Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik in de verkenner een document naam wil wijzigen wordt ook de extensie meteen weggeveegd. dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Weet iemand wat hier de veroorzaker van kan zijn.

Voorbeeld;
Wanneer ik het document voorbeeld.doc wil wijzigen in beeld.doc.
Maakt xp er beeld van en is hij de verbinding met word verloren.

Ik hoor graag een oplossing.
 
dit is héél 'simpelkes'. okee, op het eerste gezicht is het wat verwarrend. jou pc staat ingesteld op het niet tonen van gekende bestandsextenties. dit is standaard. als je dus een naamswijziging doet moet je de extentie laten staan in de benoeming/evt zelf toevoegen.

[oplossing]...is simpel: open gelijk welk explorer venster. kies in de balk boven voor extra-->mapopties-->beeld.

vink 'bestandsuitbreidingen verbergen voor gekende uitbreidingen' uit.

nu zul je zien dat alle gekende bestanden in je pc de extentie laten zien. en dan kan je zonder op te letten je bestanden hernoemen :p[/oplossing]

xp-showextensions3.gif
 
dit is héél 'simpelkes'. okee, op het eerste gezicht is het wat verwarrend. jou pc staat ingesteld op het niet tonen van gekende bestandsextenties. dit is standaard. als je dus een naamswijziging doet moet je de extentie laten staan in de benoeming/evt zelf toevoegen.

[oplossing]...is simpel: open gelijk welk explorer venster. kies in de balk boven voor extra-->mapopties-->beeld.

vink 'bestandsuitbreidingen verbergen voor gekende uitbreidingen' uit.

nu zul je zien dat alle gekende bestanden in je pc de extentie laten zien. en dan kan je zonder op te letten je bestanden hernoemen :p[/oplossing]

xp-showextensions3.gif

Maar in dit geval kan het .doc(x) nog altijd geopend worden en zou de gebruiker "vóór en bij" het wijzigen van de naam niet geen extensie zien. Dit is nu niet het geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan