Aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste, graag wat meer info.
Wat heb je bv van smartphone? Als je een adroid smartphone hebt zou ik voor de samsung kiezen, heb je echter al een iPhone , zou ik eerder voor de iPad kiezen, dit omwille van de mogelijkheden onder elkaar dan.
 
In dit geval zou ik ook voor de Samsung kiezen. Maar ik ben een android man, dus ik kies zeker sneller voor dit OS dan voor IOS van de iPad. De iPad is niet slecht, maar ik vind het ferm overroepen. Tuts zelf gaat daar anders over denken vrees ik. Maar elk zijn zin natuurlijk.
 
Ik ga er van uit dat je met de Airpad een Ipad Air bedoeld.

Mijn vrouw heeft de Ipad Air en is hier heel tevreden over. Ik kan er helemaal niets mee, geef mij maar een PC.
Laatst wilde ze iets kopen via internet en hier werd Flash gebruikt. Dat gaat dus niet met een Ipad tenzij je daar een speciale Browser voor gaat kopen.
Wat ik wel mooi vind is het retina beeldscherm. Dit is erg goed en de accu duur van het apparaat is erg goed.

Andere ervaring heb ik niet met een Tablet.
 
Ik ga er van uit dat je met de Airpad een Ipad Air bedoeld.

Mijn vrouw heeft de Ipad Air en is hier heel tevreden over. Ik kan er helemaal niets mee, geef mij maar een PC.
Laatst wilde ze iets kopen via internet en hier werd Flash gebruikt. Dat gaat dus niet met een Ipad tenzij je daar een speciale Browser voor gaat kopen.
Wat ik wel mooi vind is het retina beeldscherm. Dit is erg goed en de accu duur van het apparaat is erg goed.

Andere ervaring heb ik niet met een Tablet.

Dat is nog een reden waarom ik geen Ipad zou moeten hebben, voor die flash, geen uitbreiding van het geheugen mogelijk en ik ben een android manneke. Maar dat laatste mag voor Silvia geen doorslaggevende reden zijn natuurlijk. Het zijn natuurlijk mooie dingen en ze kunnen heel veel en zijn zijn steengoed, maar dat is een samsung ook, maar dan anders. Volgens mij dan beter, omdat je flash hebt en het geheugen kan uitbreiden, maar dan heb je met iPad meer beveiliging wat ook niet te versmaden is.
 
Misschien ligt dit aan mij, maar op mijn servers staat bijna een terrabyte aan muziek. Via al mijn pc's kan ik dit via het netwerk benaderen en afspelen waar ik ook ben.
Met zo'n Ipad kom ik niet op mijn server. Zo'n ding heeft het over Itunes waar ik dan weer niets mee kan. Er zal bij Apple best wel over nagedacht zijn, daar twijfel ik niet aan, maar ik zou graag mijn netwerkmappen willen zien op zo'n ding en naar de mappen gaan waar ik naartoe wil gaan. Wil ik een video of een muziekje afspelen zou ik graag naar deze bestanden kunnen gaan.

Tot op heden is mij dat met zo'n Ipad niet gelukt.
 
Android is meer open en bied meer vertrouwde mogelijkheden mbt verbindingen met Windows ed. iPad is stabiel, goede battery, mooi scherm, ... Maar het is soms een uitdaging om eenvoudige bewerkingen uit te voeren, zoals Lana vermeld. Even snel muziek delen met Windows of Android, geen optie. Er bestaan uiteraard wel manieren om eruit te raken. Maar dat gaat je niet zonder slag of stoot mogelijk maken.
 
Zo een tab 4 heeft ook een mooi scherm hoor, het is een goed IPS paneel hoor.

Scherm van een Samsung tab 4 10.1 is zeker niet slecht; 1280 x 800 pixels, 149 ppi pixel density. Is bijna Full HD. Maw, even goed als de meeste bureau schermen van 22-24". Dus voor een scherm van 10" is dat een super resolutie.

Maar in vergelijking met een iPad air ; 2048 x 1536 pixels, 264 ppi pixel density. Is bijna een factor 2 beter!

Een tab 4 10.1 heeft volgens de specs een normaal TFT (geen IPS) en een Air een IPS LCD.

Beiden hebben schermen van Samsung ingebouwd! Maar wegens contractuele redenen met Apple mag Samsung zen high res schermen zelf niet gebruiken in eigen tablets. Beetje rare zaak... Weet er het fijne nietmeer van, maar daar kwam het wel op neer dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan