Zelf uitvoerende USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
**het is natuurlijk gemakkelijker indien men dus een over een Sandisk USB Stick beschikt welke voorzien is van een u3 want in dat geval dien je maar gewoon een autorun.inf toe te voegen maar wat als je dus zo een zelf opstartende usb stick wenst en vast steld dat deze stick's voorzien van u3 nergens nog te koop zijn !
vanaf de vista al werd het effectief opstarten van een programma op een usb stick tegen gehouden uit beveiligings overwegingen dit heeft niets met automatisch afspelen te maken ...

ik heb me er vandaag mee bezig gehouden om dus een gewone usb stick zonder de u3 te voorzien van de Total Commander zelf opstartende te maken van het moment je deze dus insteekt en ja het werkt hier ook op de Windows 10...
de Windows geeft wel een waarschuwing maar deze kun je dus links laten liggen ..


opmerking : het APO USB Autorun tool dient aanwezig te zijn op de pc waar jij dus deze stick inplugt anders start de stick niet op ...heb het hier zelf ondervonden ...

*er waren 3 bestanden nodig ...


-een autorun.inf

- een usb_autorun.ini

-een usb_autorun.Lcf

*deze 3 bestanden werden aangemaakt met het boven vermeld APO USB Tool en vervolgens werd enkel de autorun.inf nog verder wat aangepast ...enkel het .inf en het .ini bestand zijn te bekijken en te bewerken met kladblok het laatste bestand .Lcf is dus niet in te kijken ..open je dit bestand via het kladblok dan is het een onleesbaar bestand ook is deze ruim 4 A4 bladen lang


ook heb je dus een icoontje nodig zodat de stick in de verkenner herkenbaar is en er geen vergissingen mogelijk zijn ..
ik koos hier om het programma


TotalComander te voorzien op deze stick ..

*hier een paar afbeeldingen ..










**betreffende het .Lcf bestand kan ik er dus ook géén afbeelding van neer zetten aangezien deze toch niet te lezen is !



hier is het bestand
wat dus op deze stick aanwezig is ..
men dient dus deze bestanden op de stick te zetten ook dien men dus de APO USB autorun tool te installeren ..


deze download blijft 7 dagen geldig daarna werkt deze niet meer .

*wil jij een ander programma laten opstarten via de usb dien je niet enkel de autorun's bestanden te bewerken maar ook de autorun.Lcf te vernieuwen via de APO USB autorun tool .


opmerking : men kan niet beletten dat de user account control opspringt ...ook al zet je deze volledig uit dan nog indien er aangemeld werd met een wachtwoord dan word er daar om gevraagd ...en zolang men deze niet ingeeft word de autorun niet uitgevoerd .. ik werk hier op een lokaal account zonder een wachtwoord .
 
ik zet de stick via admin prompt via diskpart actief voor voor formattering want meestal zijn die dus nu beschermd tegenwoordig

image002.jpg de bootable .iso erop zetten die je wilt gebruiken ( hiren, kaspersky, eset,...)
 

Bijlagen

  • image002.jpg
    image002.jpg
    122.6 KB · Weergaven: 93
  • image002.jpg
    image002.jpg
    122.6 KB · Weergaven: 81
je vermeld "de bootable .iso " dus in feite maak jij gewoon een opstartbare usb stick die dus voorzien is van de bestanden die op deze .iso aanwezig zijn ...
dien jij dan niet in je bios aan te geven om dan hier van op te starten of kun je deze gewoon inpluggen op eender welk draaiend systeem ...en start deze dan vervolgens gewoon op .
 
Qtex;n229436 zei:
je vermeld "de bootable .iso " dus in feite maak jij gewoon een opstartbare usb stick die dus voorzien is van de bestanden die op deze .iso aanwezig zijn ...
dien jij dan niet in je bios aan te geven om dan hier van op te starten of kun je deze gewoon inpluggen op eender welk draaiend systeem ...en start deze dan vervolgens gewoon op .

dat klopt. je moet wel best in je bootorder in bios aangeven dat je vanaf externe drive wilt opstarten. indien je HDD foert heeft gezegd en je niks in je dvdvreader hebt steken gaat hij toch als eerste opstarten meestal dat al doen...
 
ja maar dat is dus helemaal iets anders dan hetgene ik neerschreef betreffende een automatische installatie van het moment men deze stick aankoppelt ...voorwaarde is dat het eerder genoemde tool wel aanwezig dient te zijn op de andere pc .
***das hier wel een klein nadeel dus ...
het is mogelijk om een echte autorun stick aan te maken maar de info bevind zich dan ook op russiche site's ...en daar heb ik geen kaas van gegeten .
 
Qtex;n229447 zei:
ja maar dat is dus helemaal iets anders dan hetgene ik neerschreef betreffende een automatische installatie van het moment men deze stick aankoppelt ...voorwaarde is dat het eerder genoemde tool wel aanwezig dient te zijn op de andere pc .
***das hier wel een klein nadeel dus ...
het is mogelijk om een echte autorun stick aan te maken maar de info bevind zich dan ook op russiche site's ...en daar heb ik geen kaas van gegeten .

je maakt een zelfopstartend medium dat toelaat om te formatteren en/of een fresh install te doen.dat moet idd wel op een werkende machine maar zo heb ik meerdere flashdrives liggen alsook schijfjes. daar moet je geen cyrillische kaas voor gegeten hebben Als je dan aan je bios kunt wijsmaken dat dit het opstartmedium is gaat da vanzelf na een format.
 
ik weet best wel hoe men een dvd of een opstartende usb stick dient aan te maken dit is hier echter niet aan de orde hier gaat het om stick te voorzien van een werkende autorun functie zonder gebruik te moeten maken van u3 ..dat is dus niet hetzelfde als een bootable usb stick ook is dit niet te vergelijken met het automatisch afspelen ...
 
Jeetje U3, dat wordt toch al jaren niet meer gebruikt of vergis ik me nou ??
Kan me herinneren zo'n pak um beet 10 jaar geleden dat dit nog voor kwam.
 
omwille dat er op het NCF de vraag werd gesteld of het mogelijk was om een u3 menu te herinstalleren nadat deze per vergissing verwijderd werd heb ik me daar effe mee bezig gehouden daar het dus niet mogelijk is om zo een usb stick terug te voorzien van de u3 optie ...ik heb tevens 2 zulke usb sticks hier in mijn bezit .
de vraagsteller op het NCForum vroeg dan of het mogelijk was om een gewone usb stick te voorzien van een autorun.inf daar hij dit zelf getracht had om zo een usb stick aan te maken ...daar dit hem niet wilde lukken heb ik me er effe op toegelegd en das de reden dat ik er hier een melding van doe ..de werkwijze om zo een autorun usb stick aan te maken heb ik niet genoteerd ..***sinds Vista word het gebruik van een u3 usb stick niet meer toegelaten door Microsoft
 
Qtex;n229449 zei:
ik weet best wel hoe men een dvd of een opstartende usb stick dient aan te maken dit is hier echter niet aan de orde hier gaat het om stick te voorzien van een werkende autorun functie zonder gebruik te moeten maken van u3 ..dat is dus niet hetzelfde als een bootable usb stick ook is dit niet te vergelijken met het automatisch afspelen ...


het gaat me hier niet om wie er wat 'het beste weet'. Onze bezoeker wil een oplossing. en voor zover ik weet kan je het makkelijkste aan een CMD door een extern medium te gebruiken. dan kan je een format uitvoeren en herinstalleren. dat was mijn denkpiste in dit topic.
 
jij begint nu over een format en over het herinstalleren ..daar gaat het in dit topic helemaal niet over ...jij bent duidelijk op een verkeerd spoor .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan