zie externe harde schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
ik heb geprobeerd met EASEUS todobackup (freeware) een systeembackup willen maken naar een nieuwe iomega externe harde schijf: de backup is misgelopen en geblokkeerd en nu is die iomega nergens meer te vinden in mijn systeem. Heb de pc heropgestart, kabel verwijderd, weer aangesloten maar zonder enig resultaat. Wat nu, aub, wie kan me helpen?
Marnix
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OPGELOST. Zelf gevonden: in "systeembeheer" die externe HD gaan zoeken en de controller verwijderd: dat was zowat het enige dat er te vinden was via welke zoekfunctie dan ook. Daarna (zekerheidshalve opdat de wijziging zou effect hebben), de pc heropgestart (en eerst de HD extern ontkoppeld) en de knaap was dan volledig verdwenen. Terug ingeplugd en dan kwam de melding dat er nieuwe hardware was gevonden: die is dan automatisch automatisch geinstalleerd door XP en daarop terug naar "systeembeheer" en gezocht op de partities: daar verscheen de HD wel maar als niet geinitialiseerd: dus via rechtermuisknop geinitiaseerd en afgesloten. Terug heropstart van de pc en dan verscheen de melding "niet geformateerd" Dus formateren en bijna klaar is kees. Want het formateren duurt een eeuw en 3 minuten. Wie geen geduld heeft, gaat beter een andere kopen dus. Bedankt aan alles die zich ondertussen de hersenen hebben gepijnigd om me te helpen. Nog een opmerking: XP hier in Spanje (mijn bakske spreekt spaans dus) is niet helemaal hetzelfde als toen in België, dus kan het gebeuren dat de indeling in het Systeembeheer niet helemaal overeenstemt, beetje opletten dus. Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan