Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Omdat mijn wifi signaal van Ziggo erg traag is en niet tot in mijn tuin ( van ongeveer 60 m diep) komt , wil ik een accespoint bedraad aansluiten.
Kunnen jullie mij adviseren welk accespoint ik het beste kan aanschaffen . Zodat ik ook achter in mijn tuin een goed wifi signaal heb.
Ik dacht aan bijv de NETGEAR NIGHTHAWK EX7000.

Alvast bedankt voor de adviezen.
Janus
 
Voor zover ik kan zien is die netgear geen Access Point maar een WiFi extender.
Persoonlijk heb ik het niet zo voor de low end merken. Mooie verpakking, ... maar dat is hun beste troef.

Wat is je budget? Waar wil je dat Access Point plaatsen? Binnen, buiten, ...? Wat zijn je vereisten/specs? (AC, N, B/G, ...)
 
Ik wil deze graag achter in mijn huiskamer plaatsen. Budget max € 150.
Wil geen router plaatsen. Deze zit al in mijn Ziggo modem. Anders wordt het router achter router.
Een bekabelt accespoint zou voldoende kunnen zijn heb ik mij laten vertellen. Het is wel een behoorlijke afstand ( 60 m ) om te overbruggen!
 
Ik vind het persoonlijk een dure oplossing en zou dit anders oplossen.

Als er in de tuin een mogelijkheid is om een tweede router die je in Bridge zet te plaatsen ( bijvoorbeeld een schuur ) dan zou ik ergens op een rommelmarkt voor enkele euro's zo'n ding op de kop tikken.
Een vaste bekabeling er naar toe ingraven in de tuin in een waterdicht gelijmde pvc pijp en je bent voor enkele tientallen euro's klaar. Ook zal er 220Volt naar toe moeten en gebruik goede netwerk kabel. Bijvoorbeeld CAT6

Ik ken iemand die een paal in de tuin heeft staan met een vogelhuisje en daaronder een waterdichte ruimte waar een router in staat. Heel grappig om te zien dat daar in de lente koolmeesjes zitten te broeien en hij 's zomers een 100% goede wifi verbinding heeft.

Soms moet je dus wel eens vindingrijk zijn om resultaten te boeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan