Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben dus naar Frankrijk gegaan deze namiddag en heb dus mijn mobiele data afgelegd (factuur onder controle houden), dan gaat de blocker ook automatisch op pauze, in de Ikea in Frankrijk hadden ze gratis wifi, dus daar ingelogd met wifi, daar was hij dan terug automatisch, dat ging vanzelf, onderweg naar Auchan had ik terug geen internet dan ging hij terug in pauze en eens in de auchan ging hij automatisch op wifi want dat onthoud mijn gsm wel. Daar ging die blocker er meteen terug op. Op gebied van surfgedrag heb ik echt niets gemerkt, ook niet op gebied van aanmelden en zo ging dat zoals gewoonlijk. Ik heb echt niets gemerkt van verschil. popups krijg ik niet binnen. of die blocker goed werkt of niet kan ik dus niet zeggen, maar hij gaat dus wel makkelijk als er eens ff geen internet is op pauze en daarna even makkelijk terug weer aan als er wel weer internet is. Zonder dat je zelf iets moet doen.
 
Wat betreft #11: Is idd. eenvoudig. Ik doe het als volgt: het APK bestand naar mijn PC downloaden en dan naar dropbox kopieren. Vanuit mijn dropbox app. op mijn smartphone en dan het apk bestand naar de externe SD kaart en in een zelfgemaakt mapje APK plaatsen en klikken. ?

Jij noemt dit eenvoudig?
Gewoon met je gsm de QR code scannen op openen in browser en gaan met de geit is nog veel simpeler. Je kan het inderdaad met je pc gaan opslaan in je dropbox en dan openen in je GSM en dan copieren en daar dan openen, maar is een beetje omslachtig vind ik, als je gewoon kan scannen en installeren. Als je 200 apps hebt zitten zal er wel een QR scanner aan boord zitten ook denk ik. Ik heb er op mijn gsm 126, heb het bekeken vandaag. Dat is met de bloatware inbegrepen, die krijg ik er met geen stokken uit. Mijn gsm heeft een softroot en geen hardroot, vandaar. Niet dat ik het niet kan, want die heeft hij wel al gehad, maar ik wil ook nog mijn updates van Sony binnen krijgen, vandaar een softroot. Maar is nu blijkbaar niet meer mogelijk om een softroot uit te voeren, de uitgever is blijkbaar van de aardbol verdwenen en die app is ook nergens meer te vinden. Dus ga ik ook nu niet klooien en of niet root of dan hard root doen.
 
Euh .. Virtual Private Network of VPN is wel een volledig extra beveiligd netwerk van computers. Het is normaal gesproken wel betalend. Je kan in feite bij geruik van VPN onmogelijk getraceerd worden. De beveiliging bestaat dus hoofdzakelijk in de ontraceerbaarheid. Je kan dus nog altijd virussen en zo binnenhalen.
 
Euh .. Virtual Private Network of VPN is wel een volledig extra beveiligd netwerk van computers. Het is normaal gesproken wel betalend. Je kan in feite bij geruik van VPN onmogelijk getraceerd worden. De beveiliging bestaat dus hoofdzakelijk in de ontraceerbaarheid. Je kan dus nog altijd virussen en zo binnenhalen.

Ik heb nergens iets gekregen om te betalen hoor, maar VPN voor computers is niet hetzelfde als VPN voor Android hoor. Wel dat het een beveiligd netwerk is. Jij hebt het ook geinstalleerd zeg je, heb jij een bericht gekregen dat je ervoor moet gaan betalen? Ik in ieder geval niet, ik heb ook nog my mobistar gecheckt vandaag en er staat daar niets extra bij, dus ik denk niet dat het betalend is. Tuurlijk kan je hiermee nog steeds virusen binnen halen. het is een popup blocker, niets meer. Voor u virussen heb je een AV nodig, en ik hoop dat je dit toch ook hebt hoor. Want Android heeft dit toch wel volgens mijn bescheiden mening nodig.
 
Ook geen bericht om te betalen gehad. Maar heb wel ondervonden dan mijn internet iets trager is. Nu je over Mobistar spreekt, die zouden ook een soort VPN hebben volgens mij. Als ik in mijn toestel op draadloze netwerken klik bij Meer netwerken krijg ik onderaan een tab VPN en als ik daarop klik krijg ik de tekst Mobistar te zien met daaronder PPTP VPN, en bij het daarop dan nog klikken vraagt men een gebruikersnaam en PW.

Qua beveiliging heb ik een USSD blocker app van Avira, een Carrier detecor app en de app Secure Settings en de app Disconnect.
 
VPN is voor android niet anders dan voor een desktop of server. VPN versleuteld het netwerkverkeer tussen de VPN server en de client. Dat is de voornaamste eigenschap van een VPN. Het netwerkverkeer onleesbaar maken voor 3den die proberen het netwerkverkeer te onderscheppen tussen punt A en B. Ontracebaarheid is hoe je het bekijkt. De gevraagde data van de client gaat altijd getraced kunnen worden naar de VPN server. Betalend...? Als je een betalende VPN service neemt ja... Als je er zelf eentje hebt niet...
 
VPN is voor android niet anders dan voor een desktop of server. VPN versleuteld het netwerkverkeer tussen de VPN server en de client. Dat is de voornaamste eigenschap van een VPN. Het netwerkverkeer onleesbaar maken voor 3den die proberen het netwerkverkeer te onderscheppen tussen punt A en B. Ontracebaarheid is hoe je het bekijkt. De gevraagde data van de client gaat altijd getraced kunnen worden naar de VPN server. Betalend...? Als je een betalende VPN service neemt ja... Als je er zelf eentje hebt niet...

Dank u DDragon80 voor het uiteenzetten over VPN, want ik wist dus niet goed hoe dit juist in elkaar stak, maar mijn denken was dus juist, dat het gratis kan zijn en in ons geval dus zal zijn, gezien we geen melding van betalen hebben gekregen ergens. Ik heb dit nog nooit gebruikt VPN, wel al vaak gelezen dat dit veiliger zou zijn, maar dit gaat mijn petje te buiten en weet ook niet goed hoe ik dit zou moeten installeren op mijn smartphone om altijd via VPN online te gaan, wat volgens ik al gelezen heb wel mogelijk zou zijn.
TheDon, over dat snelheidsverlies heb ik eigenlijk niets gemerkt, ook vandaag niet. Maar dit kan natuurlijk wel, gezien er iedere keer een versleuteling gebeurt. Dus ga ik het zeker niet ontkennen.

Dus ik ga me daar ook eens moeten in verdiepen over internetten via VPN. Ga daar zo snel mogelijk mij in verdiepen.
 
Zoald DD zegt is VPN voor Android wel hetzelfde als VPN voor computers, daarom begreep ik niet dat je zei
VPN voor computers is niet hetzelfde als VPN voor Android hoor.
Ik was dan even in de war en ben te rade gegaan bij een vriend die een VPN abonnement voor het leven heeft. Hij zei ook dat de 2 hetzelfde waren. Hij heeft echter zijn VPN voor zijn smartphone niet aangezet. Maar hij beweerde ook dat zijn internetverkeer voor zijn PC iets trager was. Daardoor was ik in verwarring toen je zei dat je VPN verkeer voor je smartphone niet trager was. Nu is het dus opgelost.

Als ik het nu dus goed begrijp blokkeert die Adblocker gewoon de advertenries omdat het verkeer eerst langs hun passeert. Hij zal dus enkel dat kunnen blokkeren wat bij hem gekend is. Verder zie ik dat jij ook Android 4.2.2 hebt. Alhoewel ik het ook zou kunnen ga ik niet upgraden naar een nieuwere versie want dat brengt nu eenmaal soms meer nadelen dan voordellen.

Het is ook niet zo dat als je dus VPN zou gebruiken je geen adblocker meer nodig hebt. Het is gewoon de Adblocker die van een VPN netwerk gebruik maakt om de ads er uit te filteren.
 
Ik had een sterk vermoeden dat VPN bij android gewoon gratis was, dat is dus gewoon betalend of gelimiteerd.
Ik ben dus vanavond al begonnen met mijn opzoekwerk van hoe en wat en waar met die VPN, ik heb nu een versleuteling op mijn GSM aan mijn been die ik er niet meer uit krijg omdat ik in die VPN van mijn gsm eens ging gaan kijken. Nu ja die is daardoor nu wel al iets veiliger geworden, maar ik wil eigenlijk gewoon snel aan het werk kunnen gaan als ik daar zin in heb. Dus dikke pech dus voor mij. Ik kan dit volgens mij wel terug resetten met naar fabrieksinstellingen te zetten, maar dan ben ik alles kwijt en daar heb ik nu ff geen zin in, of misschien toch wel als ik morgen ff tijd heb. Eens alles eraf en terug clean starten. Moet ook wel eens kunnen af en toe.
Tot nu toe heb ik dus 2 apps gevonden die gratis VPN proxy geven. Alletwee met beperkingen welliswaar. Wat wie waar, ben ik nu vergeten, maar tunnelbear wat ik ga doen denk ik heeft 500MB per maand gratis internet (bescherming neem ik aan dat ze daarmee bedoelen). De linken volgen in de apps vanavond nog.
 
VPN kan je altijd terug uitzetten. Is niets blijvend. VPN moet je ook configureren. Die gaat niet vanzelf aanspringen. Het is niet zo dat je ergens VPN ziet staan, dat die geconfigureerd is met een bepaalde VPN server.

Ik zou ook niet de eerste de beste service vertrouwen. Zeker als het om proxy's gaat. Een (web)proxy is een buffer waar je webrequests passeren. Dus ook al je web traffic. Al het onbeveiligd (http) verkeer kan dus zo gefilterd, geanalyseerd en bekeken worden op een proxy. Er zijn tal van gratis proxy servers beschikbaar, ten koste van je privacy natuurlijk. Of erger...
 
VPN kan je altijd terug uitzetten. Is niets blijvend. VPN moet je ook configureren. Die gaat niet vanzelf aanspringen. Het is niet zo dat je ergens VPN ziet staan, dat die geconfigureerd is met een bepaalde VPN server.

Ik zou ook niet de eerste de beste service vertrouwen. Zeker als het om proxy's gaat. Een (web)proxy is een buffer waar je webrequests passeren. Dus ook al je web traffic. Al het onbeveiligd (http) verkeer kan dus zo gefilterd, geanalyseerd en bekeken worden op een proxy. Er zijn tal van gratis proxy servers beschikbaar, ten koste van je privacy natuurlijk. Of erger...

DDragon80, doe ik ook niet.
Ik heb het web afgespeurd naar die dingen en ik heb zo wel 15 verschillende the best off reviews topics samen gevoegd in een eigen best off. Zie in apps. Heb er een hoop werk aan gehad, maar dat heb ik er wel voor over, doe het overigens graag ook. al zou ik het graag nog beter willen kunnen omschrijven. Dus ik heb zelf niets uitgedokterd, heb enkel een lijst gemaakt van de beste gratis VPN's, heb zelfs diegene die maar een trail waren eruit gelaten.
Ik ga nu nog uitzoeken welke ik ga kiezen, ik ben er eigenlijk nog niet van overtuigd of ik er wel goed aan doe om dit te doen. Want als ik dit doe, moet ik van mijn gsm een ontgrendel code instellen en daar zie ik tegenop. Ik wil snel aan het werk kunnen gaan als ik daar zin in heb. Ik begrijp ook wel dat ik nu niet beveiligd ben, maar ik heb het liever sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan