Windows 10 1 pc 3 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Ik heb 1 pc en 3 schermen
schermen zijn aangesloten 1met HDMI ,1met VGA en 1met DVI
Nu mijn vraag had graag mijn beeld verdeeld op die 3 schermen zodat ik 1 groot scherm heb,is dit mogelijk
Is voor truck simulator te spelen
Mvg
 
Mijn technisch gevoel zegt dat dit niet zomaar kan ...
  • je moet altijd een keuze maken voor uitvoer (tenminste als je maar één grafische kaart hebt in je PC) ;
  • syncronisatie en afstemming tussen 3 schermen die van verschillende technologische standaarden gebruik maken lijkt me niet haalbaar.
Er is wel een oplossing, dat wel ... met splitters.
Dat is enkel haalbaar voor HDMI uitgangen én tot max. 3 blijkbaar.
Je kan echter niet de schermen als extended gebruiken voor één en hetzelfde window, wel om bepaalde windows op de ene en een ander window/app weer te geven op de andere.

Zoek maar op HDMI splitters op webshops.
 
als je de video ook hebt bekeken weet je dat dit allesbehalve "gewoon" is in Windows 10.
Je moet afstellingen fine tuning ivm. resolutie, size, refresh rate en je hebt een programma nodig om de borders weg te krijgen.
Niet voor beginners blijf ik dan maar denken.

En hij zegt dan nog niets over de aansluitingen van de monitors, volgens mij moeten die allemaal op één en dezelfde uitgang en is het een probleem om de ene op VGA en de andere op HDMI te hebben, zoals jij vroeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Heel simpel als je met een nvdia kaart werkt. Kijk hier maar eens naar :


Schermafbeelding 2022-04-25 074345.jpg

Dus eerst bij n° 1 vinkje zetten bij Omspam beelschermen
dan bij n° 2 configureren
n° 3 als je op configureren klikt kan je in het vakje n°3 je 3 schermen aanvinken.
n° 4 hier zie je de totale resolutiie die je moet gebruiken in ets 2 bij mijn 3 X 27 inch is dat dus 7680 x 1440

Dan rechtsonder hier op dit scherm op toepassen klikken en gedaan. Om terug te keren naar 3 aparte schermen gewoon vinkje bij n°1 weghalen en weeral op toepassen.klikken
 
Niet elke NVidia kaart kan dat hoor ! Ik wou dat het waar was ... mmmmmm. Enkel de high end modellen hebben dit in huis.
Als jij dit hebt staan ben je te benijden.
 
Ja ik heb die opstelling staan, met nu een 3060 Ti GPU. Maar tot een 2 tal jaar geleden had ik een 3 X 24 inch op een 1060 GPU opstelling en dat werkte ook probleemloos hoor.
Volgens mijn informatie is het voldoende dat je gpu minstens 3 aansluitingen heeft waarvan 2 x dezelfde. Bv 2 X HDMI en 1 X VGA enz. Uiteraard hoe meer Cuda cores op je gpu hoe vlotter het loopt in spellen. Zeker in ETS2. En of je nu Win 10 of 11 gebruikt geen probleem. Je regelt alles via de nvdia instellingen. Ook de borders of bezels regel je via die nvdia instellingen. Zie hieronder bij n° 5. Hier breng je een waarde in van bv 10 of 20 of 30 of .... Daarna niet vergeten deze correcties op te slagen met toets, zie n° 6

Schermafbeelding 2022-04-25 074345.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan