Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ben deze middag langs gemoeten bij kleinzoon. Probleem : pc start niet verder op.
Eerst ziet het ernaar uit dat Windows opstart maar foutmelding in kader komt Lsass.exe, Kan toepassing niet initialiseren.
Pc stopt en niet gaat nog verder. Geen enkele toets werkt meer.
Zelfde met opstarten in veilige modus.
Geraak dus niet aan systeemherstel.
Een vriendje van hem heeft een "nieuw programma" er op geplaatst en 's anderendaags start pc niet meer op.
Hoe raak ik in systeemherstel vanaf Dos? Of hoe kan ik het probleem verhelpen.
Zou het probleem eventueel verholpen zijn als ik de file van mijn pc kopieer naar zijn schijf. Indien ja, haal ik zijn schijf er uit en sluit die extern aan bij mij.

[OPLOSSING]Bedankt Rudy en allen, maar zoals ik al zei, probleem opgelost door een format en volledige nieuwe installatie van XP.
Met 214 files die Norton vond en waarvan de helft niet kon worden hersteld zag ik het minder zitten om er werk van te maken.
Ik heb wel zijn gegevens kunnen opslaan door schijf aan andere pc te hangen. Voor de rest is het een nieuwe installatie geworden. Zo ben ik ook zeker van mijn stuk.
Je kan blijven zoeken en als je telkens van een koude kermis thuiskomt, moet ge de knoop doorhakken. Jammer dat we niets specifiek gevonden hebben om het probleem zelf op te lossen. Maar nu is alles verholpen. [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben deze middag langs gemoeten bij kleinzoon. Probleem : pc start niet verder op.
Eerst ziet het ernaar uit dat Windows opstart maar foutmelding in kader komt Lsass.exe, Kan toepassing niet initialiseren.
Pc stopt en niet gaat nog verder. Geen enkele toets werkt meer.
Zelfde met opstarten in veilige modus.
Geraak dus niet aan systeemherstel.
Een vriendje van hem heeft een "nieuw programma" er op geplaatst en 's anderendaags start pc niet meer op.
Hoe raak ik in systeemherstel vanaf Dos? Of hoe kan ik het probleem verhelpen.
Zou het probleem eventueel verholpen zijn als ik de file van mijn pc kopieer naar zijn schijf. Indien ja, haal ik zijn schijf er uit en sluit die extern aan bij mij.

die lsass.exe kan gewijzigd zijn door een virus. Dit is het het commando voor systeemherstel in dos: wel eerst zien of je niet toch mbam kan draaien in veilige modus.

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe voordat je herstel doet toch zeker een nieuw herstelpunt aanmaken hé.

de file overzetten gaat niet lukken vrees ik want het is waarschijnlijk een infectie... die moet er uit. en opletten dat je die niet op jou systeem haalt.
 
Probeer eens op te starten met een boot-cd. Dan kun je waarschijnlijk wel in Windows komen en dan een systeemherstel uitvoeren.
 
Probeer eens op te starten met een boot-cd. Dan kun je waarschijnlijk wel in Windows komen en dan een systeemherstel uitvoeren.

Ook veilige modus geeft dezelfde fout. Heb dit alles geprobeerd, maar niets mocht baten. Met dvd van XP zelfs herstel geprobeerd. Telkens na eerste opstart dezelfde foutmelding. Heb de schijf uit de pc gehaald en extern via USB bij mijn pc aangesloten. Eerst een virusscan gedaan. Resultaat 214 besmette files gevonden waarvan de helft niet kon hersteld worden. Dan het bestand lsass.exe naar gecopierd naar systeem32. Terug aangesloten en terug zelfde fouten. Hierna opnieuw dvd van XP laten herstellen. Altijd zelfde resultaat. Dan maar de grove middelen en een nieuwe installatie die nu nog bezig is. Heb wél eerst de bestanden die ik kon recupereren gecopierd als hij extern bij mij aangesloten was.
Dus, het probleem met lsass.exe is niet opgelost maar het probleem is anders verholpen.
 
Laatst bewerkt:

Bedankt Rudy en allen, maar zoals ik al zei, probleem opgelost door een format en volledige nieuwe installatie van XP.
Met 214 files die Norton vond en waarvan de helft niet kon worden hersteld zag ik het minder zitten om er werk van te maken.
Ik heb wel zijn gegevens kunnen opslaan door schijf aan andere pc te hangen. Voor de rest is het een nieuwe installatie geworden. Zo ben ik ook zeker van mijn stuk.
Je kan blijven zoeken en als je telkens van een koude kermis thuiskomt, moet ge de knoop doorhakken. Jammer dat we niets specifiek gevonden hebben om het probleem zelf op te lossen. Maar nu is alles verholpen.
 
heb je search and destroy al geprobeerd

Een vraagje Rudy, waarom loop je ineens zo hoog op met spybot? of was je daar altijd al fan van? Ik las tot hier toe alleen maar matige (tot slechte) revieuws erover op het net, maar ben wel graag bereid om mijn mening te herzien als daar een goede reden voor is. voor mij blijft het MBAM en superantispyware ( dat ik gekocht draai trouwens voor 40$ per jaar)
 
dat is nu echt het allerlaatste waar ik aan denk,een format

Dat kan dat dit voor U het allerlaatste is. Maar de soft die er opstaat van mijn kleinzoon is niet zo veel. Ik kan nu met 99,99% zekerheid zeggen dat alles terug perfect werkt. En dat in enkele uren tijd. Als ik alles moet nazien of het nog compleet is. (niet vergeten 214 virusmeldingen waarvan helft niet kon worden hersteld) dan ben ik daar veel langer zoet mee. De data was minimaal om op te sporen en terug te zetten na installatie. Dus afwegen wat makkelijkst en zeker is, is volgens mij nog niet zo gek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan