Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds 1 maand overgegaan naar Windows 10. Na enkele dagen problemen die maar niet opgelost geraken en dit wordt steeds erger(=trager). De startknop is niet meer toegankelijk en dus ook geen Apps meer. Pictogram MS Edge en Windows Store niet meer zichtbaar op taakbalk. Wel kan MS Edge nog geactiveerd worden via deze knop, Windows Store niet meer. Ook gaat het opstarten enorm traag, alsook de werking van Windows 10.
Heb sinds enkele weken andere Account bijgevoegd en daarmee heb ik totaal geen problemen.
Wat loopt er verkeerd met de eerste account?
 
Heb je je cache al eens geleegd sinds je je windows 10 hebt, hij is daar heel gevoelig aan. Je nieuwe account is goed zeg je, maar je windows is trager? Hoe verklaar je die 2, klnkt wat tegenstrijdig he. CCleaner is daar heel goed voor om je cache op te ruimen, wel moet je al je WW en paswoorden nog weten he, want die cookies zijn ook weg.
 
Heb vanuit de ongelukkige account met CCleaner alle cache opgeruimd, maar dit bracht geen soelaas.
Opstart met deze account, na ingave WW, neemt meer dan 6 minuten in beslag en dan het bedienen, van welke opdracht dan ook neemt veel tijd in beslag.
Terwijl het werken via de 2e account snel en normaal is. Rarara

In ieder geval, cve, hartelijk dank voor u snelle reactie.
 
Gebeurd wel eens dat je profiel data op slechte clusters staat op je harde schijf. Bij het aanmaken van een nieuw profiel wordt dit weggeschreven naar mogelijk onbeschadigde delen van de schijf.
Open een command prompt scherm (start - cmd) met administrator rechten en voer volgende opdracht uit:

Code:
CHKDSK C: /F /R
Bij het uitvoeren van deze opdracht gaat Windows voorstellen deze uit te voeren bij de volgende herstart. Bevestig dit (J drukken).


Een andere mogelijkheid is een virus dat actief is... gebruik je een goede en uptodate virus scanner? Al eens een volledige scan uitgevoerd?
 
DDragon80, bedankt voor je info, maar zowel "CHKDSK" als een uitgebreide virusscan hebben het probleem niet opgelost.
Naar mijn bescheiden mening stelt het probleem zich eerder op "Account"-niveau, maar ja welke simpele fout is het?
 
Zou je via herstelopties nog terug kunnen gaan naar de oude besturing en dan W10 opnieuw installeren ?

Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan bv een herstelpunt waar de pc wel nog vlotjes draaide, ik ging het niet zo drastisch doen, maar het is wel de een mogelijkheid natuurlijk.
Maar gezien de opties van DDragon80 niets opleverden is dit mischien wel nog de enige goede mogelijkheid Lana. Dat herstelpunt zou misschien niet sterk genoeg zijn om echt de fout(en) te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Alle aangehaalde mogelijkheden: paswoord, herstelpunt en zelfs PowerShell al uitgeprobeerd.
Niets helpt.
Gisteren bij PowerShell las ik op de website van MS dat indien dit niet helpt, de laatste strohalm is te wachten tot MS met de oplossing komt!!!!
 
je vermeld dat je het op 1 account ondervind ... op het andere ondervind je geen enkel probleem !
dan denk ik eerder dat jij het account waarmee je het probleem ondervind dient te herstellen... of te verwijderen !

**de betreffende pc is toch wel geactiveerd mag ik veronderstellen !!!
als dit niet het geval zou zijn dan kan Microsoft bepaalde functies uitschakelen om je er toe aan te zetten om zo snel mogelijk toch maar een legale versie aan te schaffen !
 
Soms geen optimalisatiesoftware gebruikt ? Optimalisatiesoftware is van die software dat je computer scant en dan beweert fouten in je Windows te vinden en die te herstellen, of beweert om je Windows sneller te maken en nog zulke dingen. Deze software gaat dan je windows niet repareren of versnellen maar juist het tegenovergestelde. En zulke situatie heeft het dan ook geen zin om de computer terug te zetten naar een vorig herstelpunt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan