Windows 11 Advertenties in Startmenu

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Na een korte test lijkt Microsoft gestart met uit uitrollen van ‘app-aanbevelingen’ in het startmenu van Windows 11. De advertenties worden vanaf deze week met een nieuwe update meegeleverd. Microsoft is al een tijdje bezig met het verwerken van aanbevelingen en advertenties in Windows 11. Denk bijvoorbeeld aan advertenties voor Office 365 als je daar geen abonnement op hebt, of de nieuwe ‘Copilot’ knop die gebruikers gewend moet maken aan Microsofts AI-assistent.

Start
Ook het startmenu krijgt nu dit soort aanbevelingen. Het gaat om advertenties voor apps in de Windows Store die als ‘aanbevolen’ of ‘recommended’ worden getoond onderaan het menu. Microsoft testte het systeem vorige maand al kort via zijn Insider programma, zo werd eerder opgemerkt door techsite The Verge. Nu komt het dus ook naar het bredere publiek via een update. De update in kwestie is KB5036980 en bevat naast verbeteringen voor onder meer widgets ook de vernieuwde sectie met aanbevelingen.

Wil je die uitzetten, dan kan dat overigens. Dat doe je door naar Instellingen te gaan (Settings) en daar bij Persoonlijke instellingen (Personalisation) op Start te klikken. Hier vind je een slider voor ‘Show recommendations for tips, shortcuts, new apps and more’ ofte ‘Aanbevelingen voor tips, snelkoppelingen, nieuwe apps en meer weergeven’ in het Nederlands.

Bron : DataNews
 
hoe kan ik zorgen dat ik geen Preview meer krijg, nu staat die automatisch uit bij mij om te voorkomen dat er Preview zomaar geïnstalleerd worden

Bekijk bijlage 254963
Je reactie is goed, maar Previews standaard niet laten verschijnen kan je niet ... Je kan wel zoals hierboven aangegeven je updates een maand of zo pauzeren maar om alle previews te verbieden zou je dat constant moeten doen : er is immers elke maand wel zo'n Preview.

Gelukkig moet je het zover niet zoeken : negeer ze gewoon en installeer ze niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan