weer opduikt.
De groetjes.
 
Problemen heb ik nooit gehad, niet met win ME 2000, xp of vista.
Procentueel zijn er met vista toch meer problemen op laptop dan op desktop, afgaande op de forums toch.
Ik blijf wel van die microsoftprogramma's af.
Ze hebben wel een goed besturingssysteem, maar de rest is flut.
't zal daaraan liggen zeker?
Mijn vraag over die foutcode was eigelijk gericht aan pol, die blijft geldig dus.
Ik heb wel al moederborden gekocht met geopende verpakking, de pcboer experimenteerde graag, dat doe ik nu niet meer, maar dan moet je hem wel zelf kunnen in elkaar steken, met een pc zoals jij koopt weet je niet wat er mee gebeurd is, maar volgens mij ligt de schuld meestal bij de montage.
Ik vind het jammer dat alles word afgeschoven op microsoft.
De componenten kunnen de top zijn, maar ze moeten ook nog bij elkaar passen, en goed geplaatst en gekoeld worden, daar zit vaak het probleem.
 
Dank. Neen, ik krijg volgend bericht : Microsoft Office Word werkt niet meer. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.

De melding die dan binnenkomt is een algemene die verwijst naar de Windows Vista Service pagina : http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsvistaservice/default.aspx

Maar daar kom ik niet verder meer. Ook na de updates te laten lopen start Word niet meer op. Please advice...
 
Probeer eens een systeemherstel, ik neem aan dat je office 2007 hebt, heb je de installatiecd van office, Je hebt in het menu de optie om Office te herstellen.
Als het office 2003, of ouder is moet hij geinstalleerd worden in xp compatibiliteitsmodus.
Welke pc je hebt en welke office is belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook proberen om systeem herstel te gebruiken en dan naar een datum vóór de installatie van office.
Dan even het register cleanen met bv Ccleaner.
PC opnieuw opstarten en office opnieuw installen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan