Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek dringend een Android. Ik las ergens dat 4G betere wifi heeft als je je beweegt. 3 G is meer geschikt als je stilstaat.
Maar dezelfde type's smartphone met bijna hetzelfde bwj ,de ene heeft 3G de andere 4G. Kan men dat zien in de instellingen ?
Je hebt ook nog die verwarring met deze data ,in't blauw onderlijnt ;
 

Bijlagen

  • 3G of 4G smartphone.jpg
    3G of 4G smartphone.jpg
    50 KB · Weergaven: 168
Wifi is een draadloze verbinding met uw modem, G4, G3 en G2 is de snelheid van uw gsm telefoonnet, dus vanaf uw gsm, smartphone met de zendmast.
 
Dit gaat natuurlijk over data verzenden, ontvangen langs internet en niet over telefoongesprekken.
 
Met 4 g heeft je sneller internet op je gsm, denk er wel aan dat je battery sneller leeg is. Maar als je een telefoon koopt met 4 g kan je in de instellingen dit wijzigen naar 3 g.
 
WiFi en "G" moet je appart bekijken.
WiFi werkt meestal thuis met u modem of met een hotspot.
De "G" gelijk welk nummer werkt met u gsm abonnement of prepaid kaart. Aan welke snelheid je mobiel surft "G" dan hangt van factoren af. Wat kan je gsm aan. En wat is de verbinding op de plaats waar je bent en welke dekking bied u provider. Hoe hoger het nummer, hoe hoger de snelheid. 4G is momenteel het snelst. Ik wil geen toestel met 3G meer nu ik de snelheid van 4G gewend ben. Ik zucht nogal als ik eens terug val op het 3G netwerk. Wat het verbruik in batterij is kan ik helaas niet zeggen, maar surfen met de smartphone is zowiezo een batterij verslindende bezigheid. Ik zal dus altijd aanraden om te kiezen voor een toestel dat 4G ondersteunt.
 
Wifi is niet gratis denk ik. Mss zal de snellere wifi of 4G meer kosten(als particulier).
Mijn hoofdzaak is enkel de gps en camera. Wegens lessen en apps van Google moet ik wel zo'n ding hebben.
Denkelijk is die 50€ Huawei Ascend G6 3G nog te koop van gisteren en is 3G genoeg voor mijn behoefte.
 
Bekijk je foto eens goed.
De 2 onderste regeltjes zijn in verband met je snelheden op mobiele internet. Groot verschil hé. Hoe hoger het getal hoe sneller. Dan zie je dat de 4G een pak sneller is.
 
Maar wat kost nu centen ? De snelheid of de mB dat je download of mss de tijd dat je op internet bezig bent met je phone(via wifi).
Of betaal je coockies als je 'n site bezoekt ?
Zopas deze gekocht occas Tweakers
 
Laatst bewerkt:
Maar wat kost nu centen ? De snelheid of de mB dat je download of mss de tijd dat je op internet bezig bent met je phone(via wifi).
Of betaal je coockies als je 'n site bezoekt ?
Zopas deze gekocht occas Tweakers

Als je een Abbo of herlaadkaart hebt krijg je een aantal MB of GB dat je kan opgebruiken. Dus is het niet de snelheid dat je betaald, maar je MB dat je gebruikt. Let wel, als je een 4G tel hebt dat het aantal MB's iets sneller gaan als een 3G smartphone.
Goede keuze trouwens om voor een Motorola te kiezen. Een nagenoeg kale versie van Android 6.0 en de G die je gekocht heeft beschikt nog eens over in zijn prijskategorie een goede camera.
 
hobbyman, de tijd betaal je niet, via wifi is met je modem thuis, als je met proximus of met telenet een abbo hebt, heb je onbeperkt internet. Wat andere providers aanbieden weet ik helaas niet. Maar dus hoef je bij deze 2 je geen zorgen te maken over hoeveel je op internet zit op wifi. Dat kost u dus niets extra. Updaten van apps of een firmware update doe je dus het beste op wifi.
 
Wifi is niet gratis denk ik. Mss zal de snellere wifi of 4G meer kosten(als particulier).
Mijn hoofdzaak is enkel de gps en camera. Wegens lessen en apps van Google moet ik wel zo'n ding hebben.
Denkelijk is die 50€ Huawei Ascend G6 3G nog te koop van gisteren en is 3G genoeg voor mijn behoefte.

Als GPS en camera de 2 grootste punten zijn aan je smartphone is 4G niet echt nodig om je locatie te bepalen maar wel een pluspunt, de camera van de Moto G 2015 is wel een toppertje in zijn segment, beter als de camera van de huawei in ieder geval.
 
Wifi is niet gratis denk ik. Mss zal de snellere wifi of 4G meer kosten(als particulier).
Mijn hoofdzaak is enkel de gps en camera. Wegens lessen en apps van Google moet ik wel zo'n ding hebben.
Denkelijk is die 50€ Huawei Ascend G6 3G nog te koop van gisteren en is 3G genoeg voor mijn behoefte.

Al ooit moeten betalen (buiten uw abonnementskosten) voor wifi bij uw provider (al dan niet op verplaatsing) ???????????????? WiFi is toch enkel een draadloze verbinding tussen een modem en uw toestel (smartphone, laptop, tablet of soms zelfs een desktop).
Een smartphone met G4 is gewoonlijk wel een beetje duurder dan een vergelijkbare met 3G maar de prijs van een abonnement blijft wel gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan