Status
Niet open voor verdere reacties.

H_D_14

Steunend lid
Vip Lid
Graag zou ik eens weten.
Hoe je in de digibox van Telenet geraakt.
Laat ons het zo zeggen.
Personen die het komen plaatsen
Komen in de zwarte menu.
Wel om daar in te geraken.
Zou ik willen weten welke knopjes je moet bedienen.
Het is eens om te zien.Wat je al kan dien of zien.
En wie weet kan ik de films die erin zitten ook uithalen.
Want er is een serie die graag zou hebben.
Onze jongens noemde het.
Vroeger had je de video en de dvd.
Maar als je niet thuis bent moet je het opnemen via je box.
Wie weet zitten er hier die mij kunnen helpen.
 
Met een "Digibox" kan je niet opnemen! Daar heb je een Digicorder voor nodig.
 
Ik snap even niet wat je wilt.
Je wilt dus volgens mij via het netwerk en een ip adres op een webbased setup pagina komen.
Wij in Nederland hebben voor zo ver ik weet geen digiboxen. Maar uiteraard wel andere apparaten.
Hier zijn deze niet te benaderen via een ip adres. Alles wat je eventueel in wilt stellen zal via de setup pagina van het apparaat aangesloten op de televisie gedaan moeten worden.
En dat is TV aanzetten en met de afstandsbediening van in jouw geval de huidige telenet box en dan de juiste toets indrukken. ( Home of misschien Setup o.i.d. ) Er zal een pagina komen waar eventuele instellingen te maken zijn. Of bepaalde tijden voor opnamen in te stellen.
 
De enige manier die ik hiervoor ken is de opname opnemen op een dvd via een scartaansluiting. Opgelet, in Uw digicorder menu moet ge ook de uitgang specifiëren. Dus eventjes wijsmaken dat je wil zien via de scartkabel. Indien je dit doet, best de HDMI kabel er vanaf halen.
 
Oke
Bedankt zal ik eens testen
Alhoewel het dan geen goede kwaliteit zal zijn
Thx
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    57 KB · Weergaven: 1,949
Oke
Bedankt zal ik eens testen
Alhoewel het dan geen goede kwaliteit zal zijn
Thx

De kwaliteit zal zeker evengoed zijn als op ieder andere video. Inderdaad zal het geen HD meer zijn. Maar zeker van betere kwaliteit als de video's van 5 jaar terug. De bron is van hele goede kwaliteit zonder ruis. Dus het eindproduct zal ook met veel minder ruis opgescheept zitten.
 
Lijkt mij niet mogelijk om in het BIOS van dit apparaat te komen. Ze zijn niet via een IP adres te benaderen.

Wel kun je via de televisie naar de instellingen van het apparaat.

Hier een iets andere digicorder, maar zal ongeveer langs dezelfde weg gaan.

 
Ach zal eens terug iemand laten komen van telenet
En eens opletten hoe hij erin geraakt via de tv
In de menu van de Telenet Digirecorde
Toch bedankt
 
Via de home toets geraak je in het menu. Maar dit heeft enkel te maken met de persoonlijke instellingen waar je als gebruiker recht op hebt.
Een ander paar mouwen is inderdaad in het "Black menu" te komen.
Alles heeft te maken met toetskombinaties. Zo kan je met de back toets + pijltje naar rechts, (op de digicorder) heropstarten.
Mogelijks geeft Telenet die toetscombinaties vrij voor hetgeen je zelf mag doen. Zo heb ik de resolutie aangepast bij mijn broer. Op de hoogste resolutie, zie je via de scartkabel het menu niet op tv. Daarvoor moet je de toetscombinaties gebruiken. Hij had het toestel aangesloten op een HD tv via HDMI. Het menu liet zich niet meer zien via de scartfiche.
 
Jullie hebben het toch zo'n soort pagina ?

image005.jpg


image003.jpg

Ja, dit is inderdaad de pagina die via de "Home" toets kunt bereiken. Maar de zwarte achtergrond is nog niet het Black menu waar je alles mee kunt aanpassen.
Hier kan je de resolutie wijzigen, zenders afstellen en sorteren, je ziet het wel op de afdruk, maar verder raak je niet hoor.
 
Dan heb ik geen idee, ik ken dit apparaat zelfs niet eens.

Misschien doet een telefoontje naar Telenet wonderen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan