AGV virusscanner update niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na een update van Avast virusscanner werd mijn pc zeer traag.
Ik heb Avast verwijderd en vervangen door AGV-free.
De pc won terug aan snelheid en alles was in orde.
Nu twee weken later krijg ik bericht dat mijn virusdefinities niet bijgewerkt zijn.
De updater laat tot 50% en gaat niet verder.
Ik heb mijn firewall (deze van XP en Zonealarm) reeds uitgeschakeld, zonder resultaat.
De knop "te herstellen" zegt dat er niets aan gedaan kan worden en de link naar AGV zegt "op het moment geen oplossing voor het probleem" te hebben.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
Weet iemand of ik de virusdefinities kan downloaden of een andere oplossing?

Groetjes Rikkie
 
inderdaad! avast is veel lichter in footprint dat AVG en is ook veel beter kwa virusdefinitie dan AVG virusdefinitie, dus een goede raad : verwijder AVG kompleet+ zonealarm firewall verwijderen, nadien ccleaner erover laten scannen zodat resterende bestandjes van avg en zonealarm volledig weg is en dan Avast free 2013 installeren + malwarebytes antimalware installeren en je gewone windows firewall gebruiken , zo zal je pc weer vlotjes en veilig draaien ;)
 
heb je de avg reg fix uitgevoerd welke ik vermelde in bericht #11
Is gebeurt, eerste methode en 't hielp niets.
Ik heb dan maar ineens AGV verwijderd en er Comodo op geplaatst zoals Pluis voorstelde.
Hij was gisteravond nog aan't scannen toen ik ging slapen, ik hoop dat hij er goed op staat.

Mocht alles niet lukken, dan heb je hier een leuk gratis alternatief voor de wat lichtere pc's Free Antivirus | Download Free Antivirus from Comodo

System Requirements:
Windows 7 / Vista / XP SP2/ Windows 8, 152 MB RAM / 400 MB space
Zoals je hierboven waarschijnlijk al gelezen hebt...
Gekozen voor de lage systeemvereisten.
THX Pluis

Vandaag werd er een nieuwe versie van Avast vrijgegeven, versie 2014.9.0.2011. Verwijderen van Avast doe je best met de removaltool in veilige modus. Afgaande op deze recente tests zou de impact van AVG op je systeem trouwens groter zijn dan deze van Avast.
Die is verwijderd met de removaltool.
Die test mogen uitwijzen wat ze willen, na de laatste update van het programma zelf, werd mijn pc pokke traag, Firefox openen duurde meer dan twee minuten en meer, veranderen van tabblad ook zeer traag, herladen etc. alles traag, niet alleen internetactiviteiten, office, verkenneropenen, Outlookexpress, ...etc.
ook veel vastlopers.
Vanaf ik iets wou openen begon die blauwe bol in mijn startbalk vanonder te draaien en te draaien, pas waneer hij was uitgespint begon ik weer aan snelheid te winnen.
Avast eraf, AGV erop en de problemen waren verdwenen.

inderdaad! avast is veel lichter in footprint dat AVG en is ook veel beter kwa virusdefinitie dan AVG virusdefinitie, dus een goede raad : verwijder AVG kompleet+ zonealarm firewall verwijderen, nadien ccleaner erover laten scannen zodat resterende bestandjes van avg en zonealarm volledig weg is en dan Avast free 2013 installeren + malwarebytes antimalware installeren en je gewone windows firewall gebruiken , zo zal je pc weer vlotjes en veilig draaien ;)
Ik draai al jaaaaren op Avast en steeds tevreden over geweest, maar dit was niet werkbaar.
De laatste is er (in mijn ogen, overbodig) veel toeters en belletjes bijgekomen.
Dat gat allemaal ten koste van snelheid natuurlijk, en als je, zoals ik, wat krap zit met werkgeheugen...
Dus als Comodo voor een vlotte pc zorgd zal ik daar waarschijnlijk mee blijven werken.
Over Zonealarm was ik vroeger ook tevreden, maar nu zit daar zoveel reclame bij... Ben er inderdaad over aan 't twijfelen om die eraf te flikkeren.
In der tijd zou de firewall van XP niet voldoende beschermen, dus...
MBAM, daar werk ik ook al jaren mee die is gekend.
 
Comodo is een goede beveiliging als is het niet de beste helaas. Maar hij scoort toch behoorlijk hoog. Het is tevens ideaal voor de wat oudere systemen met een krappe systeemconfiguratie.

Met gezond verstand pc gebruik behoord Comodo tot de top.

Een tip, de gratis comodo firewall is ook een aanrader.
 
volgens mij heb je de verkeerde gratis avast geinstalleerd, want je beschrijft hier dat er een blauwe bol zou draaien in je werkbalk, zo was dat vroeger wel, nu is het een orange bolletje dat niet draait maar er een wuivertje erin zit en toeterkes en belletjes was vroeger maar nu niet meer, hier is de juiste link van avast free 2014
 
Hier mag een slotje op!

't Internet was nog steeds zeer traag en sommige programma's ook.
Dus ik heb een andere pc opengedaan om het werkgeheugen over te bouwen.
Na het steken van dat werkgeheugen (ja, die waren goed ingeplugd) is er op twee plaatsen van de eerste bank slecht contact ontstaan, met rookontwikkeling, gesmolten plastiek op de poort...
Gevolg één bank minder en nu dus maar 256mb werkgeheugen niet meer.
Ik zal op zoek moeten gaan naar een latje van minstens 1gig SD-ram om deze pc weer operationeel te krijgen.

Bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan