Varia aanmelden

Beste,
Als ik naar Proximus wil gaan moet ik mij steeds aanmelden met e-mail adres en wachtwoord en moet ik telkens nog een verificatiecode invullen die
naar mijn e-mail adres word gestuurd. Heb dat ook met facebook,HLN en nog andere en is er een methode dat ik dat niet moet invullen.

Dank bij voorbaat

Andere browser gaat niet helpen. We noemen dit "tweestapsverificatie" en dat wordt de laatste jaren vaker gebruikt om phising tegen te gaan. In sommige toepassingen kan je die uitschakelen. Daar moet je dan wel ff naar zoeken want dat wordt meestal ergens diep weggestoken in de instellingen. Soms noemen ze het ook "tweefactorauthenticatie (2FA)" of "multifactorauthenticatie (MFA)".

Dat is uw beveiliging tegen hacking: verificatiecode
Je moet dat bij Proximus Facebook zelf uitzetten, maar dat is het strengste af te raden. Bij HLN zal het zo blijven met die verificatiecode invullen.
Ik gebruik de app "Google authenticator app"
Maar voor de HLN kan je dat niet gebruiken,
Enkel de websites die dat ondersteunen, zoals Google authenticator app .kan je daarvoor gebruiken.

wat is een authenticator

Een authenticator is een mobiele app (zoals Microsoft of Google Authenticator) die een extra beveiligingslaag biedt voor online accounts via twee-factor authenticatie (2FA). Het genereert elke 30 seconden een unieke, tijdelijke code of stuurt een pushmelding om in te loggen, wat veiliger is dan enkel een wachtwoord.

Laatst bewerkt:
Voor Facebook kan je zo wel Tweestapsverificatie gebruiken
https://www.facebook.com/help/358336074294704/

1773067472942.png

ik gebruik daarvoor ook de Google authenticator
soms moet ik hiervoor een code van die app gebruiken, niet altijd, soms. Meestal moet je met uw smartphone bevestiging geven dat jij het was die inlogde op Facebook

en voor Proximus

Hier staat het uitgelegd. https://www.proximus.be/support/nl/...achtwoord/veilige-toegang-tot-myproximus.html

OK... iets bijgeleerd, maar in beide gevallen is het dus niet verplicht - ik wist zelfs niet dat deze 2 apps die 2FA aanboden ...

Vraagsteller weet nu hoe hij er vanaf kan geraken, indien gewenst - zijn eigen beslissing !

Terug
Bovenaan