Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Computer!Totaal heeft vandaag terug twee nuttige artikels geplaatst op hun website.

Maar: vanaf een website print je niet gemakkelijk af en is het niet off-line te lezen.

Daarom heb ik ze in Pdf'jes omgezet, zodanig dat je het gemakkelijk kunt afprinten met twee pagina's per A4 en kan je vanaf de Pdf ook de Links aanklikken voor meer informatie.

Echt nuttig om je Pc te versnellen en om eventuele problemen op te lossen:

Bekijk bijlage Spoor in 10 stappen de problemen op in Windows.pdf

Bekijk bijlage 20 tips voor een snellere pc.pdf


WW
 
Hallo Wawa,

Toen ik hedenmorgen hierover las in de nieuwsbrief van Computer!Totaal dacht ik nog: "Jammer dat het niet als Pdf beschikbaar is".
 
Wij zijn snelle denkers...
Neen, gewoon praktisch gericht.

Vergeet ook niet onze TopTips te downloaden.

Ww
 
aanvulling bij tip 16 in de PDF "20 tips voor een snellere pc" :
de tip geeft aan dat bij een een upgrade naar een andere versie van Windows er een map "Windows.old" op je schijf staat die je "na een tijdje" kan verwijderen.
Microsoft heeft dit gedaan zodat je kan terugkeren vanuit Windows 10 naar je vorige versie maar dat kan maar maximum tot een maand na de upgrade ! dus pas na een maand zal je die map via "delete" kunnen verwijderen , eerder lukt niet...

aangezien de map "Windows.old" je vorige Windows installatie bevat kan die behoorlijk veel plaats innemen op je harde schijf , dus als je NIET van plan bent om nog terug te keren naar de vorige versie kan je die map na de upgrade als volgt direct verwijderen :

open je verkenner , klik rechts op je C partitie ( of deze waar Windows op geïnstalleerd is en kies onderaan "eigenschappen" , daarna onder de tab "algemeen" schijfopruiming , Windows berekent nu hoeveel ruimte er kan gewonnen worden en je krijgt een nieuw venster te zien , klik NIET op "ok" maar kies voor "systeembestanden opruimen" , opnieuw wordt er berekent en nu kan je vinkjes zetten bij alles wat je wilt verwijderen , OOK de bestanden van de vorige installatie ( in feite mag je alles aanvinken ) , nu mag je op "ok" klikken en alles wordt gewist ook de map "Windows.old"....
 
Dat is gebeurd en er is ook al eens over gediscussieerd.

Toch bedankt om er nog eens op te wijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan