Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Hello,

Bij een vriend is de XP onmogelijk op te start. Na een paar seconden de boot logo, hij reboot en zovoort. Hij raakt zelf niet in veilig modus....

Met de automatish heropstart uigeschakeld, geeft de blue screen het volgende:

url.dll is mogelik beschadigt. de controle som is verkeerd(of zoiets..) stop:C0000221

De dll alleen vernieuwen helpt niet.

Ik heb geprobeerd een reparatie van windows te doen met origineel CD. Het gaat niet. setup blijf hangen na reboot.

Is iemand nog deze ding gehat? Ik zou liever de partite niet herformateren.

Bedankt voor alle help..

-m-
 
1..plaats de cd van xp in de computer...
2..reset nu de computer ..
3..druk nu op een willekeurige toets als je het bericht zie staan ""druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten ""
4..in het daarop blauwe scherm ""welkom bij setup"" druk je op de R toets om de herstelconsole te starten
5..in het zwarte scherm van de herstel console moet u aangeven bij welke windows installatie u zich wilt aanmelden ...
U MOET optie 1 kiezen en druk dan op Enter
6..U moet nu het wachtwoord van de ""Administrator account invoeren ""
Dit is meestal leeg ...klik dus verder op ""Enter"..
de herstelconsole zal nu opstarten en u ziet nu een opdrachtprompt...
typ hier nu """ C:\windows\system32\restore\rstrui.exe
7..druk Enter
 
Kijk HIER even.

Ik denk, indien je een reparatie heb uitgevoerd met de originele XP-cd en hij werkt niet...
Ben je zeker dat je vriend niet aan de hardware bezig is geweest?
Deze foutmelding komt vaak voor bij het aansluiten van een datadrager die niet in slavemode staat of dergelijke.

Ik lees dat je een Memtest kunt laten lopen:
Geheugen test kun je direct i het geheugen laden zonder os. Na ja, met behulp van DOS dan.
Hier is een image te downloaden van memtest.
Uitpakken en Branden. Daarna Booten vanaf de cd en laat het een paar uur draaien. Mocht je errors krijgen zie je dat vanzelf wel, het is vanzelfsprekend. Memtest

Probeer dat eerst maar
Let wel als je deze brand moet de cd bootable zijn!

Veel succes!
 
Grootendeels vermaakt. 100% hoe weet ik niet, want ik heb zelf niet gedaan maar zo:

eerst een XP instaleren op D: toen chkdsk uitvoeren en opnieuw boot. Toen de keuze gehad tussen boot op C: of D:

C: gekozen: XP heeft de CD gevraagd voor files te kopieren en na een beetje tijd C: opnieuw bruikbaar. Ouf..

Sedert toen is gevraagd aan elke boot, welke versie van windows moet gestart zijn. De vraag is nu:

Hoe kan ik deze dual boot annuleren en terugkeren aan boot op C: alleen ?
 
DE Vraag is nu !!
heb je nu dan op 2 partities xp geinstalleerd ... en is het de bedoeling om ze beiden te laten staan maar dan alleen de C partitie te laten opstarten ....
dan stel ik de vraag : waarom is er op de 2 de partitie xp geinstalleerd !!!!
als je nu de 2de boot wilt gaan verwijderen dan open je gewoon msconfig via start en klik je op de tap " Computer opstarten "
hier zie je dan de huidige opgestarte versie in het blauw vermeld staan ...je selecteer de andere en klik vervolgens op verwijderen ..bevestig dit dan met Toepassen en OK
HERSTART JE SYSTEEM

indien voorgaande niet werkt op xp wat wel kan op de win7
Dan installeer je EasyBCD 2.1 en bewerk je de bootsektor ....DEZE is gratis te downloaden voor thuis gebruikers en anders neem je de oudere versie die rechts vermeld sta : neem dan versie 2.0.2
 
Sedert toen is gevraagd aan elke boot, welke versie van windows moet gestart zijn. De vraag is nu:

Hoe kan ik deze dual boot annuleren en terugkeren aan boot op C: alleen ?

Niet, dit is vastgelegd in de boot.ini
Vraagje: Gaat het om 2 partitities of 2 harde schijven.

Hier staat het uitgelegd.
http://support.microsoft.com/kb/289022/nl
Enkel van toepassing op XP proffesional.
Als in de boot.ini de verkeerde windows word gekozen zit je met problemen.
 
Laatst bewerkt:
wat mag weg ...wees eens een tikkeltje duidelijker ...
bedoel je nu dat de 2 boot weg mag ..
of bedoel je dat de xp die erop sta weg mag ..
indien je de boot bedoelt sta de oplossing al vermeld !!
indien je de xp zelf bedoelt dan gebruik je de admininstrator rechten en open je met rechts klik de computer formateer de 2 de partitie !!
 
De XP op D: moet weg en de dual boot ook. Ik heb de link van deze topic doorgestuurd aan mijn vriend. Hij hebt zo alle oplossingen aan zijn probleem. :duimop:

Topic mag afgesloten zijn. Nog bedankt voor de hulp.
 
ok graag gedaan big mike maar zou het niet beter zijn geweest dat jouw vriend hier het topic had opgestart !!
met deze zet ik dan ook hier een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan